2026-09-02, 05:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mushroompop
Vidrigt! Sånt här får bara inte hända. Vad är det med det här landet. Det spelar väl ingen roll om hon såg äldre ut. Det är fortfarande en våldtäkt och fortfarande ett barn oavsett. Han ska straffas punkt. I länder med normalt funtade rättssystem hade han blivit straffad.

I så fall ska det räknas som våldtäkt mot barn mot alla barn, alla under 18. Många barn är rättslösa idag, får aldrig ens prövning i domstol
Citera
2026-09-02, 05:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Evig.Ingen.Naken.
Gäller det omvända också?
Om tjejen ser för ung ut, men har åldern inne, blir det finkan då?

För övrigt så anser naturen att det inte finns någon bestämd ålder. Snittåldern för könsmogen ligger på ca 13 år, vilket naturen anser vara en lämplig ålder att börja ha sex i.

Att förneka könsmogna kvinnor sex känns väldigt 1800-tal.

Pga miljögifterna så hamnar barn flera år tidigare i puberteten nu jämfört med vad naturen avsåg. Naturen avsåg inte att 9-14 åringar skulle bli gravida då dessa graviditeter är högriskgraviditeter. Hög risk för allvarliga och bestående skador på barnet som ska föda fram ett annat barn. Den mentala mognaden ska vi inte ens nämna. Du tycker troligen inte att 13 åriga pojkar är mogna att bli fäder bara för att de kan göra någon gravid.

Utöver detta utvecklas barn oerhört individuellt rent kroppsligt genom hela barndomen och tonåren. +Att en 10 årig flicka hade kunnat sminka sig att se ut som 15.

Därför kan vi inte ha en flytande gräns som ska vara beroende av utseende eller när vuxna tycker att ett barn ser ut att vara "redo att knullas".
Senast redigerad av gum69mo 2026-09-02 kl. 05:44.
Citera
2026-09-02, 05:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av babyborn1999
Jag har träffat 18 åringar som absolut inte hade varit redo för sex och 13 åringar som varit redo för sex MED JÄMNÅRIGA.

En medelålders man har vidare ingen anledning att vara med en 18 åring heller.

Och det är exakt så lagen kring byxmyndighetsåldern är utformad. Den ska skydda barn och unga mot vuxna inte mot jämnåriga.
Citera
2026-09-02, 06:23
Medlem
Blaskas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hängballen
När jag var 14 fick jag knulla en 25 årig riktig puma, hade någon stoppat oss hade jag slagit ihjäl fanskapet!
Satan vad mina polare var avis.
Finns kåta tonårstjejer med.
Fel av honom ja men kom inte med dödsstraff skitsnack.

Kan inte ha varit en puma. Måste ju varit duktigt fel på en tjej som väljer ett fjortonårigt barn att ha sex med.
Citera
2026-09-02, 06:28
Medlem
LKKINGENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knaseligas
Praktexempel på en godtycklig dom.

Oförutsägbarhet: Utgången i ett mål beror på vilken domare eller nämnd som tilldelas fallet snarare än på fasta lagregler.

Helt åt helvete naturligtvis.
Väldigt bra dom, en som får ihop det med en tjej som denna ska väl inte behöva sitta på den anklagades bänk för att hon ser vuxen ut och inte tar bladet från munnen och upplyser mannen om detta.
Ska vi låsa in 13-åringar så ska väl ansvar kunna läggas på alla 13 åringar även de med vagina.

Kan väl ändå inte vara så att man helt plötsligt ska fråga om leg samtidigt som man försöker förstå hur samtyckeslagen skall tillämpas i verkligheten?
Citera
2026-09-02, 06:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LKKINGEN
Väldigt bra dom, en som får ihop det med en tjej som denna ska väl inte behöva sitta på den anklagades bänk för att hon ser vuxen ut och inte tar bladet från munnen och upplyser mannen om detta.
Ska vi låsa in 13-åringar så ska väl ansvar kunna läggas på alla 13 åringar även de med vagina.

Kan väl ändå inte vara så att man helt plötsligt ska fråga om leg samtidigt som man försöker förstå hur samtyckeslagen skall tillämpas i verkligheten?

