2026-09-08, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ekenfirst
Nu umgås du i grupp, inte att träffas ensam under dejtliknande förhållanden. Det är inte vad frågan handlar om.

Träffar dem en och en också utan problem. Men vi brukar gå på bio tillsammans alla tre.
Citera
2026-09-08, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cinmik
Du anser att du vet sanningen om män och varför inte kvinnor kan ha manliga vänner som de umgås med.

Ett uttryck för osäkerhet och det är inte särskilt manligt.
Ja, väldigt märkligt att alla dessa ”osäkra män” har haft så många kvinnor då?

Jag tror snarare det är svårt för dig att begripa att det finns personer med andra åsikter/värderingar än dig själv som lever i sunda, trygga förhållanden och är säkra bäde i sig själva och sina partners.
Citera
2026-09-08, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Träffar dem en och en också utan problem. Men vi brukar gå på bio tillsammans alla tre.

Och om du frågar dem ifall de skulle vilja sällskapa, så skulle båda blåneka? 🤣
Skulle inte tro det.

https://youtu.be/T_lh5fR4DMA

Citat:
Women don't have male friends, they have orbiters.
Citera
2026-09-08, 19:25
Medlem
Citat:
Skulle inte tro det.

Alltså de är lyckligt (såvitt jag vet) gifta och jag är inte erotiskt eller romantiskt intresserad av dem så det är lika mycket en ickefråga som när jag träffar mina kvinnliga vänner.
Citera
2026-09-08, 19:32
Medlem
Spider-Girls avatar
Citat:
Skulle inte tro det.

Fortfarande en icke-fråga om kvinnan inte är intresserad tillbaka!
Citera
2026-09-08, 19:42
Medlem
Citat:
Alltså de är lyckligt (såvitt jag vet) gifta och jag är inte erotiskt eller romantiskt intresserad av dem så det är lika mycket en ickefråga som när jag träffar mina kvinnliga vänner.
Du undviker frågan.

Citat:
Ursprungligen postat av Spider-Girl
Fortfarande en icke-fråga om kvinnan inte är intresserad tillbaka!

Nej.
Om kvinnan är hövlig och säger att den har noll intresse så hade inte många ”killkompisar” hängt kvar. De lever på hoppet, situationshiplivet många stackars killar tvingas leva.
När de frågar kvinnorna i videon om deras killar verkligen skulle tacka nej till nästa steg i relationen så svarar kvinnorna, troligtvis inte. Dvs de vet innerst inne varför killarna ”hänger kvar”.
Citera
2026-09-08, 19:52
Medlem
Citat:
Du undviker frågan.

Nej.
Om kvinnan är hövlig och säger att den har noll intresse så hade inte många ”killkompisar” hängt kvar. De lever på hoppet, situationshiplivet många stackars killar tvingas leva.
När de frågar kvinnorna i videon om deras killar verkligen skulle tacka nej till nästa steg i relationen så svarar kvinnorna, troligtvis inte. Dvs de vet innerst inne varför killarna ”hänger kvar”.
Alltså jag säger egentligen inte emot dig när du påstår att de flesta män är viljelösa kukstyrda idioter. Även om du förbjuder "din kvinna" att umgås med män kommer hon stora delar av dagen vara omgiven av viljelösa kukstyrda idioter. Det jag säger är att det inte spelar någon roll för att kvinnor har en egen vilja. Vill hon inte vara otrogen kommer hon inte att vara otrogen. Vill hon vara otrogen kommer hon att ha alla möjligheter att vara det med eller utan dina regler pga ovanstående.
Citera
2026-09-08, 19:58
Medlem
Spider-Girls avatar
Citat:
Du undviker frågan.

Nej.

