Citat:
Ursprungligen postat av
mirandakerr
Ursäkta mig men är du arbetslös? Eller hur har du tid att vara så osäker? Du har aldrig ens pratat med en kvinna va?
Du tänker som en man. Du tror att om mannen umgås med en snygg tjejkompis så kommer flickvännen oroa sig och vara sur över detta? Varför då? För att det finns en risk för otrohet?
Vart då? Varför tror du att den snygga tjejen är hans vän? Jo för hon friendzonat honom. Han kommer inte få ligga med en snygg tjejkompis, inte ens om han betalade. Speciellt inte om hon är snygg. Varför ska hon ligga med en ful kille som hon redan friendzonat när hon kan ligga med vem hon vill? Det här är ingen jävla välgörenhet man driver.
Det kan nog initialt ha varit så som du beskriver i många vänskapsfall mellan könen. Iallafall vänskaps som inletts i ung ålder. Männen har inledningsvis försökt ragga, kvinnan nekat, friendzonat och där får han stå i farstun utav vänskap. Och accepterar och nöjer sig med det. Blir inge sexuellt. Vänskapen fortskrider. Mannen kanske t om framöver hittar en partner han blir lycklig med, vänskapen till sin gamla tjejpolare består. Vice versa.
Det var iaf min personliga erfarenhet. en kille försökte ragga på mig, jag totalnekade men föreslog och frågade om vi kunde vara vänner istället. Gick bra. Utvecklade en fantastisk nära vänskap, blev min bästa vän 10+ år, han skaffade partner. Han och jag brukar skratta åt hur glada vi är att inget romantiskt hände mellan honom och mig för vår vänskap blev så otroligt stark och viktig för oss och kommer vara livslång. I jämförelse med om det åt andra hållet kanske slutat med någon betydelselös flirt med bäst före datum. Om ni förstår vad jag försöker säga. Ödet kanske.
Undantag om vänskap inletts på jobb, via plugg eller i gemensamma stora vänskapsgäng, då kanske attraktions-Pull-faktorn inte nödvändigtvis ligger till grund.