Igår, 22:20
Medlem
lillaliliths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThaliaElise
Hon har framförallt hängt ut honom i tv. Varför inte uppträda med lite värdighet och säga att hon lämnar experimentet för att Sebastian har varit tondöv inför hennes gränser. Punkt. Inga detaljer. Men det är såklart också svt's ansvar.

Nu när det sänds så fortsätter hon genom att diskutera de olika detaljerna i hans snedsteg på TikTok.
Du menar att det var fel av henne att upprepa hans skämt framför kameran? Jag kan förstå den synpunkten. Det var kanske svårt för henne där och då att avgöra exakt hur detaljerat hon skulle svara på frågorna hos terapeuten. Men det kunde ha klippts bort i efterhand.
Citera
Igår, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillalilith
Du menar att det var fel av henne att upprepa hans skämt framför kameran? Jag kan förstå den synpunkten. Det var kanske svårt för henne där och då att avgöra exakt hur detaljerat hon skulle svara på frågorna hos terapeuten. Men det kunde ha klippts bort i efterhand.

Ja, det anser jag. Ansvaret ligger främst hos svt, men hon har såklart också ett ansvar för vad hon säger där och då. Sen kan jag fatta att i stundens hetta kan det va lätt hänt att råka säga för mycket och de filmas ju typ hela tiden. Men då kanske hon inte heller ska utveckla det hon sa då nu sin egen kanal. Nu har hon ju haft chansen att bearbeta det som hände.
Citera
Igår, 22:44
Medlem
JuniorDahlens avatar
Amanda borde titta på hur det gick för LiB-Milly som också försökte slå mynt av att hon fick en sopa till fästman i tv. Hennes ältande och låten hon spelade in (lol) fick till slut även hennes sympatisörer att tröttna på henne.
Citera
Igår, 23:22
Medlem
Spider-Girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThaliaElise
På vilket sätt har han varit manipulerande? Inte ens Amanda har ju sagt att hon tycker han varit det. Hon har sagt att han inte lyssnade och tog in vad hon sa och att han inte förstod/respekterade hennes gränser.

Jag tycker det är väldigt svårt att bedöma hur illa Sebastian har betett sig. Vi har bara ihopklippta korta delar av en helhet och det är svårt att veta vad som egentligen har hänt mellan dem.

Jag håller verkligen med dig om svt och klippningen. De borde helt enkelt inte ha tagit med dessa delar. Utan istället erbjudit både Sebastian och Amanda stöd i att gå vidare.

Jag tyckte det framgick att han var vänlig och respektfull framför kamerorna och pressande, tjatig, respektlös och kränkande utanför bild. Och sen satt han och "grät" för att Amanda blev ledsen, trots att han hade fått flera chanser att sluta. Han gav inte heller några genuina ursäkter, han var bara ledsen över hur det "upplevts" .

Svt behöver allmänt börja ta mer ansvar med både casting och klippning, och vara snabbare med att bryta när deltagarna går över varandras gränser. De var iaf mer på alerten med detta nu än vid Jimmi-gate.

För övrigt vill jag be alla i tråden om ursäkt då jag såg att jag skrev "förstådde" istället för "förstod" i mitt förra inlägg. Fjortis deluxe 🤣
Citera
Idag, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillalilith
Ja, det är klart att andra människor skulle vara nöjdare om hon höll tyst och inte gjorde nåt väsen av sig. Klart att folk gillar en sån kvinna mycket mer. Har man som målsättning att tillfredsställa sin omgivning ska man givetvis göra som du föreslår.

Håller däremot inte med om att hon trycker ner eller hänger ut Sebastian.

Det handlar inte om att tillfredsställa andra människor, vad är det för trams du hittar på? Riktigt feminist-resonemang. Det handlar om en själv och sitt egenvärde! Det handlar inte heller om någon mall för kvinnor. Respekten till en själv och till andra gäller lika mycket för båda könen. Värdesätter man sig själv går man vidare - bara förlorare ältar vidare om något som är så pass dåligt. Om målet är att vara en stark kvinna, så har hon precis bevisat motsatsen. Svag och omogen.
Citera
Idag, 01:01
Medlem
Nån som känner igen? Hör på GVFÖ kanske? https://www.bing.com/videos/riverview/relatedvideo?q=bruno+k+%c3%b6je&&mid=3A3D177652B6C C5ACAD23A3D177652B6CC5ACAD2&churl=https%3a%2f%2fww w.youtube.com%2fchannel%2fUCJMmkN76pZuhY9dMDlfdfRw &FORM=VRDGAR
Citera
Idag, 01:04
Medlem
Någon som känner igen? https://www.bing.com/videos/riverview/relatedvideo?q=bruno+k+%c3%b6je&&mid=3A3D177652B6C C5ACAD23A3D177652B6CC5ACAD2&churl=https%3a%2f%2fww w.youtube.com%2fchannel%2fUCJMmkN76pZuhY9dMDlfdfRw &FORM=VRDGAR
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in