2026-09-05, 13:58
Medlem
stentoffels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lukterna
Själv skulle jag inte alls skriva det du gör, det är ok att du gör det, men jag skriver liksom inte under på det. Jag har inte ens kunnat bedöma materialet pga betalvägg, och bara det får en idiot här att insinuera damage control från ryssvän.

Jag tycker inte speciellt bra om Ryssland av historiska skäl.

Jag är inte ryssvän, men jag är inte heller ett fan av skrämselpropaganda. Jag delar din åsikt, jag kan varken säga bu eller bä iom att jag egentligen inte har belägg för varken det ena eller det andra men baserat på det lilla jag faktiskt har kunnat hitta så lutar allting åt skrämselpropaganda och otroligt lösa kopplingar till landet.

Och sånt har jag inte heller mycket till övers för. Jag vill gärna ha lite mer att gå på än källa:trust me bro. Skärmdumpar på känsliga mailkonversationer, skumma utlandsbetalningar, flygbiljetter. Vad som helst av värde, liksom.
Citera
2026-09-05, 14:00
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Morgonrodnad
Vad vill du säga med din länk? Att det är ok för SDare att stödja ryskimperialism och anfallskrig mot Ukraina pga hur de röstat i EU-parlamentet?

Ett pro-svenskt parti hade förstås kastat ut rysstrollet så att ni partilämlar hade kunnat svara med en länk om att det redan var gjort. Men SD är för upptagna med att sparka ut invandringskritiker för att ta sig tid att agera mot rysk infiltration.
Vi ska givetvis motarbeta rysskramarna. Men det är på kommunistkanten som dom trängs i hundratusental. Av någon anledning går dessa vänsternazister alltid fria från statsmedias granskande blick.
Citera
2026-09-05, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snurrespratt24
Du får misstänka vad du vill om mig. Jag vet att oavsett dina åsikter om whatever så är du en idiot som inte klarar av kritiskt tänkande. Du är typen av människa som ser en krock och på sekunden bestämmer dig för vems fel det var - utan att ha information om förarnas alkoholhalt i blodet, bilarnas funktioner eller malfunktioner, om förarna känner varann etc etc. Du ”vet” minsann - och ytterligare information kan aldrig rubba dig på din bergfasta övertygelse för du klarar inte av att ha haft fel.

Nog om dig, du är patetisk. Ang din fråga - det har framkommit i tråden att SD-motståndare som tittat ordentligt på EXPOs uppgifter finner att hennes politiska uttalanden om att väst är orättvisa mot Ryssland är från 2015. Gamla. SD har uttalat sig om hon har lagt upp flera Putin-kritiska inlägg på sociala medier efter Ukraina. Du kan säkert hitta både inlägg i tråden och SD-uttalandet om du verkligen är intresserad av mer info. Om du kan hitta hennes inlägg vet jag inte, har ingen aning om hon har öppna medier eller ej.

Om du inte är intresserad av ytterligare information eftersom du har bestämt för vad du tycker och du ”vet” - vilket är i linje med hur du verkats operera - så säger vi adjö här. Du får fortsätta springa runt med huvet i röven och ”veta”.

Ja, ni patetiska rysshoror brukar ofta projicera och beskylla icke-sektmedlemmar för att sakna kritiskt tänkande

Källhänvisa gärna till att hennes uttalanden är från 2015 samt berätta gärna vad det har för relevans.
Citera
2026-09-05, 14:02
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stentoffel
Jag är inte ryssvän, men jag är inte heller ett fan av skrämselpropaganda. Jag delar din åsikt, jag kan varken säga bu eller bä iom att jag egentligen inte har belägg för varken det ena eller det andra men baserat på det lilla jag faktiskt har kunnat hitta så lutar allting åt skrämselpropaganda och otroligt lösa kopplingar till landet.

Och sånt har jag inte heller mycket till övers för. Jag vill gärna ha lite mer att gå på än källa:trust me bro. Skärmdumpar på känsliga mailkonversationer, skumma utlandsbetalningar, flygbiljetter. Vad som helst av värde, liksom.
Hade det funnits sånt, så hade vi garanterat fått reda på det.
Citera
2026-09-05, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psoglav
SD kommer inte tappa några väljare alls, däremot kan töntväljarna som står och väger mellan C och L kissa i blöjan, vilket tyvärr kan påverka valresultatet.

