Citat:
Ursprungligen postat av
ThaliaElise
På vilket sätt har han varit manipulerande? Inte ens Amanda har ju sagt att hon tycker han varit det. Hon har sagt att han inte lyssnade och tog in vad hon sa och att han inte förstod/respekterade hennes gränser.
Jag tycker det är väldigt svårt att bedöma hur illa Sebastian har betett sig. Vi har bara ihopklippta korta delar av en helhet och det är svårt att veta vad som egentligen har hänt mellan dem.
Jag håller verkligen med dig om svt och klippningen. De borde helt enkelt inte ha tagit med dessa delar. Utan istället erbjudit både Sebastian och Amanda stöd i att gå vidare.
Jag tyckte det framgick att han var vänlig och respektfull framför kamerorna och pressande, tjatig, respektlös och kränkande utanför bild. Och sen satt han och "grät" för att Amanda blev ledsen, trots att han hade fått flera chanser att sluta. Han gav inte heller några genuina ursäkter, han var bara ledsen över hur det "upplevts" .
Svt behöver allmänt börja ta mer ansvar med både casting och klippning, och vara snabbare med att bryta när deltagarna går över varandras gränser. De var iaf mer på alerten med detta nu än vid Jimmi-gate.
För övrigt vill jag be alla i tråden om ursäkt då jag såg att jag skrev "förstådde" istället för "förstod" i mitt förra inlägg. Fjortis deluxe 🤣