Citat:
Ursprungligen postat av
zansibal
Känns ju väldigt konstigt om en kvinna vill ha en svans av manliga beundrare efter sig och kalla dom för kompisar. Vad är syftet att ha folk som kompisar om man vet att dom bara är ute efter att ligga med en?
Har någon så stort bekräftelsebehov av det motsatta könet att man behåller dom som vänner när de egentligen är folk som bara vill ha sex med en så har man inget i en seriös relation att göra.
Antingen är du väldigt ung och oerfaren, eller så har du svårt att tolka text.
Ingenstans skrev hon att en kvinna vill ha en svans av manliga beundrare som bara är ute efter att ligga med henne.
Vad man vet utifrån forskning och empiri är att män på gruppnivå tenderar att lättare se på kvinnliga vänner som potentiella sexpartners - än det motsatta förhållandet. Det betyder naturligtvis inte att alla män i alla situationer vill ligga med alla sina kvinnliga kompisar.
Jag har genom åren haft många killkompisar eller manliga bekanta, där det funnits noll gnista eller attraktionskraft. Vi är inte hormonstyrda djur. Jag avgör själv vem jag vill vara med.
Om jag har killkompisar så är det för att de är roliga, intellektuella, intressanta att umgås med, inte för att uppfylla bekräftelsebehov. Det kallas vänskap.
Det har säkert hänt att snubbar varit intresserade av mer, men så länge jag varken sänder några såna signaler tillbaka eller flirtar tillbaka - vad skulle då vara problemet?
Varför ska jag som tjej förutsätta att alla män inte kan kontrollera sina lustar om de hamnar i enrum med mig? Är inte det en rätt islamistisk syn på kvinnor? Där måste kvinnorna dölja håret för att männen inte ska få okontrollerbara lustar.
Var tycker du gränsen går för hur mycket jag ska dölja? Gäller det fula kvinnor också, eller bara snygga?