2026-09-01, 15:11
Medlem
GISSAR GROVT att fadern är en bra och snäll person och att modern är en direkt dålig människa, som haft det här för avsikt sedan ca nio månader innan barnets födelsedatum.

För mig är det en röd tråd av fabricerad verklighet rakt igenom från moderns sida av dokumenten som finns tillgängliga att döma, och att snubben talar sanning det lilla som står att han sagt och gjort.
Citera
2026-09-01, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IngvarKamphund
GISSAR GROVT att fadern är en bra och snäll person och att modern är en direkt dålig människa, som haft det här för avsikt sedan ca nio månader innan barnets födelsedatum.

För mig är det en röd tråd av fabricerad verklighet rakt igenom från moderns sida av dokumenten som finns tillgängliga att döma, och att snubben talar sanning det lilla som står att han sagt och gjort.

Du är rätt ute, har pratat med lite folk i trakten Skara/Götene nu och pappan är en riktigt bra gubbe. Riktigt synd att den lilla grabben kommer ikläm.
Citera
2026-09-01, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
”Inte vill”

En treåring vill inte gå till förskolan, äta grönsaker eller lägga sig i tid.

En förälder får väl fan dran manken till och hantera det. Men det gör inte hon.
Pappan fasades ut redan när barnet var under ett halvår där mamman tyckte att det räckte med 15 minuters umgänge trots att så små bebisar ännu inte börjat bli rädda för främlingar utan är fullt nöjda med att sitta i vilket knä son helst och prata och underhållas av vem som helst . Måste under årens lopp funnits hur många möjligheter som helst för tät kontakt så att barnet blivit bekväm med pappan med mamma på avstånd
Citera
2026-09-01, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jabra
Du är rätt ute, har pratat med lite folk i trakten Skara/Götene nu och pappan är en riktigt bra gubbe. Riktigt synd att den lilla grabben kommer ikläm.
Det är min uppfattning också utifrån vad jag hört från människor som bor i närområdet. Många av mina bekanta har också delat filmen och mammans statusuppdateringar från Facebook initialt men börjar nu förstå bakgrunden och att mamma har större ansvar i detta än vad man kanske tänkt från början. Tiden kommer förhoppningsvis att göra att fler inser det och ser situationen för vad den är.
Citera
2026-09-01, 19:35
Avstängd
Mamman gjorde saken värre.
Varför har hon inte förberett barnet på vad som ska ske? Hon har säkert använt sonen som ett vapen mot fadern hela skilsmässan.
Han får det bättre hos din pappa.
Citera
2026-09-01, 21:03
Medlem
Uppenbarligen så skirker ungen och vill absolut inte följa med, det är fakta.
Sedan får man tolka det hur man vill.

Jag tror att det är lite åt både hållen , infekterad konflikt inom wt- familj och sedan kommer Chatt-gptmyndigheter som knappt vet vad de heter själva och ska styra upp kalaset.

Cirkus, oavsett orsak så ska barnet ej lida på detta sätt!
Citera
2026-09-02, 04:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hastmotsoffgrupp

Jag tror att det är lite åt både hållen , infekterad konflikt inom wt- familj och sedan kommer Chatt-gptmyndigheter som knappt vet vad de heter själva och ska styra upp kalaset.

En unge som skriker måste alla föräldrar hantera varje dag. Mamman borde förberett barnet bättre. Hon visste att detta skulle ske men istället valde hon att gå bananas och förvärra allting.
Citera
2026-09-02, 07:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zansibal
En unge som skriker måste alla föräldrar hantera varje dag. Mamman borde förberett barnet bättre. Hon visste att detta skulle ske men istället valde hon att gå bananas och förvärra allting.

Exakt. Men hon började direkt när barnet var 2-3 år gammal att barnet inte ville till pappan.
För det var vad barnet sa....

Mina barn ville ibland inte till dagis, men vad fn ska man göra om man ska jobba?
Skulle man säga "men ojda, då får du stanna hemma för man ska lyssna på barnen" och så skippar man jobbet.

Mamman verkar vara lite, är hon inte trög så är hon bara helt enkelt jävligt gniden och var ute efter pengar.
Citera
2026-09-02, 07:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hastmotsoffgrupp

Vilket håll ligger det åt pappans håll menar du?
För det finns verkligen INGENTING mot pappan i utredningar etc.

Han erkänner han har OCD men det är inte direkt en nackdel eller något som påverkar föräldraförmågan.
Oh, shit en förälder som måste ha väldigt rent runt sig. Hemskt asså.
Citera
2026-09-02, 07:42
Medlem
krommees avatar
Ojdå, Götene
Citera
2026-09-02, 08:09
Medlem
Balisers avatar
Det är förståeligt att sådant här engagerar. Men ganska luttrad genom åren har jag förstått att vårdnadsutredningar är helt omöjliga att greppa på ett objektivt sätt. När det går så här långt är sanningen sedan länge förlorad i byråkratins malande kvarnar. Sorgligt för oss alla, men mest för de barn som drabbas.
Citera
2026-09-02, 08:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baliser
Det är förståeligt att sådant här engagerar. Men ganska luttrad genom åren har jag förstått att vårdnadsutredningar är helt omöjliga att greppa på ett objektivt sätt. När det går så här långt är sanningen sedan länge förlorad i byråkratins malande kvarnar. Sorgligt för oss alla, men mest för de barn som drabbas.

Det är inte en vårdnadsutredning - egentligen.

Det är svart eller vitt, fixade mamman umgänge - Ja/Nej.
Nej.

Till slut så tappade hon vårdnaden pga det.
Inte egentligen för att hon per definition inte kan ta hand om barnet, eller att han ville ha vårdnaden.
Men det var till slut enda lösningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in