2026-09-08, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mendokse
En stor del av att gå ut på nattklubb för kvinnor är att söka uppmärksamhet och bekräftelse från andra män. Det är det kvinnor syftar på när de säger att de går ut för "att ha kul". Jag tycker det är väldigt respektlöst att göra i ett förhållande.

I fallet killkompisar ligger respektlösheten hos båda. Kvinnan som låtsas att hennes killkompis inte skulle vilja ligga med henne och killkompisen som skulle vilja ligga med henne trots att hon är i ett förhållande.

De som som vet de vet.
Tyvärr har kvinnor vaggats in i en lögn om platoniska vänskapsförhållanden med singelmän när de är i ett förhållande själva redan.
Citera
2026-09-08, 22:08
Medlem
Spider-Girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mendokse
En stor del av att gå ut på nattklubb för kvinnor är att söka uppmärksamhet och bekräftelse från andra män. Det är det kvinnor syftar på när de säger att de går ut för "att ha kul". Jag tycker det är väldigt respektlöst att göra i ett förhållande.

I fallet killkompisar ligger respektlösheten hos båda. Kvinnan som låtsas att hennes killkompis inte skulle vilja ligga med henne och killkompisen som skulle vilja ligga med henne trots att hon är i ett förhållande.

Ni överskattar er själva! 99 procent av alla kvinnor jag känner går ut för att snacka, dansa, lyssna på musik och dricka drinkar.

Sina tankar kan inte ens inlåsta personer styra över, och fantasierna kan bli starkare när man är isolerad. Respektlösheten börjar när man agerar ut. Punkt.
Citera
2026-09-08, 22:35
Medlem
mendokses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spider-Girl
Ni överskattar er själva! 99 procent av alla kvinnor jag känner går ut för att snacka, dansa, lyssna på musik och dricka drinkar.

Sina tankar kan inte ens inlåsta personer styra över, och fantasierna kan bli starkare när man är isolerad. Respektlösheten börjar när man agerar ut. Punkt.

Det stämmer helt enkelt inte.

Att lyssna på musik, snacka, dansa och dricka drinkar skulle man kunna göra hemma hos någon.
Att det finns okända män på en nattklubb och att det finns en chans att någon skulle fatta tycke för en är hela poängen med att man går dit.
Man vill känna sig fin och få bekräftelse för att man är attraktiv och man vill browsa utbudet av män.
Citera
2026-09-08, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spruttis
Urban och hans tjej alltså.

Hon: Dom kommer bli så avundsjuka på oss.

Omogen och osexig kommentar. Dom passar nog riktigt bra för varandra!

Fattade inte den kommentaren , vad skulle dom andra bli avundsjuka på ?
Kan ju inte vara hans icke ståtliga längd eller att han inte är bredare över axlarna än en fisk mellan ögonen.
Han måste ju justera SIN kvinnas käft hon trutar ju med munnen så det ser helt sjukt ut har hon sprutat in för mkt i dom eller gått till någon som inte kunde sitt jobb ?

Kan ju inte vara hans lön på 18900 kr / mån. Blir kämpigt att överleva 2 personer på den lönen eftersom HANS kvinna inte ska arbeta.
Senast redigerad av Himmelellerhelvete 2026-09-08 kl. 23:17.
Citera
2026-09-08, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klaskent300
Du verkar ha koll på tidigare säsonger av GVFÖ. För en ny tittare som mig själv, hur vanligt är det egentligen att produktionen (SVT i detta fall) gör vissa matchningar som får en att tänka ”Alltså hur tänkte de här egentligen?” eller typ ”Så uppenbart att de ville ställa till det här.”
Haha! Det händer all the time, basically! Däremot kan man fundera lite på varför.

Många menar att SVT cyniskt gör dåliga matchningar för att skapa bra TV, men jag tror att det har en mer värdslig förklaring. Givet ett ganska litet antal sökande, och att rätt många gallras bort, så har produktionen helt enkelt väldigt få möjliga matchningar att jobba med. Det gör att många parbildningar lär vara lite av en hail Mary: "tja, det KAN bli bra..."