Jaha, du menar att det inte spelar någon roll för SD ifall negativ medial info kommer fram? Då förstår jag faktiskt inte ens varför många SD:are här inne ens blir upprörda över dessa nyheter om det inte har nån betydelse. Vet du nåt som vi andra inte vet?
Citera
2026-09-05, 14:07
Medlem
Morgonrodnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Vi ska givetvis motarbeta rysskramarna. Men det är på kommunistkanten som dom trängs i hundratusental. Av någon anledning går dessa vänsternazister alltid fria från statsmedias granskande blick.

Visst, vänstern må ha en miljon rysstroll i sina led. Det ändrar inte det faktum att jag inte kommer rösta på ett parti som tar rysk infliltration med en klackspark. Som SD uppenbarligen har gjort i detta fall.
Citera
2026-09-05, 14:09
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaffern
Oktober 2025...
..Malaberg gick så långt att hon i kommentarsfältet hävdade att det pågår ett ”folkmord mot de slaviska folken överlag” och liknade kritiken mot Ryssland vid ”mörka mönster i Europas historia”.
Hennes proryska delningar har inte gått partikamrater förbi. Budskapet om ett folkmord mot de slaviska folken gillades av partiveteranen och riksdagsledamoten Mattias Karlsson."
Jag skulle vilja se hela inlägget/inläggen.

Putin och kommunisterna struntar i etniciteter. Alla ska tillhöra staten.
Citera
2026-09-05, 14:11
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Morgonrodnad
Visst, vänstern må ha en miljon rysstroll i sina led. Det ändrar inte det faktum att jag inte kommer rösta på ett parti som tar rysk infliltration med en klackspark. Som SD uppenbarligen har gjort i detta fall.
Kasta fram bevis på att hon har infiltrerar SD och är utsänd av Ryssland.

Vi är många i tråden som väntar på konkreta bevis.
Citera
2026-09-05, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nikodemous
Jaha, du menar att det inte spelar någon roll för SD ifall negativ medial info kommer fram? Då förstår jag faktiskt inte ens varför många SD:are här inne ens blir upprörda över dessa nyheter om det inte har nån betydelse. Vet du nåt som vi andra inte vet?

SD brukar inte påverkas negativt av mediadrev, finns hur många exempel som helst på det. Den här "skandalen" har dessutom inte särskilt mycket substans, då personen varken är misstänkt för brott eller har uttryckt stöd för den ryska regeringens politik i närtid.
Citera
2026-09-05, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kinbergbatrashaka
Skulle nog vilja påstå att dom inte hatar judar men däremot är kritiska till staten israel ( som har passerat alla gränser för anständighet ). Förväntar mig inte att du ska förstå skillnaden.

Inte direkt imponerad av vänstern i Israelfrågan men det är en annan fråga. Nu gäller det expos sk avslöjande av en sd tjänsteman som är ett typiskt ”valarbete” och riktigt dåligt underbyggt
Citera
2026-09-05, 14:21
Medlem
Morgonrodnads avatar
Citat:
Kasta fram bevis på att hon har infiltrerar SD och är utsänd av Ryssland.

Vi är många i tråden som väntar på konkreta bevis.

Vad är det du egentligen ifrågasätter? Att hon tecknat medlemskap i partiet? Att hon skaffat sig en anställning via partiet? Att hon gift sig med en viktig person i partiet? Att hon spridit ryskimperialistisk proppaganda?

Självfallet kan vi inte plocka fram hennes FSB-akt. Och skulle det vara säkerhetskravet så är SD betydligt värre ute an vad jag trodde.
Citera
2026-09-05, 14:24
Medlem
stentoffels avatar
Citat:
Hade det funnits sånt, så hade vi garanterat fått reda på det.

Jag misstänker detsamma. En artikel på "alternativmedia" utan några konkreta bevis (som dessutom sågas av gammelmedia, aka Aftonbladet) säger liksom inte så mycket.

Då kan jag lika gärna starta en blogg och hävda att syrgas är rasistiskt, matematik är lika med slaveri och eiffeltornet är ett monument för aliens, sedan hänvisa till den och säga att det handlar om "källor med insyn".

Jag vurmar inga ryssar, det enda jag ber om är lite konkreta fakta och bevis. Och det kommer aldrig några sådana.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in