Citat:
Ursprungligen postat av
klaskent300
Du verkar ha koll på tidigare säsonger av GVFÖ. För en ny tittare som mig själv, hur vanligt är det egentligen att produktionen (SVT i detta fall) gör vissa matchningar som får en att tänka ”Alltså hur tänkte de här egentligen?” eller typ ”Så uppenbart att de ville ställa till det här.”
Haha! Det händer all the time, basically!

Däremot kan man fundera lite på varför.
Många menar att SVT cyniskt gör dåliga matchningar för att skapa bra TV, men jag tror att det har en mer värdslig förklaring. Givet ett ganska litet antal sökande, och att rätt många gallras bort, så har produktionen helt enkelt väldigt få möjliga matchningar att jobba med. Det gör att många parbildningar lär vara lite av en hail Mary: "tja, det KAN bli bra..."
Man ska också komma ihåg att experterna bara får ett ytligt och tillrättalagt intryck av de sökande i intervjuerna. Sex veckor senare visar sig HELT andra sidor, och då blir det uppenbart att matchningen var dödsdömd. Men det handlar isf snarare om efterklokhet.
Det är alltså ganska vanligt med WTF-matchningar. Men det betyder ju inte att de är avsiktliga eller ens uppenbara i början av säsongen.
För övrigt jätte kul med alla här som vill berätta om er egen syn på relationer, istället för att diskutera serien. Fortsätt gärna med det vetja! Nej, nu blev det visst lite fel: snälla skjut er i huvet, menade jag ju!