2026-09-02, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Razordrake1355
Jag tror Zeb genuint försökte hjälpa Benjoo och hook up han med en schysst lägenhet i Torre. Frågan är om det skulle vara gratis boende för Benjoo eller om det var sagt från början att Benjoo skulle betala eller ej, vi har ju inte alla detaljer

Man kan inte vara arg dock om det kanske inte blev exakt så som Zeb hade trott, shit happens och ibland kan man inte kontrollera allt. Det är endå intentionen som räknas tycker jag

Tycker dock Benjoo var lite hård mot honom och trotsig på stranden när man kollar om det, de blir lite passivt aggressiv stämning när Benjoo säger ”nej jag tänker inte gå ut dit och böga mig du får gå själv” och blabla, som en trotsig unge

Sen var det väl onödigt av Zeb att köpa pizza på foodora för 250kr, men varför hade Benjoo lagt in sitt kort/swishat honom då? Och fick inte Benjoo själv äta av pizzan?

Det var väl ohållbart att ha "delad" ekonomi.

Antagligen hade inte Zeb några pengar det var det som fick bägaren att rinna över.
Citera
2026-09-02, 15:52
Medlem
DonaldBidens avatar
Citat:
Jag tror Zeb genuint försökte hjälpa Benjoo och hook up han med en schysst lägenhet i Torre. Frågan är om det skulle vara gratis boende för Benjoo eller om det var sagt från början att Benjoo skulle betala eller ej, vi har ju inte alla detaljer

Man kan inte vara arg dock om det kanske inte blev exakt så som Zeb hade trott, shit happens och ibland kan man inte kontrollera allt. Det är endå intentionen som räknas tycker jag

Tycker dock Benjoo var lite hård mot honom och trotsig på stranden när man kollar om det, de blir lite passivt aggressiv stämning när Benjoo säger ”nej jag tänker inte gå ut dit och böga mig du får gå själv” och blabla, som en trotsig unge

Sen var det väl onödigt av Zeb att köpa pizza på foodora för 250kr, men varför hade Benjoo lagt in sitt kort/swishat honom då? Och fick inte Benjoo själv äta av pizzan?

Jo, tror också att Zeb hade intrycket att de rett ut saken hyfsat när de tog sin videotur i Tårre, när Benjo sen släpper videon och i första halvan sågar Zeb längs fotknölarna blir det en ren backstab.
Men det är den dramatiken vi förväntar oss när två underdogs ska ut och erövra Världen!
Citera
2026-09-02, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mingydarkjew
https://youtu.be/IQufHYGPCuc

ny bob pågång!

har ingen aning hur denna kom upp som rekommendation på youtube har 0 visningar typ, men fick mig ändå att tänka på benjoo på något sätt:

https://youtu.be/_o1rZBLwidE
Bästa BOB hittills
Citera
2026-09-02, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mingydarkjew
https://youtu.be/IQufHYGPCuc

ny bob pågång!

har ingen aning hur denna kom upp som rekommendation på youtube har 0 visningar typ, men fick mig ändå att tänka på benjoo på något sätt:

https://youtu.be/_o1rZBLwidE

Såg att Zeb har varit inne och kommenterat på senaste BOB, är ni i kontakt med varandra nu?

Hade varit oerhört kul att få en "biohackad by Zeb & Måns" som du skrev

Tycker också att Benjoo verkar ha behandlat Zeb illa vilket jag inte tycker om, och ifall det är så då tycker jag att även Zeb bör få en plattform där han får säga sitt, så att inte Benjoo endast får säga sitt och spy galla över Zeb
Citera
2026-09-02, 18:00
Medlem
Detta skrev Zeb nyligen "Jag och B är inte vänner längre. Jag åkte ned till Spanien för att B bad mig att åka dit, jag skippade både ett schysst boende i Sverige och en hel del jobb. Dagen han kommer ner säger han till mig att det "nog är bäst för alla om jag åker tillbaka till Sverige"

Det verkar alltså som att planen var att dom skulle åka ner och spendera tid och bo tillsammans i Spanien och bo i Zebs polares lägenhet gratis?

Man kan inte anklaga Zeb för att lägenheten var piss, han visste väl inte själv hur lägenheten var, utan tanken var ju att även han skulle bo där TILLSAMMANS med Benjoo. Så då tycker jag det är jävligt dålig stil av Benjoo att snacka så mycket skit och bli passivt aggressiv mot Zeb. Ibland går planer snett, men man måste kolla på vad intentionen var, inte utfallet
Citera
2026-09-02, 18:06
Medlem
Detta blir bara bättre och bättre, nu är även Benjoo inne och kommenterar på BOB videon!! dramat är i full gång
Citera
2026-09-02, 18:22
Medlem
Vissa undrar nog vad som har hänt. Liten uppdatering, Zeb är i sverige. Han har bett om ursäkt och vi har gått igenom en liten humiliation ritual. Det var mest för att se att han genuint har insett vad han har gjort. Han började betala tillbaka för att också via att han ville bli bättre på det.

