2026-09-09, 20:06
Medlem
Vilka är fortfarande gifta?
Citera
2026-09-09, 20:30
Medlem
Katciu88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klaskent300
Alla kvinnor som säger ”Jag har massor av killkompisar som bara ser mig som sin vän och som aldrig skulle få för sig något annat” är så sjukt naiva. Ni har ingen aning om hur många av era killkompisar som skulle säga ja på DIREKTEN om de fick frågan ”Vill du ligga?”. Det är bara så det är.

Här är en nyttig video att se för kvinnor som tycker jag är dum i huvudet: https://youtu.be/T_lh5fR4DMA

Sedan så är det förstås inte omöjligt för vänskap att existera mellan män och kvinnor, men det är undantaget snarare än regeln.

Vi män som legat med minst 50+ kvinnot vet sanningen.

I den där videon blir 20åringar intervjuade. Jag kan hålla med om att Urbans resonemang stämmer bättre för 12-25 åringar, dvs i den gruppen där relationer börjar och tar slut snabbt och det är mkt kåthet överlag.

Men för trötta 40åringar med småbarn, som är i långvariga relationer, så är man långt förbi det där, och man uppskattar andra människor mer för deras personlighet.

Sen tror jag väl att ja, mina manliga kompisar skulle nog kunna säga ja till att ligga. Men det är för att män generellt ligger med vad som helst när som helst. Ingen av dem skulle vilja ha något seriöst långsiktigt med mig. Jag tror nog också, eftersom dom alla känner min partner och träffat honom många gånger, förmodligen ändå skulle hålla tillbaka sina djuriska drifter pga respekt. Och framförallt har jag själv 0 intresse att ligga med någon av dem.
Citera
2026-09-09, 20:43
Medlem
Spider-Girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jojojoo01
Vilka är fortfarande gifta?

Det finns svar på det i tråden, i spoilers, det är inte tillåtet här att skriva det rakt ut.
Citera
2026-09-09, 20:46
Medlem
Nej men seriöst, sluta tjata om att ha vänner av samma kön. Kolla på Daniel Norbergs satir om XL som han postat på Instagram istället 😁
Citera
2026-09-09, 21:16
Medlem
Spider-Girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allanamn
Nej men seriöst, sluta tjata om att ha vänner av samma kön. Kolla på Daniel Norbergs satir om XL som han postat på Instagram istället 😁

Jag har inte sociala medier och på Youtube uppdaterar han sällan, men han är så sjukt kul!
Lägg in länken här så man kan öppna den i webbläsare (funkar ofta även om man inte har Insta)
Vill se 😁
Citera
2026-09-09, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cinmik
Det märks att du saknar social kompetens och inte är van vid sociala interaktioner.

Citat:
Ursprungligen postat av mendokse
Alla män är som mig innerst inne, men många män är för mesiga och underkastade för att våga säga vad de tycker, följa sin instinkt och ställa några krav. Det är förmodligen bara den sortens män en fet gammal kossa som du lyckas attrahera.

Oj oj oj vad bra du är på att argumentera. Kalla någon du inte vet varken ålder, utseende eller kön på för tråkiga saker. Ditt språk tyder på att du själv är 50 + och har ena foten i graven hahaha win for the planet! Jag är 22 år, väger 55 kg och är bög FYI
Citera
2026-09-09, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Och även om män bara vill ligga och allt annat är skitsamma spelar det ju ingen roll om inte kvinnan vill blir det ändå ingen otrohet.
Känns ju väldigt konstigt om en kvinna vill ha en svans av manliga beundrare efter sig och kalla dom för kompisar. Vad är syftet att ha folk som kompisar om man vet att dom bara är ute efter att ligga med en?

Har någon så stort bekräftelsebehov av det motsatta könet att man behåller dom som vänner när de egentligen är folk som bara vill ha sex med en så har man inget i en seriös relation att göra.
Senast redigerad av zansibal 2026-09-09 kl. 22:52.
Citera
2026-09-09, 23:31
Medlem
Katciu88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MoaMaria
Jag lyssnade och ja det var illa. "Hans" kvinna får inte göra mycket och han som man är mer lämpad att bestämma över familjen. Han sa också att "hans" kvinna måste vara yngre än honom. Men att han skulle kunna vara med någon äldre "som en kink". Han borde ju konvertera till islam.

Men uuuuuurk vad vidrigt det låter.

