2026-09-07, 08:02
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av picapican
Använder de löskuk vid samlaget tro...?

Det brukar de göra, exempelvis strap-on. Men fingrar och mun räcker för vissa. Penetrerande är icke nödvändigt för alla för full tillfredsställelse.
Jag själv förstår inte att man kan vara så flexibel som bi/pan. Riktig k*k är underbar. Den vill jag inte missta även om jag kan få tillfredsställelse av många andra tekniker.🙂
Senast redigerad av dialektiker 2026-09-07 kl. 08:14.
Citera
2026-09-07, 08:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Han har nog inte gjort underlivsoperation än?
Han pratade iallafall endast om att han fixat bröstet, mastektomi.

Så det är bara snoppen som avgör ifall någon är en man? Jag håller inte med. Hoppas han är klok nog att avstå från ett sådant ingrepp.
Citera
2026-09-07, 08:20
Medlem
RedXs avatar
Fascinerande diskussion om manlig/kvinnlig vänskap.

Framför allt fascinerande att folk (brudarna) blir så extremt provocerade av killarnas ståndpunkter. Själv håller jag i grunden mer med damerna än killarna i själva sakfrågan, men är det verkligen så svårt att förstå ungefär vad de menar? Att en nära vänskapsrelation över könsgränserna innebär en ganska stor risk i en heterosexuell relation, och att det finns andra element som är i spel.

Jag har ändå svårt att tro att Max/Sasan/Urban på riktigt menar att man inte kan ha vänner av typen arbetskamrater/gamla skolkamrater etc från det motsatta könet. Det handlar nog mer om att gränsen för vänskap dras på en annan nivå än vid samkönat vänskap.

Jag tror exempelvis att rätt många av de upprörda damerna själva inte hade känt sig bekväma med att deras manlige partner skulle åka på en ”kompisresa till London” över helgen på tu man hand med en kvinnlig vän.
Citera
2026-09-07, 08:26
Medlem
Katciu88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissCooper
Alltså. Mängden osympatiska människor den här säsongen 🙈

Belinda och Max; fyyyy, vilka vidriga människor. Hoppas de håller ihop så ingen annan nånsin riskerar att dejta nån av dem. Och Belindas dialekt är gräslig 🫣

Olivia och Urban; typ samma som ovan. Urban är totalvidrig. Olivia framstår bara som blåst.

Helena och Sasan; bye bye Sasan 👋

Julia och Edin; Edin känns som en jättebebis. Kommer inte att hålla.

Yasmin och Felix samt Sara och Gabriel; Yes! Allihop är trygga i sig själva och otroligt kärleksfulla och fina.

Ja jag vill knappt fortsätta kolla, det känns så snaskigt och otrevligt.

Klockren kommentar av dig om Belinda och Max. Både två fullkomligt osar negativ energi, de tömde fan hela vardagsrummet på luft från tvrutan. Tyvärr tror jag inte att dom kommer hålla. Belinda är sån extrem pick me girl att hon blir "som en av killarna" = inte attraktivt.

Olivia och Urban - två väldigt vilsna människor som känns helt igenom fake och konstlade. Men är man väldigt optimistisk skulle det för båda kunna gömma sig två sympatiska människor under charaden. Jag tror att det kan hålla för de har kemi.

Helena och Sasan. Helena borde bara avsluta cleant utan tjafs. Det blir inte bra look för henne att sitta och puta och sura och argumentera med någon som Sasan. Som nån annan skrev i tråden, han är en sån där betatyp och medlöpare till "dom coola grabbarna". Vilket är vidrigt.

Yasmin och Felix. Jag hatar dom för att dom hoppade i hotellsängen och Felix kläckte ur sig "nån annan kommer betala för det här". Otroligt respektlöst beteende och jag hoppas att hotellet lämnade in skadeståndskrav efteråt. Jag gillade dock hur Felix hanterade middagen och vännerdiskussionen. Han var rak och hård och satte dit dom där tomtarna Max, Urban och Sasan.

Edin och Julia. Trevliga och normala svenssons. Jag tror inte att det kommer hålla, Edin är för omogen/oerfaren för Julia. Hon tror att hon är för bra för honom och vill "do better".

