2026-09-12, 18:35
Medlem
Smesos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jumpingonthemoon
Det är inget konstigt med avståndet mellan armbågen och fingertopparna när man kollar 3D-scanningen.

Okej, jag vet att du tycker det, men frågan var om du själv kan ha din egen arm i samma position längs sidan och med fingrarna nå lika långt utan att flytta armbågen från sidan.

3D-skanningen är ju bara en tänkt representation av vad bilden visar, inte en faktisk kropp.
Citera
2026-09-12, 18:50
Medlem
bakelsernassmaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smeso
Ett annat problem med den posen, som du verkar ha missat, är att den gör baksidesbilden helt orimlig eftersom det inte finns många kontaktytor för undre delen mot ett underlag för att skapa det tryck som behövs för kontaktöverföring.
Vilket bevisar strålningshypotesen
Citera
2026-09-12, 18:55
Medlem
bakelsernassmaks avatar
Citat:
Okej, jag vet att du tycker det, men frågan var om du själv kan ha din egen arm i samma position längs sidan och med fingrarna nå lika långt utan att flytta armbågen från sidan.

3D-skanningen är ju bara en tänkt representation av vad bilden visar, inte en faktisk kropp.
Jag kan inta samma position som på bilden och det verkar fungera. Sen så ska axeln vara ur led vilket ger ytterligare flexibilitet och utrymme.
Citera
2026-09-12, 19:03
Medlem
Smesos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bakelsernassmak
Jag kan inta samma position som på bilden och det verkar fungera. Sen så ska axeln vara ur led vilket ger ytterligare flexibilitet och utrymme.

Att inta samma position är inte frågan, utan frågan är specifikt "Hur långt nådde fingertopparna utan att flytta armbågen från sidan?"
Citera
2026-09-12, 19:04
Medlem
Smesos avatar
Citat:
Vilket bevisar strålningshypotesen

Förutom då att benen på baksidesbilden då skulle behöva vara några centimeter kortare än benen på framsidesbilden.

Är det så?
Citera
2026-09-12, 19:07
Medlem
bakelsernassmaks avatar
Citat:
Att inta samma position är inte frågan, utan frågan är specifikt "Hur långt nådde fingertopparna utan att flytta armbågen från sidan?"
Citat:
Förutom då att benen på baksidesbilden då skulle behöva vara några centimeter kortare än benen på framsidesbilden.

Är det så?
Än igen så börjar du med för spekulativa invändningar för att de ska ha något riktigt värde, folk forskar om detta, det är egentligen inte någonting man kan gissa sig fram till svar om.

Låt höra, vilken teori förespråkar du? Vilken alternativ teori är det du förespråkar, så kan vi vända på det där jag försöker attackera den istället för att du attackerar min position. Skulle inte det vara intressant?

Jag menar alltså att hitta på spekulativa invändningar kan man göra i all oändlighet men oftast så är det meningslöst. Kan man inte bevisa sina invändningars giltighet så saknar de helt syfte.
Senast redigerad av bakelsernassmak 2026-09-12 kl. 19:14.
Citera
2026-09-12, 19:16
Medlem
Det är du som saknar logiskt tänkande. Din logik går ut på att på allvar tro på sagan om någonting.
Citera
2026-09-12, 19:17
Medlem
bakelsernassmaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melodikaoset
Det är du som saknar logiskt tänkande. Din logik går ut på att på allvar tro på sagan om någonting.
Ateism är en konspirationsteori.
Citera
2026-09-12, 19:21
Medlem
Citat:
Ateism är en konspirationsteori.

Det är de inte, religion däremot är konspirationsteori. Ateism fanns mycket långt innan någon religion.
Citera
2026-09-12, 19:21
Medlem
bakelsernassmaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melodikaoset
Det är de inte religion däremot är konspirationsteori. Ateism fanns mycket långt innan någon religion.
Säger man att kristendom är påhittat så måste det innebära att kristendomen är en konspiration, vilket gör ateism till en konspirationsteori.
Citera
2026-09-12, 19:24
Medlem
Smesos avatar
Citat:
Än igen så börjar du med för spekulativa invändningar för att de ska ha något riktigt värde, folk forskar om detta, det är egentligen inte någonting man kan gissa sig fram till svar om.

Låt höra, vilken teori förespråkar du? Vilken alternativ teori är det du förespråkar, så kan vi vända på det där jag försöker attackera den istället för att du attackerar min position. Skulle inte det vara intressant?

Jag menar alltså att hitta på spekulativa invändningar kan man göra i all oändlighet men oftast så är det meningslöst. Kan man inte bevisa sina invändningars giltighet så saknar de helt syfte.

Kan du inte svara på mina argument i stället för att försöka avleda?

Lär dig hur man argumenterar.
Citera
2026-09-12, 19:25
Medlem
Citat:
Säger man att kristendom är påhittat så måste det innebära att kristendomen är en konspiration, vilket gör ateism till en konspirationsteori.

Nej. Så är det inte. Vad fanns innan kristendomen? Alla religioner är en konspirationsteori. Ni brukar med varandra om vilken som har rätt. Men ingen av er har rätt. Som sagt. Ateism är något naturligt. Det är inte religion. Religion är ett påhitt alltså en konspirstionsteori.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in