2026-09-02, 14:45
Medlem
joceks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrKyoto
... Att ICA börjat med drogtest är en bra början, hoppas de utökar med slumpmässiga test av personalen.

Jobbade som konsult på ICA centralt 2006 och redan då var det obligatoriskt med drogtest av anställda, iallafall vid nyanställning. Som konsult behövde jag inte det (eller, det stog väl i mitt kontrakt att jag skulle vara drogfri) men vet inte hur det är numera.
Citera
2026-09-02, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qwe67
https://www.sverigesradio.se/artikel/ica-kraver-drogtest-vid-jobbansokan-moter-kritik

Jag tycker detta är utmärkt. Inga pundare på ICA vill jag som konsument se. Vad säger ni?

Patetiska är ni haha
Citera
2026-09-02, 15:00
Medlem
Ulf-Knulldell-2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrKyoto
Klart ingen vill titta på flummare och knarkare.
Bygg arbetsläger i Norrland och skjutsa dit dessa så vi slipper se dem.

Att ICA börjat med drogtest är en bra början, hoppas de utökar med slumpmässiga test av personalen.

lol.
Du kan ju drömma vidare om det är så du behöver göra för att "copa"

Citat:
Ursprungligen postat av Horsemackan
Ungefär som ditt eget inlägg då menar du?

Jag är inte rädd för att stå upp för mig själv och ta saker face to face, det är skillnaden..
Citera
2026-09-02, 15:19
Medlem
shitholecitizens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kungenshora
Polisen och Sverigedemokraterna ville anställa en pundare för de anställde Katja Nyberg utan att drogtesta henne?
Och hon fick lämna när det uppdagades. Drogtest vid rekrytering och slumpmässigt vore bra för att få bort alla pundare. Mörkertalet av pundare inom vänstern måste vara gigantiskt.
Citera
2026-09-02, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shitholecitizen
Och hon fick lämna när det uppdagades. Drogtest vid rekrytering och slumpmässigt vore bra för att få bort alla pundare. Mörkertalet av pundare inom vänstern måste vara gigantiskt.
Då får du försörja dem genom skatten istället. Även de som utförde sitt arbete utan anmärkning.
Citera
2026-09-02, 15:31
Medlem
shitholecitizens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Då får du försörja dem genom skatten istället. Även de som utförde sitt arbete utan anmärkning.
De får leva på ett existensminimum, där de kan sitta och droga i en liten sketen etta i någon sunkig förort.
Citera
2026-09-02, 15:33
Medlem
Citat:
De får leva på ett existensminimum, där de kan sitta och droga i en liten sketen etta i någon sunkig förort.
Fortfarande på dina skattepengar.
Citera
2026-09-02, 15:36
Medlem
Ulf-Knulldell-2.0s avatar
Citat:

Ja för det är ju helt omöjligt att tjäna pengar på andra sätt än att jobba för en jävla Ica handlare, både lagligt och under bordet...
Fan va liten och snäv din världsbild verkar vara om du bara förutsätter att det är de enda alternativen, lycka till i din lilla låda!
När det här landet väl imploderar så hoppas jag att du har stålsatt dig och försett dig för det kommer bli rått..
Citera
2026-09-02, 15:39
Medlem
shitholecitizens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Fortfarande på dina skattepengar.
Absolut. Det är humant. När de har slutat pundat och blivit seriösa kan de skaffa ett jobb och ta klivet upp.
Citera
2026-09-02, 16:02
Medlem
Citat:
Absolut. Det är humant. När de har slutat pundat och blivit seriösa kan de skaffa ett jobb och ta klivet upp.

Det kommer aldrig hända. Det har eskalerat till den nivån nu att politiken urholkats helt. Folk skiter i och det enda som händer är att fler och fler hamnar i utanförskap, med medföljande högre arbetslöshet och kriminalitet, för något som egentligen är ett icke-problem. Det här är en kamp som politikerna inte kan vinna, framför allt då omvärlden går åt det andra hållet. Sverige gör kollektivt narr av sig själva nu på en internationell nivå, och de som är ansvariga för situationen är politikerna och röstboskapet som i sin ignorans fortfarande köper den här förlegade narkotikapolitiken.
Citera
2026-09-02, 16:13
Medlem
AbortRetryIgnores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Jag har en drogfri fungerande hjärna, det verkar inte alla i tråden ha… Har du…?
Då är vi två drogfria.

Argumenten mot förbud är mer övertygande än argumenten för förbud.
Citera
2026-09-02, 16:17
Medlem
Tropicalss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Logique88
Åh nej, du pratar om att testa enstaka brukstillfällen, eftersom det är precis vad man testar i sina drogtester.

Du kan ha druckit en öl för en vecka sen och åka dit i testet. Är det rimligt?

Nej, nu pratade vi om alkoholkonsumtion. Vad jag menade skrev jag exakt i mitt föregående inlägg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in