2026-09-12, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MisterLaPage
Nja, “patriarkatet” är ett bekvämt luftslott, konstruerat och byggt av kvinnor som misslyckas och alltid måste skylla på någon annan. En ingenjörskonst av guds nåde.

Se på Helena, trygg i sin kvinnlighet, och hon är säker och övertygad om att fiaskot med partnern hon blivit tilldelad snart bara är ett obehagligt minne. Typ, this too shall pass.

Den kvinnliga piloten kommer att kraschlanda, med make och hela härligheten.

För att du är en patetisk manlig individ. Hade du inte varit det hade du hållt med mig.
Citera
2026-09-12, 21:55
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ekenfirst
Nej, att träffa en tjejpolare som tjej eller killpolare som kille, ensam, är inget konstigt. Är man singel är det också normalt. Det fyller ett syfte att dejta, tills man förlovat sig. Sen förväntas man vara lojal mot den och inte fortsätta dejta andra av motsatta könet.
Vem är det som förväntar sig det av dig?
Citera
2026-09-13, 02:37
Medlem

Senast redigerad av tenstas-golfkung 2026-09-13 kl. 02:42.
Citera
2026-09-13, 04:28
Medlem
mirandakerrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qhaiphee
För varje kvinnlig skribent som är chockerad av att gvfö-männen inte vill att deras fruar umgås ensamma med manliga vänner bör vi göra följande experiment:

Vi låter skribentens manliga partner umgås ensam med en attraktiv kvinnlig kamrat. Samtidigt mäter vi skribentens reaktion:
1) svettdroppar i pannan
2) efterföljande förhör
3) antal och intensitet i passiva aggressioner
4) oförklarlig surhet

Vi låter en ai analysera mätdata och om stapeldiagrammen indikerar hyckleri så har vi en underhållningsmässig jackpot.

Ursäkta mig men är du arbetslös? Eller hur har du tid att vara så osäker? Du har aldrig ens pratat med en kvinna va?

Du tänker som en man. Du tror att om mannen umgås med en snygg tjejkompis så kommer flickvännen oroa sig och vara sur över detta? Varför då? För att det finns en risk för otrohet?
Vart då? Varför tror du att den snygga tjejen är hans vän? Jo för hon friendzonat honom. Han kommer inte få ligga med en snygg tjejkompis, inte ens om han betalade. Speciellt inte om hon är snygg. Varför ska hon ligga med en ful kille som hon redan friendzonat när hon kan ligga med vem hon vill? Det här är ingen jävla välgörenhet man driver.
Citera
2026-09-13, 06:25
Medlem
MisterLaPages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Celestin
För att du är en patetisk manlig individ. Hade du inte varit det hade du hållt med mig.

Hallå där! Patetisk kanske, men jag är fan ingen manlig individ. Jag identifierar mig som kvinna den här veckan.
Citera
2026-09-13, 06:49
Medlem
Är det bara jag som tycker att Urban ser ut som en korsning mellan en delfin och elefantmannen?
Citera
2026-09-13, 06:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trash-Panda84
Är det bara jag som tycker att Urban ser ut som en korsning mellan en delfin och elefantmannen?

Du glömde hammarhajen
Citera
2026-09-13, 07:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mirandakerr
Ursäkta mig men är du arbetslös? Eller hur har du tid att vara så osäker? Du har aldrig ens pratat med en kvinna va?

Du tänker som en man. Du tror att om mannen umgås med en snygg tjejkompis så kommer flickvännen oroa sig och vara sur över detta? Varför då? För att det finns en risk för otrohet?
Vart då? Varför tror du att den snygga tjejen är hans vän? Jo för hon friendzonat honom. Han kommer inte få ligga med en snygg tjejkompis, inte ens om han betalade. Speciellt inte om hon är snygg. Varför ska hon ligga med en ful kille som hon redan friendzonat när hon kan ligga med vem hon vill? Det här är ingen jävla välgörenhet man driver.

Det kan nog initialt ha varit så som du beskriver i många vänskapsfall mellan könen. Iallafall vänskaps som inletts i ung ålder. Männen har inledningsvis försökt ragga, kvinnan nekat, friendzonat och där får han stå i farstun utav vänskap. Och accepterar och nöjer sig med det. Blir inge sexuellt. Vänskapen fortskrider. Mannen kanske t om framöver hittar en partner han blir lycklig med, vänskapen till sin gamla tjejpolare består. Vice versa.

Det var iaf min personliga erfarenhet. en kille försökte ragga på mig, jag totalnekade men föreslog och frågade om vi kunde vara vänner istället. Gick bra. Utvecklade en fantastisk nära vänskap, blev min bästa vän 10+ år, han skaffade partner. Han och jag brukar skratta åt hur glada vi är att inget romantiskt hände mellan honom och mig för vår vänskap blev så otroligt stark och viktig för oss och kommer vara livslång. I jämförelse med om det åt andra hållet kanske slutat med någon betydelselös flirt med bäst före datum. Om ni förstår vad jag försöker säga. Ödet kanske.

Undantag om vänskap inletts på jobb, via plugg eller i gemensamma stora vänskapsgäng, då kanske attraktions-Pull-faktorn inte nödvändigtvis ligger till grund.
Senast redigerad av tenstas-golfkung 2026-09-13 kl. 07:07.
Citera
2026-09-13, 07:18
Medlem
mendokses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Celestin
Wow.
Du är en incel.så sjuka saker atr säga.

Du kan inte ens skriva två meningar utan att snubbla över tangenterna. Din hjärna är soppa.

Citat:
Ursprungligen postat av tenstas-golfkung
Det var iaf min personliga erfarenhet. en kille försökte ragga på mig, jag totalnekade men föreslog och frågade om vi kunde vara vänner istället. Gick bra. Utvecklade en fantastisk nära vänskap, blev min bästa vän 10+ år, han skaffade partner. Han och jag brukar skratta åt hur glada vi är att inget romantiskt hände mellan honom och mig för vår vänskap blev så otroligt stark och viktig för oss och kommer vara livslång. I jämförelse med om det åt andra hållet kanske slutat med någon betydelselös flirt med bäst före datum. Om ni förstår vad jag försöker säga. Ödet kanske.

Han väntar fortfarande på sin chans.
Senast redigerad av mendokse 2026-09-13 kl. 07:25.
Citera
2026-09-13, 07:20
Medlem
Belinda är fan inte pilot, kanske möjligtvis på en cessna 150 (som vem som helst kan lära sig att flyga i princip)
Citera
2026-09-13, 07:43
Medlem
"Så vad kommer först för dig, din man eller dina barn?"

Och hon sitter och mjäkar och kan inte ge ett rakt svar "Det är en jättesvår fråga"
Citera
2026-09-13, 08:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menskonst
"Så vad kommer först för dig, din man eller dina barn?"

Och hon sitter och mjäkar och kan inte ge ett rakt svar "Det är en jättesvår fråga"
Om huset brinner räddar de varandra istället för barnen.

Och Urban, när han säger: "Kraschade i 120 km/h med en vattenskoter och spräckte hela skallen. Och så kraschade mitt hjärta, höll på att gå bort, det kunde inte pumpa runt blod."

Och hon frågar: "Vad hände där då?"

Så svarar han: "Det är en bra fråga... Och sen efter det så..." och bara låter bli att svara på det och hoppar direkt vidare till något annat, med den fåniga halvleende minen. För att vara så (enligt honom) macho och så manlig så verkar han väldigt feg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in