Kan knappt tro att jag skriver detta men det lesbiska/transparet är mina favoriter. Svårt att tolka lesbiska relationer men jag tror att det kan hålla.
Citera
2026-09-07, 08:40
Medlem
Durochmolls avatar
Undra om Max föräldrar brutit med honom för att han är så konstig, eller om han är så konstig för att han föräldrar övergivit honom.

Jag tycker nästan mest synd om hans mattelärare, tänk vilken skräck det måste varit när han en dag knackade på, det verkar ju inte haft jättestarka band under skoltiden. Undra också om hon var den första eller en av många som fick en påhälsning av den gamla eleven.
Citera
2026-09-07, 08:48
Medlem
Katciu88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RedX

Framför allt fascinerande att folk (brudarna) blir så extremt provocerade av killarnas ståndpunkter. Själv håller jag i grunden mer med damerna än killarna i själva sakfrågan, men är det verkligen så svårt att förstå ungefär vad de menar? Att en nära vänskapsrelation över könsgränserna innebär en ganska stor risk i en heterosexuell relation, och att det finns andra element som är i spel.

Jag har ändå svårt att tro att Max/Sasan/Urban på riktigt menar att man inte kan ha vänner av typen arbetskamrater/gamla skolkamrater etc från det motsatta könet. Det handlar nog mer om att gränsen för vänskap dras på en annan nivå än vid samkönat vänskap.

Jag tror exempelvis att rätt många av de upprörda damerna själva inte hade känt sig bekväma med att deras manlige partner skulle åka på en ”kompisresa till London” över helgen på tu man hand med en kvinnlig vän.

Jag tror att alla är införstådda med "risken" att två relativt jämnåriga heterosexuella av motsatta kön kan ha attraktion mellan sig. Det är hur man hanterar det som är kärnan i tjafset. Normalt beteende är att man accepterar det och lever med risken, eftersom man har tillit till varandra. Och personligen vill jag inte ha en partner "i fångenskap", hittar min partner nån som han i slutändan är lyckligare med så vill jag att han ska gå.

Att inte acceptera och utesluta vänskaper pekar på flera väldigt dåliga karaktärsdrag: svartsjuka, kontrollbehov och krass inställning till människor generellt (det enda män vill är att få ligga, allt annat är skitsamma).

Om jag skulle supersnälltolka skulle jag kunna förstå om Urban och co uttryckte sig typ såhär "jag blir jättelätt kär och har tidigare haft problem med att jag får känslor för tjejkompisar, vilket sedan sårat mig när det är obesvarat. Så jag tycker att det är bäst för mig att inte ha tjejkompsar. Men jag förstår att det är mitt problem och att andra människor kan ha kompisar av båda kön utan att bli kära".
Citera
2026-09-07, 09:00
Medlem
Gå på middag i linne? Det kan vi inte bara ignorera.
Citera
2026-09-07, 09:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cinmik
Vad menar du?

Skulle kvinnor behöva överge sina vänner den dagen de gifter sig?

Nej, men de ska självfallet inte umgås ensam med sina pojkvänner om de är gifta. Sunt förnuft. Det gör man under dejtingfasen fram tills man gift sig. Sen är man lojal mot den man valt
Citera
2026-09-07, 09:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RedX

Du är inne på nåt.

Varför är det kvinnorna som hallucinerar om nåt som inte finns i verkligheten? Vad är det männen vet som de inte vet?

Svaret är gammalt: https://youtu.be/T_lh5fR4DMA
Citera
2026-09-07, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ekenfirst
Nej, men de ska självfallet inte umgås ensam med sina pojkvänner om de är gifta. Sunt förnuft. Det gör man under dejtingfasen fram tills man gift sig. Sen är man lojal mot den man valt

Är man olojal för att man har en vän?
Betyder inte "lojaliteten" till ens vän något efter att man gift sig då menar du också?
Citera
2026-09-07, 10:44
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BallaBella
Tycker att Max är en lite märklig man
passivt megaaggresiv, tror han är mer kontrollfreak än Urban faktiskt. Urban är åtm öppen o står för hans skit, Max är en smygare som bara blir värre.
Citera
2026-09-07, 10:55
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalleboool
Gå på middag i linne? Det kan vi inte bara ignorera.

Man såg Helena kämpa mot kräkreflexen vid middagen.
Lägg till det fettiga håret och hon har gift sig med en riktig trailer-trash.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in