2026-09-13, 14:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Inspirit81
allt det här är bara noveller om fablernas värd , tror du ens någon orkar läsa om dina vanföreställningar?

Du är för korkad för att förstå.

Hypotetiskt exempel:
Låt oss anta att vi har en unik våldtäktsman per våldtäkt.

År 2000:
Befolkningsstorlek: 1 000 000.
Antal våldtäkter: 1000.
Våldtäkt per capita (100 000): 100.

År 2025:
Befolkningsstorlek: 10 000 000
Antal våldtäkter: 2000.
Våldtäkter per capita (100 000): 20.

Hur många våldtäktsmän har vi år 2000? Vi har 1000 (en per våldtäkt).
Hur många våldtäktsmän har vi år 2025? Vi har 2000 (en per våldtäkt).

Vi har alltså fler våldtäktsmän år 2025 än för år 2000, trots detta, så är utvecklingen högst positiv och tryggheten har ökat här när vi jämför våldtäkter per capita ( 20 vs 100).

Så nej, den som har tänkt rätt är jag. Precis som jag tänkte rätt i förra exemplet och du tänkte fel.
Senast redigerad av Pellefant775 2026-09-13 kl. 14:30.
Citera
2026-09-13, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cinmik
Jo, du får läsa FUP och domar och sedan hänvisa till de så vi vet vilka domar du syftar på.

Hela grejen med lagen är att den inte bygger på teknisk bevisning, till skillnad från den ursprungliga lagstiftningen mot våldtäkt. Det är därför inga andra länder är så idiotiska att de infört något liknande.
Citera
2026-09-13, 14:44
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inspirit81
precis och därmed kan du inte föra statistik över anmälda våldtäkter om de är falska eller riktiga om det inte utretts och prövats i en rättegång.

Är det här verkligen så svårt förstå?
Jo det går att föra statistik över anmälda våldtäkter eftersom det endast ska ange antalet anmälda våldtäkter.
Citera
2026-09-13, 14:45
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psoglav
Hela grejen med lagen är att den inte bygger på teknisk bevisning, till skillnad från den ursprungliga lagstiftningen mot våldtäkt. Det är därför inga andra länder är så idiotiska att de infört något liknande.
Även Tyskland har infört samtyckeslag.
Citera
2026-09-13, 14:46
Medlem
Citat:
Även Tyskland har infört samtyckeslag.

Nej. Det har lagts fram förslag, men inget har gått igenom.
Citera
2026-09-13, 14:53
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psoglav
Nej. Det har lagts fram förslag, men inget har gått igenom.
Du har rätt. Jag var slarvig.

Det går från att ha skärpt sexualbrottslagstiftningen 2016 mot en samtyckeslag.

Bra eftersom det inte räcker med att ha en lag om att nej är ett nej.

I utsatta situationer kan en person frysa till och inte klara av att säga nej. Då är det bättre att den som tar initiativet måste säkra att samtycke finns.
Citera
2026-09-13, 14:59
Medlem
Citat:

I utsatta situationer kan en person frysa till och inte klara av att säga nej. Då är det bättre att den som tar initiativet måste säkra att samtycke finns.

En normal människa märker om den andre parten inte är villig. Det behövs ingen extra lagstiftning för detta. Att ständigt behöva fråga om lov inför varje delmoment i ett samlag är extremt avtändande och inget folk gör i verkligheten.
Citera
2026-09-13, 15:09
Medlem
Inspirit81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pellefant775
Du är för korkad för att förstå.

Hypotetiskt exempel:
Låt oss anta att vi har en unik våldtäktsman per våldtäkt.

År 2000:
Befolkningsstorlek: 1 000 000.
Antal våldtäkter: 1000.
Våldtäkt per capita (100 000): 100.

År 2025:
Befolkningsstorlek: 10 000 000
Antal våldtäkter: 2000.
Våldtäkter per capita (100 000): 20.

Hur många våldtäktsmän har vi år 2000? Vi har 1000 (en per våldtäkt).
Hur många våldtäktsmän har vi år 2025? Vi har 2000 (en per våldtäkt).

