Citat:
Ursprungligen postat av mothbreeder
Så du menar på allvar att du ändrar hela din politiska åsikt baserat på en Expo-artikel 10 dagar före valet? Och du tror att detta är något att vara stolt över? För övrigt är det ungefär den 4548237:e artikeln om SD som Expo har publicerat de senaste månaderna. V
Jag ska minsann rösta MP för jag såg på Expo att världen går under om 11 dagar om de inte är i Riskdagen.
Nu får du ta och lugna ner dig. Jag röstade på SD 2010 på grund av att det då saknades trovärdiga alternativ i migrationsdebatten. Min politisk/filosofiska hemvist är libertarianismen. Jag bryr mig inte särskilt mycket om den politiska debatten utöver ett fåtal sakfrågor, där säkerhetspolitik blivit den viktigaste sedan 2014 och framåt.
Så nej, jag "ändrar inte hela min politiska åsikt". Jag försöker se till vilka politiker som agerar förtroendeingivande i ämnet säkerhetspolitik och SD:s återkommande rysslandskopplingar gör att jag saknar förtroende för dem, tillräckligt mycket för att jag inte tycker att det är värt att släppa fram dem till ministerpositioner även om det medför att Pål Jonsson får fortsätta som försvarsminister.
Och de SD-väljare som uttrycker sig i frågan bidrar inte direkt till att bättra på förtroendet när man uppenbarligen bara vill slå dövörat till och skjuta budbäraren. Så där faller ännu ett strå på kamelens rygg.