2026-09-10, 02:23
Medlem
bakelsernassmaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av particulum1
Ja, det är ett problematiskt steg, och det är ofta ett utfall man till slut hamnar i. Jag rekommenderar att nollställa.

När man diskuterar för länge med varandra och ständigt ifrågasätter varandras argument, rör man sig lätt längre och längre bort från de kärnmässiga meningsskiljaktigheterna. Då är det klokt att nollställa och återcentrera diskussionen kring vad man faktiskt hade för argumentationsmässiga meningsskiljaktigheter från första början.

Det är dock inte ett argument för att man inte ska diskutera hur man ska diskutera.

Snarare är det något man bör klargöra tidigt. För om det inte görs i tid får man till slut det läge du befinner dig i nu.
Som vanligt så har jag lite svårt att följa tråden i dina inlägg. Det är en debatt, man börjar inte om utan man tar den till sitt slut. Den är till för att ta reda på sanningen, inte för att förstå varandras känslor. Det är meningen att man till slut ska hamna i ett dödläge där en part ändrar åsikt eller inte kan svara längre. Förutsatt att alla parter följer argumentationsreglerna såklart.
Citera
2026-09-10, 02:34
Medlem
particulum1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bakelsernassmak
Som vanligt så har jag lite svårt att följa tråden i dina inlägg. Det är en debatt, man börjar inte om utan man tar den till sitt slut. Den är till för att ta reda på sanningen, inte för att förstå varandras känslor. Det är meningen att man till slut ska hamna i ett dödläge där en part ändrar åsikt eller inte kan svara längre. Förutsatt att alla parter följer argumentationsreglerna såklart.
I ett dödläge ändrar inte din motdebattör eller du åsikt.

Det är en paradox, närmare bestämt paradoxen om den oemotståndliga kraften.

Vad händer när en ostoppbar kraft möter ett orörligt föremål?
Citera
2026-09-10, 02:36
Medlem
Smesos avatar
Citat:
Jag har redan bemött detta flera gånger med källor och förklarat osäkerheten kring armbågens placering, axelpositionen och distortionen. Ditt golvtest utgår från en kroppsposition som är omstridd och kan därför inte visa att alla kroppspositioner är omöjliga. Du får bemöta en konkret punkt i mitt tidigare inlägg för detta leder ingenstans.

Vad tror du är den bästa förklaringen för all information och källor jag skickade i det tidigare inlägget samt din 'armproblematik' då?

Värst vad du hittar på och ljuger helt plötsligt.
Citera
2026-09-10, 02:59
Medlem
bakelsernassmaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smeso
Värst vad du hittar på och ljuger helt plötsligt.
https://www.shroud.com/meacham2.htm
The image was found to be anatomically flawless down to minor details
On this point all medical opinion since the time of Delage has been unanimous
https://academicjournals.org/journal/SRE/article-full-text-pdf/080A92329177
the majority of physicians agrees that no observation speaks against the Turin Shroud Man having suffered the same punishment as Jesus Christ revealed in the Gospel
De har alltså redan avgjort att bilden kom från en riktig kropp, så ditt argument är fel eftersom om det stämde så hade det inte kunnat vara så. Du kan därför lägga av med dina tramsiga golvtest.

"No observation speaks against"
Senast redigerad av bakelsernassmak 2026-09-10 kl. 03:14.
Citera
2026-09-10, 03:01
Medlem
particulum1s avatar
The Show Must Go On
Citera
2026-09-10, 03:14
Medlem
bakelsernassmaks avatar
Citat:
The Show Must Go On
Utmärkt.
Citera
2026-09-10, 03:30
Medlem
particulum1s avatar
Citat:
Utmärkt.
Mitt mellannamn är den som skingrar alla motsägelser

Nej, jag skojar bara lite
Citera
2026-09-10, 03:31
Medlem
bakelsernassmaks avatar
Citat:
Mitt mellannamn är den som skingrar alla motsägelser

Nej, jag skojar bara lite
Vad tycker du om debattens utveckling hittills? Kommentarer?
Citera
2026-09-10, 03:38
Medlem
particulum1s avatar
Citat:
Vad tycker du om debattens utveckling hittills? Kommentarer?
Hög kvalitet.

Men i sökandet efter sanning kan det förfinas.
Citera
2026-09-10, 03:39
Medlem
bakelsernassmaks avatar
Citat:
Hög kvalitet.

Men i sökandet efter sanning kan det förfinas.
Det känns som om jag har smeso i ett hörn lite nu. Hans svar blir kortare och aggresivare.
Citera
2026-09-10, 03:41
Medlem
particulum1s avatar
Citat:
Det känns som om jag har smeso i ett hörn lite nu. Hans svar blir kortare och aggresivare.

Om så är fallet, påminn dig själv om att överdrivet självförtroende är en långsam och lömsk mördare.
Senast redigerad av particulum1 2026-09-10 kl. 03:43.
Citera
2026-09-10, 03:43
Medlem
bakelsernassmaks avatar
Citat:
Om så är fallet, påminn dig själv om att överdrivet självförtroende är en långsam och lömsk mördare,
Ja jag vet. Vi får se om min känsla var befogad eller om det var överdrivet självförtroende baserat på hur smeso agerar härnäst. Spännande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in