Vi har alltså fler våldtäktsmän år 2025 än för år 2000, trots detta, så är utvecklingen högst positiv och tryggheten har ökat här när vi jämför våldtäkter per capita ( 20 vs 100).

Så nej, den som har tänkt rätt är jag. Precis som jag tänkte rätt i förra exemplet och du tänkte fel.
kan du inte säga det där till avateren jockeboi istället den verkar se upp till dig.

att brottsligheten och kriminaliteten minskat är typiska vänster argument som inte håller, eller tror du all brottslighet minskar om vi tar in en halv miljon kineser som inte begår ett brott på ett år??
Citera
2026-09-13, 15:10
Medlem
Inspirit81s avatar
Citat:
Jo det går att föra statistik över anmälda våldtäkter eftersom det endast ska ange antalet anmälda våldtäkter.
ja över anmälda går det, det var inte det jag sa, ska du envisas med kommentera är det ju bra om du lär dig läsa först
Citera
2026-09-13, 15:11
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:

Jag väntar fortfarande motivation eller diskussion om dessa tillstånd och utsatta situationer. Vad innebär det enligt dig? Skillnaden på samtyckeslagen oh tidigare är ju just att det inte ska behövts våld, hot eller utsatt situation.
Är det legitimt att åberopa ett frystillstånd även fast inget våld, inget hot och ingen utsatt situation förelegat?
Vad är det då som har utlöst detta frystillstånd?
Citera
2026-09-13, 15:19
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:

Tycker du att det är viktigt att det som registreras som anmäld våldtäkt i statistiken är fall som handlar om våldtäkt och att det som påstås ha hänt sannolikt har hänt?
Citera
2026-09-13, 15:27
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Humbug69
Jocke, nu får du nog bestämma dig. När en 24 årig man frias i tingsrätten anser du att det 2 16 åriga pojkar påstått sig hört om barnets sexliv som ett bärande bevis för att barnet är promiskuös. Du köper även rakt av nämndemännens ytterst subjektiva åsikter om barnets ålder. Då vill du helt bortse från det objetiva faktum att barnet är 13.

Så, frågan är varför köper du vittnesmål och subjektiva åsikter rakt av om det är till våldtäksmannens/pedofilens favör?

Och varför förkastar du alltid sakkunnigutlåtanden, läkarintyg, teknisk bevisning och muntlig bevisning etcetra när det ligger våldtäktsmannen/pedofilen i fatet?

Du får för fan ge dig och börja svara på frågor istället. Hur jävla svårt ska det vara.

När man bara har muntlig bevisning i form av målsägarens berättelse, vilket är väldigt vanligt, anser du då att det är väldigt viktigt att man kan göra säkra bedömningar kring om målsägaren är trovärdig eller inte?
Anser du att en rättspsykolog rimligtvis bör ha en bättre förmåga att avgöra om en person är trovärdig eller inte jämfört med en nämndeman t.ex.?

Att du tar upp sådana saker som du gör är jävligt dåligt. Hur många kommentarer har jag skrivit om det fallet? Om det är så att en 13 åring har haft sex med 24 personer redan i sitt liv kan det vara så att den tjejen både beter sig och ser äldre ut än de 13 år hon är?

Du är ju jävligt mån om att vad en person säger ska utgöra sanningen varför är du inte det i det fallet? Jag kan ju ställa lika dumma frågor till dig.

Och ditt sista stycke. Jag har ju gång på gång på gång svarat dig att det finns i en stor andel av fallen ingen annan bevisning än målsägarens berättelse samt "vittnen" som återberättar det målsägaren berättat för dem. (Ofta kompisar).
Du har fortfarande inte svarat på vad dessa läkarundersökningar ska tillföra för bevisning?
(Det enda du svarat är Visbyfallet då han tydligen ska ha varit drogpåverkad)
Vilken annan bevisning ska dessa läkarundersökningar tillföra i dessa "nya" fall? Det finns ju ingen teknisk bevisning i dessa ord mot ord fall där endast muntlig bevisning finns.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in