Lite gulligt att det växt upp en helt ny generation som aldrig sett "Harry met Sally" och tror att de har kommit på något nytt. Nåja.
Det är lätt att föreställa sig Max gamla mattelärare i en sån Jeffrey Dahmer-dokumentär på Netflix där hon typ sitter vid sitt köksbord och glor ner i sin kaffekopp och snyftar att "alla sa att pojken var dålig... men jag ville se något gott i honom". Klipp till en amerikansk snut med fet mustasch som ba
"well, some animals just need to be put down"...
Jag lyssnade på ett avsnitt av Max podd, med en feministisk forskare som snöat in på vithetsnorm. De diskuterade "vem är svensk?" och andra tramsfrågor som bara nyhögern bryr sig om. Det ska dock sägas att podden var välproducerad och att Max har bra radioröst.
Ryska Helena påminner mycket om kudd-Märta från några år sedan (hon med fraggeln, ni vet). Precis som Märta borde Helena fått en äldre och rikare man. Sascha går istället på offensiven med att klä sig som en pizzabagare i tjänst och vädra åsikter som känns lika genomtänkta som hans frisyr. Därmed lär han aldrig få komma i närheten av Helenas godispåse (äcklig liknelse, faktiskt)
Långhåriga Felix och glada van-tanten känns som matchningen som Agúst borde ha fått, istället för en neurosdrottning i säckiga trosor (att bohemiska Agust sedan förvandlades till en Nitscheansk ö-fuhrer i Robinson låter vi vara glömt). Allt gott till paret! Lite varning dock för att "grönflaggade" vänsterkillar verkar vara överrepresenterade som sexualförbrytare, eller bara svin (Lex Virtanen).
Edin finns i tråden - respect! Tyvärr verkar hans matchning vara en sån där tjej vars favoritläsk är bubbelvatten och musiksmak är Rix FM (jag gissar att Edin skjuter sig om han får höra ett till "vet inte..."). Men det får vi se! Enligt UNT är Edin numera en slimmad skägghunk, så om det inte funkade med testbilden lär det snart trilla in nån glad studenttjej som uppskattar bra kaffe. Rock on!