Det är så jätteäckligt att se Urban med mat i munnen varje gång de filmar honom. Hans mamma verkar inte ha klarat av att ge honom ens den mest grundläggande uppfostran och nu tvingas vi se eländet.
Håller verkligen med! Däremot var hans mamma skitrolig i dagens avsnitt 🤣
Känns inte direkt som att kärleksgnistorna flyger hos paren. Gabriel och Sarah ser ut som den bästa matchningen.
Felix och Yasmin tycks ha rätt olika syn politiskt, Felix känns okunnigt vänster medan Yasmin verkar ha bättre koll.
Julia känns som en oslipad diamant för en lite mer erfaren man som kan ta fram hennes känslor, Edin verkar soft att hänga med men känns alldeles för oerfaren.
Finns inte en snöbolls chans i Krakatau att Helena nånsin ska funka med osäkre pojken Sasan. Ända sen hon först såg hans brittiska pottfrisyr vid bröllopet har hennes mussla helt uttorkad. Man får ge henne cred för att hon ändå gav experimentet en chans, som det brukar heta.
Överlag verkar SVT lyckats få tag på betydligt mer sympatiska och mogna kvinnor än män i år. När Trans-Gabriel är den med mest storkukslugn är det illa.
Felix är lika högt utbildad i ekonomi som Yasmin. Båda har en universitetsutbildning.
Förstår att Yasmin börjar tveka. Felix har inte ett hälsosamt förhållningssätt till pengar. Det märkte man tidigt i säsongen när han tyckte det var okej att hoppa sönder en dyr säng eftersom någon annan betalar.
Dessutom verkar sex och fysisk närhet inte vara lika viktigt för honom som för Yasmin. Det kommer skapa problem i längden.
Yasmin verkar dock väldigt grundad och medveten om sina behov så hon kommer lämna om det inte funkar.
Edin och Julia
Edin verkar väldigt snäll men verkar sakna på relationserfarenhet och livserfarenhet. Såg dock hans fysiska och hälsomässiga förvandling. Helt otroligt. Har han den viljan till förändring och förbättring i sig kanske det finns en chans. Men jag tror ändå mer på honom med en annan partner i framtiden.
Urban och Olivia
Olivia verkar ha fruktansvärt dålig självkänsla. Det gjorde ont att se hur hon så gärna ville "svara rätt" på Urbans fråga om man och barn. Helt sjukt att Urban ser sig som mer värd än sina kommande barn. Urban har en ännu sämre självkänsla än Olivia. Den tar sig bara uttryck på ett helt annat sätt än för Olivia.
Urban verkar vara en person som teoretiserar kring saker, men har svårt att sätta dem i praktik. Han sätter upp regler för den perfekta relationen, den perfekta partnern, det perfekta familjelivet. Han tror att om han följer dessa regler så förebygger han och undviker att saker ska gå fel. Men det handlar om ett kontrollbehov som bottnar i osäkerhet. Han har inte tilltro till sin egen förmåga att lösa problem när de uppstår, utan vill med sina regler undvika att de uppstår. Men så funkar inte livet.
Max och Belinda
Max är tyvärr inte så attraherad av Belinda. Belinda är nog inte så attraherad heller pga Max fullständigt imploderade energi och utstrålning. De passar bra ihop på pappret men de har ingen kemi. Max har nog haft en tuff uppväxt och inte lärt sig känslohantera vilket gör att han stänger av. Det kommer inte att hålla.
Sasan och Helena
Jag tycker Sasan får oförtjänt mycket kritik. Helena är inte attraherad av honom, men det är ju inget han kan hjälpa. De är helt enkelt felmatchade och passar inte ihop. Både skulle dock bli bra partners till andra som passar dem bättre. Jag ser ingen motsättning mellan att inte själv tro på idén om vänskap mellan könen, och att vara beredd att kompromissa och tycka att det är okej att ens partner har vänner av motsatt kön. Hela den diskussionen har blivit så svartvit.
