Citat:
Lille Guzman...
Om du har någon läsförståelse eller tankeverksamhet i ditt huvud så skulle du kunna läst dig till att det finns många andra delar i tjejens beteende som tillsammans skulle kunna tolkas som att hon mycket väl vet med sig om varför de ska gå in på toaletten och när hon då inte säger att hon inte vill och inte gör något som helst motstånd till att följa med in och inte heller när de väl är därinne gör något alls för att det inte ska ske väcks i alla fall tvivel hos mig att hon blivit våldtagen och att killen ska ha förstått det.
Enligt hennes egna ord lät hon det ske. Kan du försöka förklara hur hon kunde låta sig våldtas utan tillstymmelse till försök att undvika det?
Enligt hennes egna ord lät hon det ske. Kan du försöka förklara hur hon kunde låta sig våldtas utan tillstymmelse till försök att undvika det?
(Obs! Medveten härskarteknik. )
Det blir alltmer tydligt att du lägger skulden och gärningsmannens problem på brottsoffret.
Hade han frågat om hon vill (samtyckt) så hade han inte hamnat i buren.
Hon hade avvisat hans inviter till att följa med hem under kvällen .
Den som gör något med/mot en människa/människas kropp måste ha samtycke/godkännande.
Ömsesidighet och lyhördhet Guzman. Om gärningsmannen hade haft förmåga till det och brytt sig om att han annars skadar en annan människa - då hade detta aldrig hänt.
Tänk om människor som saknar dessa förmågor kunde hålla sig till varandra.
Citat:
Tyst samtycke är för de som hanterar tyst samtycke.
Om man lyssnar på dig och din argumentation så hamnar vi där att vi inte kan ha något som heter tyst samtycke. Vi hamnar i en situation där vi måste fråga och även i en situation där vi måste spela in den sexuella samvaron.
Du har fått frågan förut men jag är ganska säker på att du inte har svarat.
1.Om en kille faktiskt har frågat och fått ett ja men tjejen säger att han inte frågat eller hon kanske t.o.m. säger att hon sagt nej. Hur ska rätten kunna avgöra att killen talar sanning och tjejen ljuger?
2.Är alla samtycken tydliga? Eller kan det vara ganska subtila tecken som är samtycke? Kan samtycke finnas utan att någon signal getts över huvud taget?
Det är viktigt för mig att om den peson jag är uppe i en ömsesidig intim situation med inte längre vill säger till att den inte vill eftersom jag inte vill göra något mot dennes vilja. Är det svårt att förstå för dig?
Jag vill heller inte riskera att bli anmäld och dömd för våldtäkt om jag sanningsenligt och rimligt haft uppfattningen om att det var frivilligt från båda parterna. Är det svårt att förstå för dig?
Du har fått frågan förut men jag är ganska säker på att du inte har svarat.
1.Om en kille faktiskt har frågat och fått ett ja men tjejen säger att han inte frågat eller hon kanske t.o.m. säger att hon sagt nej. Hur ska rätten kunna avgöra att killen talar sanning och tjejen ljuger?
2.Är alla samtycken tydliga? Eller kan det vara ganska subtila tecken som är samtycke? Kan samtycke finnas utan att någon signal getts över huvud taget?
Det är viktigt för mig att om den peson jag är uppe i en ömsesidig intim situation med inte längre vill säger till att den inte vill eftersom jag inte vill göra något mot dennes vilja. Är det svårt att förstå för dig?
Jag vill heller inte riskera att bli anmäld och dömd för våldtäkt om jag sanningsenligt och rimligt haft uppfattningen om att det var frivilligt från båda parterna. Är det svårt att förstå för dig?
Ömsesidighet och lyhördhet.
Senast redigerad av cinmik 2026-09-13 kl. 11:53.
Senast redigerad av cinmik 2026-09-13 kl. 11:53.