Så du tycker inte det är rimligt att man dubbekollar åldern om som 25 åring raggar på tjejer på en fest för a-traktorer? Är det inte sunt förnuft att göra det om man ska söka bytesdjur på ett sådant evenemang? Varför skulle man inte kunna göra det? Oavsett hur kåt man är får man väl finna sig i att använda förnuftet också och om man skiter i det möta konsekvenserna?
Citera
2026-09-02, 07:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LKKINGEN

Din jämförelse håller inte, flickan är ett brottsoffer och det är en jävla stor skillnad.

Det är skrämmande hur många av er som faktiskt anser att det Inte är våldtäkt mot barn, fan är det för fel på er?
Citera
2026-09-02, 08:18
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deslauriers
Så du tycker inte det är rimligt att man dubbekollar åldern om som 25 åring raggar på tjejer på en fest för a-traktorer? Är det inte sunt förnuft att göra det om man ska söka bytesdjur på ett sådant evenemang? Varför skulle man inte kunna göra det? Oavsett hur kåt man är får man väl finna sig i att använda förnuftet också och om man skiter i det möta konsekvenserna?
Frågan e då vad man behöver göra. Jag tycker ju att man bara kan fråga och att det ska räcka. Om hen sen ljuger kan man inte lastas för det. Någon snackade om att kolla ID men vafan, det är ju inte rimligt. Om man inte har ID då? Att ens fråga är ju snudd på kränkande och lär väl ta bort alla chanser att få ligga också.
Citera
2026-09-02, 08:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av needAlife
Frågan e då vad man behöver göra. Jag tycker ju att man bara kan fråga och att det ska räcka. Om hen sen ljuger kan man inte lastas för det. Någon snackade om att kolla ID men vafan, det är ju inte rimligt. Om man inte har ID då? Att ens fråga är ju snudd på kränkande och lär väl ta bort alla chanser att få ligga också.

Varför skulle det vara förolämpande att få en fråga om man är laglig? I den här tråden är alla överens om att 13 åringar kan se ut som 20 åringar. Är väl bara fint att mannen är respektfull nog att inte vilja knullar underåriga? Jag kan inte se varför någon skulle bli kränkt av det, känns som ett märkligt resonemang. Det handlar inte om att man säger att personen ser ut att vara omyndig, bara att man vill försäkra sig om att så icke är fallet.
Citera
2026-09-02, 08:33
Medlem
Vi har fyra problem med våldtäktslagstiftningen

1. När det blir fel vid kommunikation och det är egentligen inte en våldtäkt i klassisk mening så riskerar man straff i vissa fall på min 3år. Vållande till annans död ger ofta inte så höga straff

2. Serievåldtäktsmän de som våldtar många gånger eller fortsätter efter straff (ex Nytorgsmannen) får inte tillräckligt långa straff.

3 I bland behövs inga bevis för fälla och i bland räcker inga bevis för fälla. (Jag tar i). Men det känns slumpmässigt.

4 För få kvinnor anmäler Den stora majoriteten av kvinnor anmäler inte.

I detta fall är det 1 som är problemet. Klart man har ansvar 25åring. Men hur långt? Och detta fall tog 25åringen det ansvar man ska räkna med en vuxen person ska göra?
Citera
2026-09-02, 08:41
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deslauriers
Varför skulle det vara förolämpande att få en fråga om man är laglig? I den här tråden är alla överens om att 13 åringar kan se ut som 20 åringar. Är väl bara fint att mannen är respektfull nog att inte vilja knullar underåriga? Jag kan inte se varför någon skulle bli kränkt av det, känns som ett märkligt resonemang. Det handlar inte om att man säger att personen ser ut att vara omyndig, bara att man vill försäkra sig om att så icke är fallet.
Vet inte hur det var med dig men när man låg med nån så var det nåt som bara hände. Jag kan inte se när jag skulle stannat och säga "App,app,app, Legg tack innan ligg". Det är helt orimligt. Säger hon att hon e laglig och hon ser ut så så tycker jag att man kan lita på det. Svensk lagstiftning bygger ju på uppsåt så jag ser inte hur han rimligen skulle försäkrat sig mer för att fråga om ID är inte rimligt annat än för alla autister här.
Citera
2026-09-02, 08:41
Medlem
Crimphris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Curren
Stämmer namnet som nämnts i tråden?

Har denna filur varit med på Dumpen möjligtvis?

Jag skrev namnet från domen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in