Gabriel och Sara
Verkar väldigt fina både som människor och som par ihop. Detta är enda paret som har chans på en långsiktig fin relation.
Hon 37 åriga kärringen Helene eller Helena som har massa killkompisar och fortfarande singel o inga barn. Kanske borde funderat på varför det ser ut så för henne istället för att sitta och säga det är osäkerhet. Sorglig liv.
Måste hålla med er, Urban ser ju väldigt konstig ut. Brett mellan ögonen, konstig mun. Det förstärks ju av hans panna, märkliga veck och att han har 20 extratänder i övre tandraden gör att hela munnen ser sned ut. Tycker han påminner om en bredflabbad groda.
Han skulle behöva minst hälften av allt Olivia har sprutat in i sitt ansikte.
I senaste avsnittet fick vi veta varför:
Urban berättade att han har varit med om en olycka och "spräckt hela skallen".
Antagligen därför han har "ryckningar" i pannan. Jag trodde att han tagit för mycket botox mellan ögonbrynen men nu förstår jag. Jag tycker att han ser helt okej ut. Inte min typ men verkligen inte ful på nåt sätt.
Däremot undrar jag över detta med keps bak-och-fram. Är det senaste trenden eller vill alla vara lika balla som Urban? Alltså även Gabriel och Edin kör bak-och-framvänd keps...?
Både Max och Belinda är otroligt intetsägande. Trista små gråa möss.
Gabriel och Sara är mina favoriter.
Känns som nått är knepigt med båda två. Otroligt lite känslor/mimik jämfört med många andra människor, som om dom har en djup depression eller nånting. Kanske brist på socker 😛
Urban berättade att han har varit med om en olycka och "spräckt hela skallen".
Antagligen därför han har "ryckningar" i pannan. Jag trodde att han tagit för mycket botox mellan ögonbrynen men nu förstår jag. Jag tycker att han ser helt okej ut. Inte min typ men verkligen inte ful på nåt sätt.
Däremot undrar jag över detta med keps bak-och-fram. Är det senaste trenden eller vill alla vara lika balla som Urban? Alltså även Gabriel och Edin kör bak-och-framvänd keps...?
Bak-och framvänd keps är inte gulligt på någon över 7 år.Vuxna män som har det ser bara infantila och korkade ut,och gräsligt fult är det.Ni som kör denna keps-stil...Vill ni ha nåt på huvudet utan skärm,så ta på en basker så ser det iaf ut som om ni är lite intellektuella och inte idioter.
Bak-och framvänd keps är inte gulligt på någon över 7 år.Vuxna män som har det ser bara infantila och korkade ut,och gräsligt fult är det.Ni som kör denna keps-stil...Vill ni ha nåt på huvudet utan skärm,så ta på en basker så ser det iaf ut som om ni är lite intellektuella och inte idioter.
Men tänk OM det blir stark sol då?? Då vill man kunna vända kepan framåt så man inte får sol i ögonen. Basker är nog för varmt sommartid och så kan håret bli elektriskt. Keps är antagligen "räddaren i nöden" när en man inte orkar fixa frillan eller har en dålig hårdag. Skulle jag tro. Jag är kvinna och har inte använt keps sen jag var 12. Så jag bara spekulerar fritt. Nån man i tråden kan säkert förklara fenomenet.
Härligt att se grabbkvällen, skön stämning. Stackars Helena..matchades med en iskall person, kul. Tycker även lite synd om den långhåriga som är ihop med Yasmine, som verkar besatt av pengar, hon har en dömande ton som inte är sympatisk.
Jag blev rörd över framför allt Edins fina reaktion på Gabriels avslöjande, och även Urban tog fram sin bästa sida där. Personligen hade jag väl inte ställt frågan direkt ”vad har du mellan benen då!?” men de verkade ju ha ett bra samtal ändå.
Felix säger att ”Jag gör hellre musik en extra timme även om jag förlorar pengar på det”, så kan man kanske resonera om man är singel men inte om man har familj.