Om det är så är det killarnas eget problem... MEN, faktum kvarstår att många heterosexuella personer är genuina vänner utan intresse av att ta relationen vidare. Alla män blir inte intresserade av alla kvinnor och alla kvinnor blir inte intresserade av alla män, oavsett hur många gånger du postar samma Youtube-video som "bevis"! Hur många gånger har du lagt upp den här i tråden nu? Tio?
Citera
2026-09-08, 20:23
Medlem
Citat:
Alltså jag säger egentligen inte emot dig när du påstår att de flesta män är viljelösa kukstyrda idioter. Även om du förbjuder "din kvinna" att umgås med män kommer hon stora delar av dagen vara omgiven av viljelösa kukstyrda idioter. Det jag säger är att det inte spelar någon roll för att kvinnor har en egen vilja. Vill hon inte vara otrogen kommer hon inte att vara otrogen. Vill hon vara otrogen kommer hon att ha alla möjligheter att vara det med eller utan dina regler pga ovanstående.
Dåså. Där är du med på bollen.
Så genom att som kvinna inte umgås ensam med andra män 1-on-1 (dejtsituation) är ju ett väldigt fint sätt att visa sin lojalitet och kärlek till sin partner, eller hur? Sen om man har arbetskollegor eller gamla klasskamrater man ”måste” ha kontakt med så kan man umgås tillsammans. Par dejt? Din partner hade nog uppskattat att få vara en del av ditt liv.

Citat:
Om det är så är det killarnas eget problem... MEN, faktum kvarstår att många heterosexuella personer är genuina vänner utan intresse av att ta relationen vidare. Alla män blir inte intresserade av alla kvinnor och alla kvinnor blir inte intresserade av alla män, oavsett hur många gånger du postar samma Youtube-video som "bevis"! Hur många gånger har du lagt upp den här i tråden nu? Tio?
Vad är det med videon som skaver så dant för dig? Tror du jag litar på egna erfarenheter och oberoende intervjuer som i videon, eller på vad anonyma feminister påstår på Flashback?
Citera
2026-09-08, 20:29
Medlem
Citat:
Dåså. Där är du med på bollen.
Så genom att som kvinna inte umgås ensam med andra män 1-on-1 (dejtsituation) är ju ett väldigt fint sätt att visa sin lojalitet och kärlek till sin partner, eller hur? Sen om man har arbetskollegor eller gamla klasskamrater man ”måste” ha kontakt med så kan man umgås tillsammans.
Tänker du hänga med på hennes aw's som en djävla tönt?
Citera
2026-09-08, 20:45
Medlem
Citat:
Tänker du hänga med på hennes aw's som en djävla tönt?

Om hennes ”AW” är kodord för dejt med en annan man, ensam, ja!

Om det är med massa vänner som en normal AW, nej. Såvida hon inte insisterar.

Det är väl ganska uppenbart?
Citera
2026-09-08, 21:12
Medlem
mendokses avatar
Citat:
Detta är det dummaste NÅGONSIN!
Blir så äcklad att du får röra dig fritt så länge du inte raggar, men din partner har striktare regler för att ingen ska ragga på henne. Och du tycker det är rättvist och jämförbart. Hoppas någon åtminstone lyckas smuggla in numret till Kvinnofridslinjen i ert bepansrade slott 🙏

Några saker till:

För det första så verkar du inte förstå att "raggfria" zoner inte finns, så ingen idé att skärma av så här!

För det andra spelar det ingen roll om kvinnan blir raggad på om hon ändå inte nappar. Det är väl det absolut enda som spelar roll?

För det tredje; kvinnor som blir så här kontrollerade är trogna av rädsla, inte av kärlek och respekt- vilket gör förhållandet värdelöst.

En stor del av att gå ut på nattklubb för kvinnor är att söka uppmärksamhet och bekräftelse från andra män. Det är det kvinnor syftar på när de säger att de går ut för "att ha kul". Jag tycker det är väldigt respektlöst att göra i ett förhållande.

I fallet killkompisar ligger respektlösheten hos båda. Kvinnan som låtsas att hennes killkompis inte skulle vilja ligga med henne och killkompisen som skulle vilja ligga med henne trots att hon är i ett förhållande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in