2026-09-05, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cinmik
Nej, jag kommer också till en paywall.

Jävligt skum paywall i så fall. Jag har testat med tor och flera olika webbläsare och kommer åt artikeln i alla.
Citera
2026-09-05, 21:17
Medlem
DasspappretDNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ABljuger
Jag gillar inte EXPO egentligen, de är rätt politiskt ensidiga men i detta fall gjorde de bra jobb. Tycker jag. Anser att även SÄPO bör vara intresserade av det hela.

Personen i fråga har tydliga kopplingar och sympatier med ryska staten, dvs putins ryssland.
Försökte googla fram lite om figuren på ryska och hittade att hon är med i ngn rysk teaterförening som heter ”Kurazh”, vad det nu betyder. De ska främja ”rysk kultur/teaterkultur”. Hon är aktiv deltagare där.

Lite märkligt för en sverigedemokrat som ska jobba för ”assimilering” och inte främja främmande kulturer här eller? Dessutom vet man att liknande föreningar brukar ha täta kontakter med ryska bestickningar utomland och deras sk ”kulturattaché”. Och dessa ” ”kulturattaché” är oftast undercover FSB officerare. Ganska smidigt egentligen. Man kan träffa sina agenter inom dessa föreningar på diverse föreställningar för informationsöverlämning och nya uppdrag.

Läste på deras FB sida att de var på en samling i Italien vid Gardasjön, för att träffa ”likasinnade teaterintresserade”. Området runt Gardasjön är känt tillhåll för ryska ”eliten” och naturligtvis FSB:s verksamhet. Många rika ryssar äger hus/fastigheter där. Bl a putins huvudpropagandist Solovjov som har minst 2 hus där. Blir inte förvånad om det visar sig att denna ”samling” var inget annat än ett möte av FSB-kuratorer med sina ”kulturagenter” fr hela Europa inkl Sverige. Ganska smidigt. Tycker att SÄPO bör kolla detta med sina kollegor i Italien.

Att hon springer ärenden åt FSB och lämnar all säkerhetsklassad information till dem är det ingen tvekan om. Även hennes SD-snubbe bör kollas. Han är 100 % inklistrad med i agentarbete för ryska statens räkning.

Som sagt bra att detta kommer fram och dessa agenter kan oskadliggöras.

Men hur fan orkar ni med er själva?

Det är fortfarande en media-cirkus EXPO dragit igång först nu bara för sossarna började sjunka i opinionen strax innan valet.

Jag upprepar för femtioelfte gången. SD lade sig platt för Kristersson och lät han dra in oss i NATO. Att kleta en ryss-skandal på SD 2026 är bara hjärnsläpp och desperation.
Citera
2026-09-05, 21:22
Medlem
Så skattefinansierade SVT kör en psyops med en organisation som är på fitthåret att bli terrorklassade..

Känns oskönt att mina skattepengar används till terrorverksamhet och förintelse av judarna.
Citera
2026-09-05, 21:31
Medlem
buddy99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psoglav
Klart det är fejk, precis som de flesta drev mot SD på senare år. Mest sorgligt är kanske ändå att SD tar drevet på så stort allvar.
Utan kraven på ministerposter tappar SD valet,vilket verkar vara resultatet av fadäsen.
Citera
2026-09-05, 21:33
Medlem
DasspappretDNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ABljuger
DasspappretDN
Medlem
Reg: Sep 2026

Nyregad? Skriver du fr källaren på den ryZka ambassaden med uppdrag att rädda sina agenter?

Det är ju det här jag gång på gång menar. Går ju inte att diskutera med er. Det blir bara en massa trams om att någon som avviker från ett enda utav era narrativ är rysk agent. Inga sakargument. Bara trams. Bara flum.
Citera
2026-09-05, 21:37
Medlem
DasspappretDNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buddy99
Utan kraven på ministerposter tappar SD valet,vilket verkar vara resultatet av fadäsen.

Och ditt kära EXPO kommer med det här "avslöjandet" exakt när L börjar närma sig spärren och S slinker under 30% i opinionen.
Citera
2026-09-05, 21:38
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av solstrålar
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/sd-tjansteman-i-riksdagen-sprider-proryska-budskap

En SD-tjänsteman i riksdagen har under lång tid spridit proryska budskap och deltagit i kulturverksamheter med kopplingar till ryska statsintressen. Det visar en granskning från Expo.

– Om det stämmer så är det allvarligt. Då måste SD se till att den medarbetaren avvecklas, säger statsminister Ulf Kristersson (M) till Aftonbladet.

– Jag ser ingen panik med det här, säger Jimmie Åkesson.

EXPO: https://expo.se/fordjupning/den-okanda-sekreteraren-elena/

Så vad säger ni? Är SD körda nu inför valet, har S tillsammans med Expo och SVT kokat ihop den perfekta SD-skandalen i precis rätt tid?

Eller är detta bara en till distraktion? Ska vi lyssna på Expos valpåverkan? Diskutera hur rökta SD är!
Dumheter. Som att det där skulle vara det största samhällsproblemet vi står inför
Citera
2026-09-05, 21:39
Medlem
Citat:

Vad menar du? Att SD skulle släppa kravet på ministerposter efter det här fejkdrevet från EXPO? Knappast.
Citera
2026-09-05, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlsoon
Dumheter. Som att det där skulle vara det största samhällsproblemet vi står inför
Rökridå.
Alla tänkande människor med någon som helst verklighetsförankring och någorlunda koll vet vart det egentliga hotet ligger.
Citera
2026-09-05, 21:40
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DasspappretDN
Men hur fan orkar ni med er själva?

Det är fortfarande en media-cirkus EXPO dragit igång först nu bara för sossarna började sjunka i opinionen strax innan valet.

Jag upprepar för femtioelfte gången. SD lade sig platt för Kristersson och lät han dra in oss i NATO. Att kleta en ryss-skandal på SD 2026 är bara hjärnsläpp och desperation.
Den obildade allmänheten skulle aldrig reflektera över en sådan sak
Citera
2026-09-05, 21:48
Medlem
buddy99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DasspappretDN
Och ditt kära EXPO kommer med det här "avslöjandet" exakt när L börjar närma sig spärren och S slinker under 30% i opinionen.

Citat:
Ursprungligen postat av Psoglav
Vad menar du? Att SD skulle släppa kravet på ministerposter efter det här fejkdrevet från EXPO? Knappast.
Kristersson tar tillfället att i vanlig ordning glid undan,SD-väljarna som inte sitter på moderaternas avbytarbänk lägger sig på soffan.
Citera
2026-09-05, 21:53
Medlem
DasspappretDNs avatar
Citat:
Kristersson tar tillfället att i vanlig ordning glid undan,SD-väljarna som inte sitter på moderaternas avbytarbänk lägger sig på soffan.

Återigen, ditt desperata elände. EXPO släpper den här "bomben" exakt när S glider under 30% i flera mätningar i rad och L börjar närma sig spärren.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in