Man ska också komma ihåg att experterna bara får ett ytligt och tillrättalagt intryck av de sökande i intervjuerna. Sex veckor senare visar sig HELT andra sidor, och då blir det uppenbart att matchningen var dödsdömd. Men det handlar isf snarare om efterklokhet.

Det är alltså ganska vanligt med WTF-matchningar. Men det betyder ju inte att de är avsiktliga eller ens uppenbara i början av säsongen.

För övrigt jätte kul med alla här som vill berätta om er egen syn på relationer, istället för att diskutera serien. Fortsätt gärna med det vetja! Nej, nu blev det visst lite fel: snälla skjut er i huvet, menade jag ju!
Citera
2026-09-09, 00:37
Medlem
Nationalromantiks avatar
Urbans pappa är Richard Cottingham, notorisk seriemördare, sjukt lika

https://en.wikipedia.org/wiki/Richard_Cottingham
Citera
2026-09-09, 00:47
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klaskent300
Ja, väldigt märkligt att alla dessa ”osäkra män” har haft så många kvinnor då?

Jag tror snarare det är svårt för dig att begripa att det finns personer med andra åsikter/värderingar än dig själv som lever i sunda, trygga förhållanden och är säkra bäde i sig själva och sina partners.
Man kan ha en åsikt om att en kvinna inte ska ha manliga vänner när hon är i ett förhållande
.
Men när man begränsar sin partner och kräver att den inte får ha en vän av motsatt kön så är det inte längre en åsikt utan en handling.

Det har övergått från att vara en åsikt till en misshandling.

Abuse!
Citera
2026-09-09, 00:49
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ekenfirst
Du undviker frågan.
Nej.
Om kvinnan är hövlig och säger att den har noll intresse så hade inte många ”killkompisar” hängt kvar. De lever på hoppet, situationshiplivet många stackars killar tvingas leva.
När de frågar kvinnorna i videon om deras killar verkligen skulle tacka nej till nästa steg i relationen så svarar kvinnorna, troligtvis inte. Dvs de vet innerst inne varför killarna ”hänger kvar”.
Det märks att du saknar social kompetens och inte är van vid sociala interaktioner.
Citera
2026-09-09, 07:14
Medlem
Spider-Girls avatar
Har sett flera kommentarer om att vi fastnat helt i att diskutera psykiskt relationsvåld etc
Hur viktigt och intressant det än må vara så resulterar det i att vi till slur blir typ 5 pers som diskuterar detta runt, runt i cirklar och alla andra flyr.
Det blir ingen GVFÖ-tråd i slutändan. Så tillbaka till ämnet!
Jag tror på hippie-paret och pan/trans-paret. Belinda och Max tycker förvisso samma om allt men känns själsligt döda tillsammans!
Jag vill tro på Edin och Julia, de är gulliga båda två, men de verkar vara på väg in i friend zone.
Edin finns i tråden här som ni kanske har sett, så det går att fråga honom saker.
Jag vill tex veta; sa det klick när du såg Julia, Edin?
Citera
2026-09-09, 07:24
Medlem
SnutteFia03s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Himmelellerhelvete
Fattade inte den kommentaren , vad skulle dom andra bli avundsjuka på ?
Kan ju inte vara hans icke ståtliga längd eller att han inte är bredare över axlarna än en fisk mellan ögonen.
Han måste ju justera SIN kvinnas käft hon trutar ju med munnen så det ser helt sjukt ut har hon sprutat in för mkt i dom eller gått till någon som inte kunde sitt jobb ?

Kan ju inte vara hans lön på 18900 kr / mån. Blir kämpigt att överleva 2 personer på den lönen eftersom HANS kvinna inte ska arbeta.

Jag tycker det låter som cope ifrån hennes sida. "De kommer bli avundsjuka på oss. För att vi har det så bra." Som hon sa. Det har inte varit friktionsfritt för Olivia hittills, men hon har ändå lyckats behålla lugnet i relationen och hållt upp en fasad om att allt är som det ska, utåt sett. Hon förutsätter att de andra kvinnorna delar en liknande upplevelse, lite samma som att Urban förutsätter att alla män med kompisar av motsatt kön vill ligga med dem, eftersom det är så han själv känner.

