En SD-tjänsteman i riksdagen har under lång tid spridit proryska budskap och deltagit i kulturverksamheter med kopplingar till ryska statsintressen. Det visar en granskning från Expo.
– Om det stämmer så är det allvarligt. Då måste SD se till att den medarbetaren avvecklas, säger statsminister Ulf Kristersson (M) till Aftonbladet.
– Jag ser ingen panik med det här, säger Jimmie Åkesson.
En SD-tjänsteman i riksdagen har under lång tid spridit proryska budskap och deltagit i kulturverksamheter med kopplingar till ryska statsintressen. Det visar en granskning från Expo.
– Om det stämmer så är det allvarligt. Då måste SD se till att den medarbetaren avvecklas, säger statsminister Ulf Kristersson (M) till Aftonbladet.
Var det inte en annan SD-kvinna typ i Sölvesborg som postat rysspropaganda på twitter under många år och gjort helt sjuka uttalanden som ändå sitter kvar ännu idag? Helt sjukt att SD gång på gång vägrar rensa ut dessa rysshoror från patiet!
Jag gjorde valkompassen igår och fick SD och ett parti som de två partier jag skulle välha mellan. Nu blir det inte SD iaf, den saken är klar!
"I helgen valdes Emilie Pilthammar att toppa Sverigedemokraternas lista i Sölvesborg. Expressen har i en granskning lyft fram flera blogginlägg där hon påvisar ryssvänliga åsikter.
Bland annat jämför hon Vladimir Putin och Volodymyr Zelenskyj som ”pest eller kolera” och skriver i januari 2022 att ”ryssen kanske hade varit en bättre lösning än styret vi har nu”.
Om nån redan bestämt sig för att rösta på SD, så lär inte vaga kopplingar till nåt Ryskt kulturevenemang utan bevis ändra på det.
Om man dessutom är emot Ryssland, så lär man ju vara ännu mindre benägen att rösta rödgrönt, när man vet om att en röst på MP är en röst på att göra oss beroende av Rysk gas, precis som vi redan sett under de 16 år MP satt i regering, samt hur deras kollegor i Tyskland die Grüne hanterade den Tyska kärnkraften och Nordstream som dessutom beviljades efter Rysslands invasion av Krim 2014.
Vem det än är så bör hon skickas till ett kvarvarande stridsvagnshinder i Kalixlinjen utrustad med en Kpist-47 och det utan ammunition. Därefter ska hon varannan timme avge lägesrapport under en sammanlagd tid på säg 5 år.
Hur SD kan släppa in en internationalist övergår mitt förstånd. Fosterlandet, AB Sverige, måste alltid gå först i alla frågor.