2026-09-13, 16:30
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inspirit81
kan du inte säga det där till avateren jockeboi istället den verkar se upp till dig.

att brottsligheten och kriminaliteten minskat är typiska vänster argument som inte håller, eller tror du all brottslighet minskar om vi tar in en halv miljon kineser som inte begår ett brott på ett år??
Nu börjar jag bli jävligt trött på dig.

Pellefant och jag har helt olika åsikter i det mesta när det kommer till Samtyckeslagen.

Däremot har du fel när du ger dig på Pellefant med dina tönterier.

Citat:
ja över anmälda går det, det var inte det jag sa, ska du envisas med kommentera är det ju bra om du lär dig läsa först
Lär dig att skriva så det är begripligt.

Sorry Mod för OT.
Citera
2026-09-13, 16:31
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Jag väntar fortfarande motivation eller diskussion om dessa tillstånd och utsatta situationer. Vad innebär det enligt dig? Skillnaden på samtyckeslagen oh tidigare är ju just att det inte ska behövts våld, hot eller utsatt situation.
Är det legitimt att åberopa ett frystillstånd även fast inget våld, inget hot och ingen utsatt situation förelegat?
Vad är det då som har utlöst detta frystillstånd?
Du kan säkert hitta bättre information på någon psykologsida eftersom du ändå inte skulle nöja dig med det jag skrev.
Citera
2026-09-13, 16:32
Medlem
Citat:
Är det inte just subjektiva spekulationer kring en berättelse och bedömningar om vad som hänt som görs i dessa fall när ingen annan bevisning finns? Är det inte just det som rättens medlemmar gör?

Ta och titta på den här videon istället och återkom med vad du anser om hennes resultat från hennes granskning av samtyckeslagen och hur den i praktiken tillämpas. Hon är jurist och journalist.

https://www.youtube.com/watch?v=o6o0WIPJiWk

Du vill alltså inte svara på varför du, Joaquin Guzman säger att det är rimligt att köpa ett ryckte om ett barns sexliv som en sanning? Varför anser du Joaquin Guzman att det är rimligt att strunta i ett känt faktum och istället hänge sig åt ytterst subjektiva åsikter om ett barns utsende?

Samtidigt som du kategoriskt avfärdar all muntlig bevisning i andra fall?

Det är trots allt det du propagerar för.
Citera
2026-09-13, 16:34
Avslutad
Citat:
kan du inte säga det där till avateren jockeboi istället den verkar se upp till dig.

att brottsligheten och kriminaliteten minskat är typiska vänster argument som inte håller, eller tror du all brottslighet minskar om vi tar in en halv miljon kineser som inte begår ett brott på ett år??

Du har svårt att förstå den logiska innebörden av det jag säger. Jag har illustrerat med önskvärd tydlighet att jag har tänkt rätt.
Citera
2026-09-13, 16:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av cinmik
Nu börjar jag bli jävligt trött på dig.

Pellefant och jag har helt olika åsikter i det mesta när det kommer till Samtyckeslagen.

Däremot har du fel när du ger dig på Pellefant med dina tönterier.

Lär dig att skriva så det är begripligt.

Sorry Mod för OT.

Snubben verkar inte fatta det han läser av det jag skriver.
Citera
2026-09-13, 16:36
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Tycker du att det är viktigt att det som registreras som anmäld våldtäkt i statistiken är fall som handlar om våldtäkt och att det som påstås ha hänt sannolikt har hänt?
Det är viktigt att statistik förs.

Har det anmälts som våldtäkt så ska det registreraa som anmäld våldtäkt.
Senast redigerad av cinmik 2026-09-13 kl. 16:48.
Citera
2026-09-13, 16:38
Medlem
Citat:
Det är du som inte svarar på mina frågor utan istället kommer tillbaka med ett batteri av frågor,.
Du svarar nästan aldrig på mina frågor.

Jag har svarat på dina frågor om och om igen. Jag kan svara på dem igen om du svarar på fölhande:

Varför godtar du att några hört något om ett barns eventuella sexuella erfarenheter. Varför anser du att subjektiva åsikter om ett barns ålder har större betydelse än barnets faktiska ålder?

Det är ytterst intressant att veta vad som gör att du gör bedömningen att det är bärande bevisning. Speciellt eftersom du kategoriskt avfärdar all form av bevisning som talar för målsägandes sak.
Citera
2026-09-13, 16:42
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Återigen kan du inte visa att hon sagt nej till något annat än att följa med honom hem. Jag har vid minst 20 tillfället bett dig att i FUP visa vad mer hon har sagt nej till?

Låt säga att två personer har samtyckande frivilligt vaginalt sex och killen sprutar tjejen i ögat vilket hon inte gillar. Är det en våldtäkt för det? Menar du att det faktum att satsen kom i ansiktet/ögat ska utgöra en form av stöd för att en våldtäkt begicks?

I sådana fall förstår jag inte hur du har kunnat undgå alla saker som skulle kunna peka på att hon följt med frivilligt in på toaletten.

Torrknullad. Du tänker säkert att om ett par som bestämmer sig för en snabbis på krogtoaletten (man kan tycka vad man vill om det) har ett långt förspel där inne på toaletten när de vet att det står folk utanför och väntar. Kyssar, smek, hångel, vackar romantiska sexiga ord till varandra, lite smek av könen, oral uppvärmning m.m.... Herregud!!!!!
Hon vill inte följa med hem.

Och hon har fortfarande INTE gett samtycke till att bli torrknullad och sprutad i ögat
Citera
2026-09-13, 16:48
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pellefant775
Snubben verkar inte fatta det han läser av det jag skriver.
Det har du verkligen rätt i. Något står inte riktigt rätt till där.
Citera
2026-09-13, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pellefant775
Muntlig bevisning, om det är vad du menar, utgjorde en minoritet av bevisningen både när det gällde de fällande domarna och de samtliga våldtäktsmålen för tingsrätten år 2023 i varje fall.

Nu syftade jag specifikt på "oaktsam våldtäkt" och inte våldtäkt generellt.
Citera
2026-09-13, 17:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Psoglav
Nu syftade jag specifikt på "oaktsam våldtäkt" och inte våldtäkt generellt.

Vart har du läst det då? Syftar du på fällande våldtäktsdomar avseende oaktsam våldtäkt eller samtliga våldtäktsmål avseende oaktsam våldtäkt?
Citera
2026-09-13, 18:06
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Jag förstår inte riktigt hur du menar? Lägger inte polis ner anmälningar innan de gått till domstol?
Och om de gör det hur kan de göra det?

Skulle inte du tycka att det vore intressant att se hur många av de anmälningar som anses falska av polisen blir anmälda och hur många som går till domstol?

Jag frågade ju dig om var i kedjan du tror att dessa fall som anses vara falska anmälningar faller bort?
Vem ska göra en anmälan om falsk anmälan? Är det personen som blivit falskt anmäld? Är det polisen? Är det åklagare?

Jag tror vi pratar förbi varandra, jag fattar inte vad du menar.

Dessutom är det nio frågetecken i ditt inlägg, vilket är åtta för mycket.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in