2025-01-18, 14:19
Medlem
Många svenska träningsvideos ploppar upp tit som tät på youtube, tiktok och instagram.

t.ex. Sampev2, Fabian gl, Atron, Linus Carlen m.m.

Det är provocerande hur många av dem säljer proteinpulver och andra kostilskott till ungdomar när det är uppenbart att de använder steroider.

Vilken typ av liv lever de när de ljuger för sig själva och allmänheten att de är naturliga?
Hur sover de på nätterna när de lurar ungdomar?
Citera
2025-01-18, 14:19
Moderator
Morfar-52s avatar
Länk https://www.youtube.com/@benjoo .
Citera
2025-01-18, 14:30
Medlem
eltonkebabs avatar
Det är väl det som är vad att vara "fake natty" går ut på, att lura korkade människor till att köpa värdelösa kosttillskott, träningsprogram, etc. Och visst är det omoraliskt, ungefär samma som vad pinnsmala, photoshoppade modeller gör för unga tjejers psykiska hälsa och kroppsuppfattning.
Citera
2025-01-18, 15:26
Medlem
CoachFattys avatar
Det här är ju hela fitness industrin, ingenting som du ser är ju äkta eller verkligt i mångt och mycket.
Citera
2025-01-18, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CoachFatty
Det här är ju hela fitness industrin, ingenting som du ser är ju äkta eller verkligt i mångt och mycket.

Jag förstår att fitnessindustrin är på det viset. I alla fall de som tävlar. Men många yngre personer är väll i ett gränsland mellan livstil och tävling.

Stör mig på livstilen. Typisk video. Personen vaknar på morgonen proppar i sig tabletter och pulver. Sedan så är det extremt viktigt vad personen äter tydligen. Därav. "Full day of eating".
Men det nämns aldrig testosterone sprutan innan frukost. En komisk detalj jag hittat är att många anabola influencers är oroliga över levern så de äter någon tabblet som är bra för levern.(Anabola giveaway)

Önskar att den yngre generationen tränar mer sunt.
Men verkar gå åt fel hål där anabola är mer accepterat och kosttilskotten är en inkörsport.
Anabola influencer.
Senast redigerad av buffalo3tys 2025-01-18 kl. 16:16.
Citera
2025-01-18, 16:04
Medlem
CuckoosNests avatar
Visst det är fult att hävda saker som "denna produkt hjälpte mig bla bla bla osv" när dom i själva verket går på något.
Men vilken "vanlig" reklam är inte överdriven till max för att locka till sig kunder?
Citera
2025-01-18, 16:05
Avslutad
Varför inte bara sluta titta på deras videor?
Sen behövs såklart protein och mat med, även om du dopar dig.
Citera
2025-01-18, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CuckoosNest
Visst det är fult att hävda saker som "denna produkt hjälpte mig bla bla bla osv" när dom i själva verket går på något.
Men vilken "vanlig" reklam är inte överdriven till max för att locka till sig kunder?

Ja det stämmer att reklam vanligtvis överdriver fast sanningen brukar inte vara kriminell i vanlig reklam.(hoppas jag)
Citera
2025-01-18, 16:22
Medlem
CuckoosNests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FitGirlie

Exakt så
Citera
2025-01-18, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av buffalo3tys
Jag förstår att fitnessindustrin är på det viset. I alla fall de som tävlar. Men många yngre personer är väll i ett gränsland mellan livstil och tävling.

Stör mig på livstilen. Typisk video. Personen vaknar på morgonen proppar i sig tabletter och pulver. Sedan så är det extremt viktigt vad personen äter tydligen. Därav. "Full day of eating".
Men det nämns aldrig testosterone sprutan innan frukost. En komisk detalj jag hittat är att många anabola influencers är oroliga över levern så de äter någon tabblet som är bra för levern.(Anabola giveaway)

Önskar att den yngre generationen tränar mer sunt.
Men verkar gå åt fel hål där anabola är mer accepterat och kosttilskotten är en inkörsport.
Anabola influencer.

Men är du och alla andra helt hjärndöda , det är självklart att dom som använder nånting inte säger det på sociala medier , vi bor i Sverige och AAS är olagligt. Därav att ingen stoltserar med sitt användande. Sen dom som skriker ut hela tiden eller skriver i sin bio att dom är natty men inte är det är också lika dumma i huvudet. Om man använder så håller man käften och påpekar inte att man är natty hela tiden
Citera
2025-01-18, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FitGirlie

Jag är intresserad av träning och algoritmen vet det.
Ser hellre att de slutar ta anabola steroider än att jag undviker träningsvideos.
Citera
2025-01-18, 16:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av buffalo3tys
Ser hellre att de slutar ta anabola steroider än att jag undviker träningsvideos.

Jo, visst. Finns mycket man skulle vilja förändra här i världen, men det är strider man inte kommer vinna. Det kommer bara ta din energi, strunt i dom i stället.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in