2026-09-04, 08:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Logique88
Vem säger att det är enkelt? Men en dealbreaker är en dealbreaker. Respektera hans preferenser som han har 100% rätt till. Det är skitsamma om de är rimliga eller ej, det är upp till honom och ingen annan.

Därför är det moget och schysst att så tidigt som han gjorde, kommunicera detta till henne, så hon slipper investera sin tid i något hon inte kan acceptera.

Håller med helt och hållet. Han har varit tydlig med det i början, med halva svenska befolkning kallar han för kontrollerande och psykiskt våld!?ha ha! Urban är skön och han har bara visat vad han vill och inte vill för att en relation med han skall fungera. Jag tror inte heller han springer runt med massa tjej kompisar när han en dag är förlovad och väntar barn. Det funkqr tyvärr inte så. Har man manliga eller kvinnliga vänner som betyder så mycket då introducerar man den personen . Men dom flesta har ju legat med sina respektive ”vänner” av motsatt kön eller det finns en av dom som gillar den andra lite mer än vänner. Så nej, jag håller med urban vad han försökte förmedla
Citera
2026-09-04, 08:21
Medlem
Hardstekts avatar
Allt jag ser är massa karens sorry men.

Urban nyman är en hjälte. Verbal, rak och tydlig. Och han står upp för det han tycker och pudlar inte. Sverige behöver fler urban nymans.

Helt otroligt hur han alltid lyckas behålla lugnet. Trots att alla mediedrev och hat från alla karens.

Årets svensk.
Senast redigerad av Hardstekt 2026-09-04 kl. 08:34.
Citera
2026-09-04, 08:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snusbuslus
Håller med helt och hållet. Han har varit tydlig med det i början, med halva svenska befolkning kallar han för kontrollerande och psykiskt våld!?ha ha! Urban är skön och han har bara visat vad han vill och inte vill för att en relation med han skall fungera. Jag tror inte heller han springer runt med massa tjej kompisar när han en dag är förlovad och väntar barn. Det funkqr tyvärr inte så. Har man manliga eller kvinnliga vänner som betyder så mycket då introducerar man den personen . Men dom flesta har ju legat med sina respektive ”vänner” av motsatt kön eller det finns en av dom som gillar den andra lite mer än vänner. Så nej, jag håller med urban vad han försökte förmedla
Har mycket svårt att tänka mig att Urban har några kvinnliga vänner att springa runt med.

Och jo för normala människor funkar det utmärkt att ha vänner av motsatt kön, oavsett om man är förlovad eller ej. Själv var jag på bio med två vänner av motsatt kön igår. Har inte legat med någon av dem och båda är lyckligt gifta.
Citera
2026-09-04, 08:55
Medlem
BallaBellas avatar
Tycker att Max är en lite märklig man
Citera
2026-09-04, 08:56
Medlem
Hardstekts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Har mycket svårt att tänka mig att Urban har några kvinnliga vänner att springa runt med.

Och jo för normala människor funkar det utmärkt att ha vänner av motsatt kön, oavsett om man är förlovad eller ej. Själv var jag på bio med två vänner av motsatt kön igår. Har inte legat med någon av dem och båda är lyckligt gifta.

Ja men du heter ju conny.
Citera
2026-09-04, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qup
Herregud. Urban är det ABSOLUT. VÄRSTA. JAG. NÅGONSIN. SETT.

Jag tycker det är hedrande av Flashback att ni också ser det. Ni är ju själva gamla incels hela jävla högen. Precis som han.

Undrar vad han egentligen har för bakgrund. Känns som det ligger något begravet..
Citera
2026-09-04, 14:54
Medlem
Jag håller med alla angående Urban... HEMSK. MEN Olivia då? Jag tycker man förminskar henne som person, som att hon inte är kapabel att säga ifrån och ha egna åsikter. Hon verkar vara helt ryggradslös, åsiktslös och bara VILL ha någon som säger åt henne vad hon ska tycka och tänka. Är det onskefullt? Nej. Men hon är inte heller oskyldig i sin egen situation, som hon själv dessutom verkar väldigt nöjd med.
Citera
2026-09-04, 15:00
Medlem
Hardstekts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av roadwornandweary
Jag håller med alla angående Urban... HEMSK. MEN Olivia då? Jag tycker man förminskar henne som person, som att hon inte är kapabel att säga ifrån och ha egna åsikter. Hon verkar vara helt ryggradslös, åsiktslös och bara VILL ha någon som säger åt henne vad hon ska tycka och tänka. Är det onskefullt? Nej. Men hon är inte heller oskyldig i sin egen situation, som hon själv dessutom verkar väldigt nöjd med.

Hon har en toppenkille. Klart hon är nöjd.
Citera
2026-09-04, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sofiaandersson
Konstigt med ”mattelärare” i årskurs fyra. I det stadiet har man ingen särskild lärare i matematik utan en klasslärare som följer klassen under mellanstadiet. Det känns också som ett hittepå när den här läraren dyker upp och håller tal under middagen. Ett sorts skämt eftersom den riktiga familjen inte vill synas i TV i så här löjliga sammanhang?
Jag reagerade också över det. Kan han ha gått till en stödlärare för att det gick trögt med matematiken?
Citera
2026-09-04, 17:45
Medlem
Spider-Girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillalilith
Precis. Det är kanske inte jättelätt att som nygift bara "okej, vi skiljer oss då". Och i tv dessutom. Det är inte konstigt att försöka anpassa sig då.

Nej det skulle vara ett stort misslyckande för henne, och dessutom tror jag att de har rätt mycket press från produktionen att försöka så länge det går. Hon är säkert också förvirrad och försvagad i sitt logiska tänk av den romantiska inramningen, fina resan, kemin från blixtförälskelsen och en förmåga till manipulation (som han utvecklat under sina manusutbildningar) som jag tror inte riktigt går igenom rutan då många bara verkar se en man som är lite "ärlig och tydlig"

Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe

Jag är fotbollssupporter och går dessutom på väldigt många små och stora konserter. Har massor av manliga vänner och det funkar utmärkt utan att vi "råkar hoppa i säng".
Citera
2026-09-04, 18:33
Medlem
SanningensProfets avatar
Läste att Urban och Max eller vad han hette rök ihop i någon bortklippt scen. Så jävla synd att den klipptes bort, kan se framför mig denna komiska scen när de sitter där vid bordet, två självutnämnda alfahanar utan social kompetens, pekar med fingrarna av någon meningslös anledning medan deras kyska damer sitter där med benen i kors, med de fantastiska könsrollerna fullbordat åstadkomna, så kan de gå hem och knulla när allt är klart
Citera
2026-09-04, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SanningensProfet
Läste att Urban och Max eller vad han hette rök ihop i någon bortklippt scen. Så jävla synd att den klipptes bort, kan se framför mig denna komiska scen när de sitter där vid bordet, två självutnämnda alfahanar utan social kompetens, pekar med fingrarna av någon meningslös anledning medan deras kyska damer sitter där med benen i kors, med de fantastiska könsrollerna fullbordat åstadkomna, så kan de gå hem och knulla när allt är klart

Det var under svensexan de tydligen hade någon dispyt. Dvs. innan de hade träffat sina fruar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in