2026-09-02, 13:55
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frukostpizza
Det är ofta kompisar eller någon förälder som hör om det, kanske någon såg/hörde om det, berättade för en förälder vad de sett/hört, som med rätta upprördes och polisanmälde.
Fast där håller jag inte med. Visst lagen säger att oavsett samtycke så är det olagligt Men dels har ju hon sagt att hon e äldre och dels är hon ju med på det. Vilket är subjektet här egentligen och ska vi lägga en massa pengar på det när alla är fine? Visst, man kan vara paragrafryttare men båda hade en trevlig kväll. Jag vet PRESONLIGEN tjejer i samma ålder som har sagt att de haft sex men nån som e 18 typ. Hon e fine, han e fine. Ska jag anmäla det då? För vems vinning? Det kostar bara pengar.
Citera
2026-09-02, 13:59
Medlem
WhiteNightFlights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David_S
Att en vuxen man ska kunna ha sex med någon under 18 är ett skämt!!!!

Nja, att en 18-årig pojke och en 17-årig flicka har sex är nog bland det mest normala som finns. Det är precis så det ska vara.
Citera
2026-09-02, 14:28
Medlem
Citat:
Om en 13-årig tjej som ser ut som 18 år tar sig in på ett ställe med 18-års gräns, och träffar en kille där?

24-åringen på a-traktorträff tycker jag har varit oaktsam vad gäller att kontrollera ålder.

Jag ser i alla fall en väldigt tydlig skillnad på 13-åringar och 18-åringar rent generellt, både på mognad och utseende
Ser man inte skillnad. Så är det förmodligen för att man inte vill se
Citera
2026-09-02, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crimphri
Jag skrev namnet från domen

Kan du länka domen? Skulle uppskattas.
Citera
2026-09-02, 15:44
Medlem
tarvligatjejens avatar
Det är bara pedofiler som påstår att unga tonåringar ser vuxna ut. Varenda knotte under 16 ser man tydligt på att de är barn. Aldrig har jag sett en 13 åring som inte ser ut 13.
Citera
2026-09-02, 15:54
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Max1494
Jag ser i alla fall en väldigt tydlig skillnad på 13-åringar och 18-åringar rent generellt, både på mognad och utseende
Ser man inte skillnad. Så är det förmodligen för att man inte vill se
Ok, tycker det finns 13-åringar som ser ut som mellanstadiebarn så... det skiljer sig så mycket om de gått igenom puberteten eller inte då
Citera
2026-09-02, 16:00
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av tarvligatjejen
Det är bara pedofiler som påstår att unga tonåringar ser vuxna ut. Varenda knotte under 16 ser man tydligt på att de är barn. Aldrig har jag sett en 13 åring som inte ser ut 13.
Nej, inte bara.

Du vill antagligen bara stänga ner debatten.

Med reservationen att jag tycker inte 15- eller 18-åringar ser vuxna ut heller.
Citera
2026-09-02, 16:01
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Curren
Stämmer namnet som nämnts i tråden?

Har denna filur varit med på Dumpen möjligtvis?

Det döms 1000 pers per år för sexualbrott, tror jag det var.

Dumpen har hängt ut 800 på 5 år.
Citera
2026-09-02, 16:25
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Max1494
Nu handlade det väl om en 13-åring som ansågs se ut som 15-åring, inte 18
En 13-åring ser absolut inte ut som en 18-åring i de flesta fall
Kanske om hon har någon diagnos som gör att hon åldras snabbt och ser ut som en vuxen, kraftig övervikt mm. Eller flera lager av smink
Sen har man fortfarande ett eget ansvar att ta reda på på ålder
ja exakt att hon kan se ut sm 15 är ju inte orimligt. säg att du har en 13 åring som just ska fylla 14. Det skiljer ett år tills hon fyller 15. Om man då dessutom se mycket äldre ut ser jag inte alls att man inte skulle kunna tro att hon är minst 15, speciellt om hon dessutom själv säger att det e så. Men stolpskottet till jurist tycker att det e rimligt att man då ska fråga om legitimation. Helt ärligt, har någon gjort det ever? Dödar det inte all sexuell attraktion?
Citera
2026-09-02, 16:28
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Det döms 1000 pers per år för sexualbrott, tror jag det var.

Dumpen har hängt ut 800 på 5 år.
Ja det var ju nära fast ändå inte:

Cirka 2 110 lagföringsbeslut med sexualbrott som huvudbrott under 2025.
Enligt Brås slutliga statistik över personer lagförda för brott 2025 fattades 2 110 lagföringsbeslut där sexualbrott (6 kap. brottsbalken) var huvudbrott. Av dessa gällde 627 olika former av våldtäkt:

Våldtäkt: 332
Grov våldtäkt: 32
Oaktsam våldtäkt: 27
Våldtäkt mot barn: 200
Grov våldtäkt mot barn: 36
Citera
2026-09-02, 16:28
Avstängd
FallerIfallerAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av babyborn1999
Men då är det också pedofili att sätta på 15-17 åring, för man är barn till 18 inte till 15.

Förstår inte hur ni försvarar 55 och 15 age gap men så starkt säger emot 25 och 13.

Byxmyndig är du vid 15 år! https://www.lagochordning.se/byxmyndig-i-sverige-den-kompletta-guiden-till-aldersgranser-exempel-och-lagkrav/
Citera
2026-09-02, 16:44
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av babyborn1999
Är det inte sorgligt att om ett helt gäng 55 åring våldtar en 15 åring blir ingen ens dömd för hon är byxmyndig och då räknas det som samtycke?

Det är väl för fan pedofili också!

Är 15-åringen könsmogen så tycker jag inte det tjänar något till att kalla det för pedofili, hur dåligt jag än tycker att det är.

Tycker inte det är bra med 18-åringar som ligger med gubbar i porren heller.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in