2026-09-11, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skattebrott
Jag tyckte du lät onormal. Hade du levt under häxförföljelserna hade det inte varit pedofiler du nojade över utan "häxor" som flög på kvastar och tillbad djävulen. För det är ju exakt samma mentalitet när dessa hysteriska människor tänker sina katastroftankar - "att ha sex med barn vore så hemskt, att jag tror att det är sant!".

För mig handlar alltså diskussionen inte om sex i sig, utan den affekt som vissa människor låter styra sitt tänkande med. Att "tänka" med "reptilhjärnan" (ryggraden) istället för med neo cortex (den logiska delen av hjärnan).

För att vara tydlig - vi är överens så långt som att man inte bör ha sex med ej byxmyndiga personer.

Nu har du nog tappat det rejält Anders fanboi.

Speciellt när det gäller logiskt tänkande.

Att anse att en dom är ytterst bisarr är inte att tänka eller handla i affekt.
Citera
Igår, 10:39
Medlem
Majsmannen2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Humbug69
Det var ett inslag om fallet idag på radio Dalarna. Enligt inslaget har MGM en historik gällande sexuella ofredanden mot barn. Enligt radio Dalarna har han skickat kukbilder till ett antal flickebarn under 15 år.

Och ja, vad nämndemännen såg som inte juristdonaren såg kan man bara sia om.

Bara att avvakta och se hur hovrätten ställer sig.

Jag ifrågasätter hans lämplighet att umgås med alldeles för unga tjejer. Om inte nu så möjligt senare.

Det är väl det som gör fallet komplicerat. Eftersom det inte tycks gå fälla honom för en regelrätt våldtäkt. Men inget jag skulle rekommendera någon, att pröva lyckan att ha sex med unga tjejer som rör sig i gränslandet. Bara för dom kan uppfattas som tillräckligt gamla för lekar.

Yes jag skulle inte satsa mina pengar på den här hästen, att han går fri.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in