2026-09-06, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Realdoll00
Oki doki, håller inte med överhuvudtaget. 😄

Felix och Gabriel är to die för, för många kvinnor. Forskning visar att extremt många kvinnor vill ha en "Chandler".

Vad gäller Edin... Blek och hal. Jag är också kaffenörd men det räcker inte.

Han och Sasan är typiska hangarounds. De vill också vara coola så de håller med de självutnämnda alfahannarna även om de fattar att det är en stor ick för många.

Så, hans s.k. vänskap med Urban kvittar. Han är helt ointressant. Ett neutrum.

Felix växte så i mina ögon!!! Han ch Gabriel är de enda vettiga killarna. Edin svårt att säga.
Stackars Helena. Jag misstänkte att Sasan hade en föråldrad kvinnosyn.
De där anemiskt bleka, intetsägande kött- och äggätarna, huvaligen.
Citera
2026-09-06, 13:26
Medlem
En mindre attraktiv man än Urban är svår att hitta. Hans personlighet är så pinsam. En svag och osäker man är det sista en stark kvinna vill ha.
Urban Max och sassan får försöka hos våpen som viker sig för deras vilja.
Patetiskt att se. Ordet Muslim dyker upp... Kontroll makt.
Förbannade karlahalvor
Citera
2026-09-06, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cinmik
Det är det här som är orginalformatet av MAFS/GVFÖ och jag föredrar det då visar hur indiver och par fungerar i sociala sammanhang. Det är otroligt viktigt och utvecklande för paren.

Jag följer norska och australienska programmen och det här fornatet är roligare att titta på än det trista upplägget Sverige körde med förut.

Men smaken är som baken.

Det håller jag med om, att det förra upplägget var betydligt tråkigare. Men det känns bara lite sent på bollen att köra detta nu tycker jag.
Det känns som att SVT försökte länge att hålla kvar vid det gamla trygga, icke ytliga men att de nu (för sent) insett att de är tvungna att bli mer yta för att bli mer intressanta.
Citera
2026-09-06, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spider-Girl
Konversationerna mellan Belinda och Max är det mest osexiga jag hört i hela mitt liv. Deras äcklade dissikerande av de fina bakverken var dock intressant eftersom de löste hela problemet med ADHD hos barn på bara två minuter, WOW 🤯
Även restaurangmåltiden var trevlig då de skapade pirr i hela kroppen genom att bryta ner varje beståndsdel i makronutrienter och kalorier.
Vem behöver preventivmedel när detta finns 🤷🏼‍♀️

Alltså bara hans stämningsdödande kommentar och beteende när Edin skulle skoja till det lite om att han och Julia hade samma deodorant? "Vad då är det sådan unisex-deo ni har då?" med sin vidriga, föraktfullt dömande min. Som att det var en pervers böjelse som han helst hade sett att de bad om ursäkt för. Till och med Urban verkar ju ha något mer förståelse för att läsa sociala situationer. Nej Max och Belinda leder ligan över mest obehagliga som par betraktat.

Även om det skavde att Olivia satt i Urbans knä som hans lilla lydiga nickedocka också, medan de mer sympatiska debreifade middagen en bit bort.
Citera
2026-09-06, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Donatella2
Alltså bara hans stämningsdödande kommentar och beteende när Edin skulle skoja till det lite om att han och Julia hade samma deodorant? "Vad då är det sådan unisex-deo ni har då?" med sin vidriga, föraktfullt dömande min. Som att det var en pervers böjelse som han helst hade sett att de bad om ursäkt för. Till och med Urban verkar ju ha något mer förståelse för att läsa sociala situationer. Nej Max och Belinda leder ligan över mest obehagliga som par betraktat.

Även om det skavde att Olivia satt i Urbans knä som hans lilla lydiga nickedocka också, medan de mer sympatiska debreifade middagen en bit bort.

Ja de delades verkligen upp i två läger... De med unkna, medeltida värderingar och åsikter, och de vettiga.
Citera
2026-09-06, 14:10
Medlem
Citat:
De hade ingen kemi före middagen och där och då dog väl möjligheten till att det skulle kunna uppstå.

Exakt. Där var loppet helt kört...
Citera
2026-09-06, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Exakt. Där var loppet helt kört...
Ja det var tack och adjö
Citera
2026-09-06, 15:08
Medlem
Citat:
Den enda som är besatt av Urban är Urban själv.

Vad tycker du om sekten Mankind?

Att naken slå med hammare på tillagade kycklingar.

Det är manligt det.

Förstår inte varför kvinnor dras till såna badboys och/eller fuckboys.
Citera
2026-09-06, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gscoIkljyikdvkhfdI
Förstår inte varför kvinnor dras till såna badboys och/eller fuckboys.

kvinnor gör inte det generellt. Vilket du borde ha märkt på middagen. Den enda av kvinnorna i sällskapet som dras till honom, är hans fru. Så 1 av 6 drogs till honom.
Citera
2026-09-06, 15:17
Medlem
Haha, är jag den enda som inte ogillar Max och Belinda? Jag tror Max har en väldigt torr humor och en ironisk personlighet, varför måste man vara så insmickrande av sig?

Urban och Blondie: Urban brrr. Orkar inte.

Yasmine och Felix: söta ihop men jag tycker Felix ser helmuppig ut när han skrattar. Och vad är det med Yasmines tatuerade prickar överallt? Vad står dom för?

Sasan och Helena: Å nej. Hans frisyr… och linne…
Hur tänkte matchmakrarna där? Helena skulle parats ihop med en lång, stilig karl med sunda värderingar och som fattar hur man klär sig.

Sara och Gabriel: Sara verkar klok och vettig. Kan Gabriel SLUTA BLUNDA när han pratar?🫠

Julia och Edin: klockorna stannar, jag somnar när de är i bild. Hon är inte attraherad. Han påminner om han med snoken som var ihop med hon smala som skulle umgås med systerdottern hela tiden och ägde endast en gaffel. Namnen är som bortblåsta ur mitt minne.
Citera
2026-09-06, 15:34
Medlem
timpanis avatar
Citat:
Det är det här som är orginalformatet av MAFS
Det stämmer inte att Sverige nu har anammat ”originalformatet”. Originalformatet är danskt och ligger betydligt närmare den typ av ”Gift vid första ögonkastet” som Sverige tidigare har gjort.

Det som däremot förändrade Mafs rejält var den australiska versionen. Från säsong 4, 2017, införde Australien återkommande middagsbjudningar, veckovisa ”commitment ceremonies” där paren fick välja ”stay” eller ”leave”, och en betydligt starkare gruppdynamik när paren flyttade in i samma lägenhetsbyggnad.
Citera
2026-09-06, 15:37
Medlem
timpanis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Donatella2
Alltså bara hans stämningsdödande kommentar och beteende när Edin skulle skoja till det lite om att han och Julia hade samma deodorant? "Vad då är det sådan unisex-deo ni har då?" med sin vidriga, föraktfullt dömande min. Som att det var en pervers böjelse som han helst hade sett att de bad om ursäkt för.
Jag är man och tycker att manligt kodade antiperspiranter luktar äckligt. Jag använder kvinnliga antiperspiranter, sådana som doftar nytvättat. Däremot använder jag parfymer for män.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in