I allt det här slås jag av hur ytliga och absurda kraven är. Ingenting om att han vill hitta en tjej man kan skratta tillsammans med, som är snäll mot andra, och också gillar att gå skogspromenader. Nej nej nej. Han verkar öht inte kapabel till att betrakta kvinnor som egna individer. Istället: Hon ska vara ung. Och hon ska underordna sig dom här absurda, kontrollerande kraven.

Det hela får mig att tro att Urban i själva verket är en osäker, rädd, liten man som när han var yngre inte lyckats bra med kvinnor. Så har han kommit in på det löjliga och toxiska Andrew Tate spåret. Och spelar en roll som han har byggt upp kring den mentaliteten.
Citera
2026-09-09, 23:38
Medlem
Slaskmedias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zansibal
Känns ju väldigt konstigt om en kvinna vill ha en svans av manliga beundrare efter sig och kalla dom för kompisar. Vad är syftet att ha folk som kompisar om man vet att dom bara är ute efter att ligga med en?

Har någon så stort bekräftelsebehov av det motsatta könet att man behåller dom som vänner när de egentligen är folk som bara vill ha sex med en så har man inget i en seriös relation att göra.
Antingen är du väldigt ung och oerfaren, eller så har du svårt att tolka text.

Ingenstans skrev hon att en kvinna vill ha en svans av manliga beundrare som bara är ute efter att ligga med henne.

Vad man vet utifrån forskning och empiri är att män på gruppnivå tenderar att lättare se på kvinnliga vänner som potentiella sexpartners - än det motsatta förhållandet. Det betyder naturligtvis inte att alla män i alla situationer vill ligga med alla sina kvinnliga kompisar.

Jag har genom åren haft många killkompisar eller manliga bekanta, där det funnits noll gnista eller attraktionskraft. Vi är inte hormonstyrda djur. Jag avgör själv vem jag vill vara med.

Om jag har killkompisar så är det för att de är roliga, intellektuella, intressanta att umgås med, inte för att uppfylla bekräftelsebehov. Det kallas vänskap.

Det har säkert hänt att snubbar varit intresserade av mer, men så länge jag varken sänder några såna signaler tillbaka eller flirtar tillbaka - vad skulle då vara problemet?

Varför ska jag som tjej förutsätta att alla män inte kan kontrollera sina lustar om de hamnar i enrum med mig? Är inte det en rätt islamistisk syn på kvinnor? Där måste kvinnorna dölja håret för att männen inte ska få okontrollerbara lustar.

Var tycker du gränsen går för hur mycket jag ska dölja? Gäller det fula kvinnor också, eller bara snygga?
Citera
2026-09-10, 02:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Katciu88
Men uuuuuurk vad vidrigt det låter.

I allt det här slås jag av hur ytliga och absurda kraven är. Ingenting om att han vill hitta en tjej man kan skratta tillsammans med, som är snäll mot andra, och också gillar att gå skogspromenader. Nej nej nej. Han verkar öht inte kapabel till att betrakta kvinnor som egna individer. Istället: Hon ska vara ung. Och hon ska underordna sig dom här absurda, kontrollerande kraven.

Det hela får mig att tro att Urban i själva verket är en osäker, rädd, liten man som när han var yngre inte lyckats bra med kvinnor. Så har han kommit in på det löjliga och toxiska Andrew Tate spåret. Och spelar en roll som han har byggt upp kring den mentaliteten.

Men det är ju nånting där med att han tidigare i sitt liv varit omgiven av kvinnor och kallat sig feminist, men sen kommit på andra tankar. Det måste ha hänt något avgörande.
Citera
2026-09-10, 02:35
Medlem
Tervulls avatar
Fy fan vilken pisstråkig tråd. Typ 209 sidor om Urban och huruvida kvinnor och män kan vara vänner eller ej. Vart är alla gamla goda medlemmar som vill diskutera roliga saker så som att Felix inte kan sjunga eller transans eviga blundande eller varför inte, transans match med den horribla Sara. Helvete vad alla är besatta av att hata en man som står för sina åsikter. Sjukt ointressant att sida upp och ner läsa att man ”visst kan vara kompis med det motsatta könet” Ja ja för fan vi har hört det nu tusen gånger. Kom igen!
Senast redigerad av Tervull 2026-09-10 kl. 02:52.
Citera
2026-09-10, 07:15
Medlem
SnutteFia03s avatar
Har funderat lite mer kring Felix och Yasmin och får en känsla av att Yasmin nog är lite mer förtjust i Felix än tvärtom, åtminstone där de är just nu i relation till varandra. Men samtidigt så har Felix berättat att det kan ta lite tid för honom att bli helt bekväm med någon ny, så det är kanske därför han känns lite avvaktande men åtminstone på väg åt rätt håll så att säga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in