Zeb ville ta tag i livet och började leta jobb och hitta boende. Kom ett samtal övet att sticka till spanien och att han "lätt kunde tjäna ihop 100k på en månad". Han var väldigt skeptisk men gav sig ändå. Kommer ihåg att han sa "men jag vill måla staket" medans han var i telefon. Samtalet hände medans vi pratade för första gången. Detta häde förra månaden, han var där i typ en månad.

Vad som hände i spanien vet jag inte, men det verkade inte hända det som har blivigt sagt.

Han kom tillbaka för typ en vecka sedan lördagen förra veckan. Han får börja om igen med att hitta jobb och boende.

Datorn? sold. Av vem? Benjo. Zeb ville inte sälja datorn själv för att det inte var hans dator. Plus att det var nog att han inte ville få skit av att sälja den själv.

Verkar som att han inte var välkommen någon mer när benjoo kom. Som att biohack och benjoo har pratat med varanda om hur de ska lösa Zeb även om han blev pushad till att sticka dit.

In my opinion, även med all historik som jag har med Zeb så tycker jag att det är crazy att få någon att komma bara för att sedan säga "yeah no, du kan sticka igen".

Ifall någon undrade vad som har hänt här
Citera
2026-09-02, 18:23
Medlem
Citat:
Detta blir bara bättre och bättre, nu är även Benjoo inne och kommenterar på BOB videon!! dramat är i full gång
Länka snälla
Citera
2026-09-02, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vemvadet
Länka snälla

https://www.youtube.com/watch?v=IQufHYGPCuc

Det är full rulle i det kommentarsfältet, sortera kommentarer efter nyaste så ser du
Citera
2026-09-02, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Incognitougglan
Vissa undrar nog vad som har hänt. Liten uppdatering, Zeb är i sverige. Han har bett om ursäkt och vi har gått igenom en liten humiliation ritual. Det var mest för att se att han genuint har insett vad han har gjort. Han började betala tillbaka för att också via att han ville bli bättre på det.

Zeb ville ta tag i livet och började leta jobb och hitta boende. Kom ett samtal övet att sticka till spanien och att han "lätt kunde tjäna ihop 100k på en månad". Han var väldigt skeptisk men gav sig ändå. Kommer ihåg att han sa "men jag vill måla staket" medans han var i telefon. Samtalet hände medans vi pratade för första gången. Detta häde förra månaden, han var där i typ en månad.

Vad som hände i spanien vet jag inte, men det verkade inte hända det som har blivigt sagt.

Han kom tillbaka för typ en vecka sedan lördagen förra veckan. Han får börja om igen med att hitta jobb och boende.

Datorn? sold. Av vem? Benjo. Zeb ville inte sälja datorn själv för att det inte var hans dator. Plus att det var nog att han inte ville få skit av att sälja den själv.

Verkar som att han inte var välkommen någon mer när benjoo kom. Som att biohack och benjoo har pratat med varanda om hur de ska lösa Zeb även om han blev pushad till att sticka dit.

In my opinion, även med all historik som jag har med Zeb så tycker jag att det är crazy att få någon att komma bara för att sedan säga "yeah no, du kan sticka igen".

Ifall någon undrade vad som har hänt här

Har du haft med zeb att göra med innan, eller vem är du?
Citera
2026-09-02, 18:37
Medlem
Tror vi behöver få Zebs story i sin helhet för att gå till botten med det här

Hoppas han kan tänka sig att gästa BOB kanalen. Kanske att Måns kan få kontakt med han?
Citera
2026-09-02, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frikortet
Har du haft med zeb att göra med innan, eller vem är du?
Yeah, dom som inte vet. Väldigt nära umgänge med Zeb. Har varigt med i någon av hans videos plus att jag blev kallad för "Crazy bitch" på benjoos kanal

https://youtu.be/MAnuk95978Q?si=Ycqpz4e1s7AFaGb2&t=108

Såklart ska vi inte glömma den feta skulden han har hos oss. Men man kan inte betala tillbaka om man inte har en inkomst. Så vi försöker stötta han på ett sätt som inte involverar i att ge han pengar. Men att hitta lösningar på att komma fram.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in