Och om det skulle vara så att det skaver lite inom några av de andra paren så kan Olivia därigenom lättare acceptera att hon parats ihop med en man som gav henne en dammvippa som morgongåva och som redan nu vill begränsa hennes umgänge med hennes manliga vän som hon har känt sedan sjätte klass.

Det hela är förståeligt ur ett psykologiskt perspektiv då det är en svår situation att navigera, då det hela visas på tv samtidigt som hon är mån om att framstå på ett visst sätt.
Senast redigerad av SnutteFia03 2026-09-09 kl. 07:26.
Citera
2026-09-09, 07:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ekenfirst
Du undviker frågan.

Nej.
Om kvinnan är hövlig och säger att den har noll intresse så hade inte många ”killkompisar” hängt kvar. De lever på hoppet, situationshiplivet många stackars killar tvingas leva.
När de frågar kvinnorna i videon om deras killar verkligen skulle tacka nej till nästa steg i relationen så svarar kvinnorna, troligtvis inte. Dvs de vet innerst inne varför killarna ”hänger kvar”.

Jag är en 55-årig kvinna och jag håller inte med. Har genom åren haft många killkompisar. Några av dem har absolut stött på mig. Men de har gjort det en gång och när jag inte nappat har vi fortsatt vara vänner och är fortfarande. Har också haft sex med två av mina killkompisar när jag var 25-30 men som.en engångsföreteelse och vi har kunnat fortsätta vara kompisar efteråt. Män (och ibland kvinnor) kan absolut vara nyfikna på att ha sex med vänner av motsatta könet men det är inte det viktigaste. Vänskapen är viktigast.
Citera
2026-09-09, 07:48
Medlem
SnutteFia03s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spider-Girl
Har sett flera kommentarer om att vi fastnat helt i att diskutera psykiskt relationsvåld etc
Hur viktigt och intressant det än må vara så resulterar det i att vi till slur blir typ 5 pers som diskuterar detta runt, runt i cirklar och alla andra flyr.
Det blir ingen GVFÖ-tråd i slutändan. Så tillbaka till ämnet!
Jag tror på hippie-paret och pan/trans-paret. Belinda och Max tycker förvisso samma om allt men känns själsligt döda tillsammans!
Jag vill tro på Edin och Julia, de är gulliga båda två, men de verkar vara på väg in i friend zone.
Edin finns i tråden här som ni kanske har sett, så det går att fråga honom saker.
Jag vill tex veta; sa det klick när du såg Julia, Edin?

Yasmin kändes lite mer tveksam till Felix direkt efter vigseln, t,ex när de skulle sitta och prata över ett glas bubbel. Men sedan verkar han växa mer och mer i hennes ögon. Det verkar finnas någon slags groende kemi mellan dem och att han stod upp mot grabbgänget under middagen var starkt gjort. Blir spännande att se hur det fortsätter utvecklas där.

Sara och Gabriel känns allt mer självklara. Till en början var jag tveksam, men det har börjat avta med den känslan.

Max och Belinda känns fortfarande svåra att placera. Är inte helt säker på om Belinda verkligen är på samma nivå som Max eller om hon lägger sig där frivilligt och låter honom leda relationen framåt? Jag tror det är därför relationen känns så avslagen, för att hon inte tar något riktigt utrymme i den. Någonstans borde det ju komma något skav, för Max är en knepig person och alla hans idéer och hittepå kan ju inte rimligtvis gå hem till 100% hela tiden? Bara en sådan sak som att han är öppen med att han saknar ödmjukhet och har en överlag negativ inställning till mycket tycker jag borde bli något som Belinda reagerar på förr eller senare.

Edit: Är det förresten någon som vet vad det är för lägenhetskomplex som paren bor tillsammans i?
Senast redigerad av SnutteFia03 2026-09-09 kl. 07:53.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in