Citat:
Ursprungligen postat av
ABljuger
Jag gillar inte EXPO egentligen, de är rätt politiskt ensidiga men i detta fall gjorde de bra jobb. Tycker jag. Anser att även SÄPO bör vara intresserade av det hela.
Personen i fråga har tydliga kopplingar och sympatier med ryska staten, dvs putins ryssland.
Försökte googla fram lite om figuren på ryska och hittade att hon är med i ngn rysk teaterförening som heter ”Kurazh”, vad det nu betyder. De ska främja ”rysk kultur/teaterkultur”. Hon är aktiv deltagare där.
Lite märkligt för en sverigedemokrat som ska jobba för ”assimilering” och inte främja främmande kulturer här eller? Dessutom vet man att liknande föreningar brukar ha täta kontakter med ryska bestickningar utomland och deras sk ”kulturattaché”. Och dessa ” ”kulturattaché” är oftast undercover FSB officerare. Ganska smidigt egentligen. Man kan träffa sina agenter inom dessa föreningar på diverse föreställningar för informationsöverlämning och nya uppdrag.
Läste på deras FB sida att de var på en samling i Italien vid Gardasjön, för att träffa ”likasinnade teaterintresserade”. Området runt Gardasjön är känt tillhåll för ryska ”eliten” och naturligtvis FSB:s verksamhet. Många rika ryssar äger hus/fastigheter där. Bl a putins huvudpropagandist Solovjov som har minst 2 hus där. Blir inte förvånad om det visar sig att denna ”samling” var inget annat än ett möte av FSB-kuratorer med sina ”kulturagenter” fr hela Europa inkl Sverige. Ganska smidigt. Tycker att SÄPO bör kolla detta med sina kollegor i Italien.
Att hon springer ärenden åt FSB och lämnar all säkerhetsklassad information till dem är det ingen tvekan om. Även hennes SD-snubbe bör kollas. Han är 100 % inklistrad med i agentarbete för ryska statens räkning.
Som sagt bra att detta kommer fram och dessa agenter kan oskadliggöras.
Men hur fan orkar ni med er själva?
Det är fortfarande en media-cirkus EXPO dragit igång först nu bara för sossarna började sjunka i opinionen strax innan valet.
Jag upprepar för femtioelfte gången. SD lade sig platt för Kristersson och lät han dra in oss i NATO. Att kleta en ryss-skandal på SD 2026 är bara hjärnsläpp och desperation.