2026-09-01, 10:50
Medlem
PaleontologistKids avatar
Det absurda är ju att mamman tillsammans med diverse barnrättskämpar och nu tusentals andra skriker högt på Facebook om att pappan haft uttalade pedofila tankar om pojken. Hon skriver på sin Facebook "Han var 5 månader gammal när jag lämnade hans pappa pga av hans sexuella fantasier som han hade om A och min dotter och hans psykiska ohälsa. Orosanmälan kom in från olika håll och jag fick hjälp att lämna relationen." Märkligt att mamman inte lyfter det i sin utsaga i domen? Mamman säger även på Facebook att pappan ställt in åtta umgängen på raken och bara haft umgänge 15-30 min istället för den utsatta tiden på ett par timmar - även detta borde väl rimligen ha lyfts i domen?

I den förlängda filmen som finns att se av hämtningen så ser man hur tonårsdottern i panik skriker om och om igen att mamman ska lugna ner sig medan mamman stampar poliserna upprepade gånger på fötterna och gör kraftigt motstånd.

Frågan är vad myndigheterna ska göra när dom testat alla andra sätt att verkställa beslutet? Om mamman och bonuspappan fysiskt ställer sig i vägen, hur ska man då göra? Men en rimlig tanke vore att mamman (och kanske bonuspappan) fördes från platsen inledningsvis och att socialtjänst, polis och barnpsykolog därefter kunde försöka skapa ett lugn och succesivt få med pojken.

Det finns en reell förlorare i detta och det är den lilla grabben.
Citera
2026-09-01, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slowattack
Nej, det vet vi inte, det är en åsikts- och definitionsfråga. Föräldrar har ett gemensamt ansvar för överlämning. Det är alltså inte enbart mammans jobb att lyfta pojken över tröskeln eller komma till förskolan för att se till att pojken går från förskolepersonal till pappa. De har också ett gemensamt ansvar att verka för barnets bästa samt en juridisk skyldighet att skydda sitt barn. Barnet, oavsett ålder, är inte en fysisk egendom utan har mänskliga rättigheter.

Har du överhuvudtaget läst domsluten?
Detta är vad de som övervakat umgängen sagt, det är socialtjänsten angett i sina utredningar.

Det finns filmer, inspelningar som domslutet relaterar till.
Rätten hörde hur barnet använder vuxet språk, något som mamman måste planterat.
Citera
2026-09-01, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PaleontologistKid
Det absurda är ju att mamman tillsammans med diverse barnrättskämpar och nu tusentals andra skriker högt på Facebook om att pappan haft uttalade pedofila tankar om pojken. Hon skriver på sin Facebook "Han var 5 månader gammal när jag lämnade hans pappa pga av hans sexuella fantasier som han hade om A och min dotter och hans psykiska ohälsa. Orosanmälan kom in från olika håll och jag fick hjälp att lämna relationen." Märkligt att mamman inte lyfter det i sin utsaga i domen? Mamman säger även på Facebook att pappan ställt in åtta umgängen på raken och bara haft umgänge 15-30 min istället för den utsatta tiden på ett par timmar - även detta borde väl rimligen ha lyfts i domen?

I den förlängda filmen som finns att se av hämtningen så ser man hur tonårsdottern i panik skriker om och om igen att mamman ska lugna ner sig medan mamman stampar poliserna upprepade gånger på fötterna och gör kraftigt motstånd.

Frågan är vad myndigheterna ska göra när dom testat alla andra sätt att verkställa beslutet? Om mamman och bonuspappan fysiskt ställer sig i vägen, hur ska man då göra? Men en rimlig tanke vore att mamman (och kanske bonuspappan) fördes från platsen inledningsvis och att socialtjänst, polis och barnpsykolog därefter kunde försöka skapa ett lugn och succesivt få med pojken.

Finns detaljerat hur mamman i den första domen snöat in på att pappan har OCD och att det på något sätt skulle få honom att vara farlig. Fanns exakt NADA stöd.

Mamman frågade sin dotter om pappan tagit henne mellan benen, dottern nekade - biologiska pappan fick reda på denna fråga och la orosanmälan pga FRÅGAN.
INTE för att pappan ens gjort något!

Mamman verkar verkligen helt vrickad.
Citera
2026-09-01, 11:22
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:

Det är väl bara att gripa henne ?

Våldsamt motstånd är ett svenskt brott som innebär att man sätter sig till motvärn eller med våld försöker hindra en tjänsteman (som polis eller ordningsvakt) i hens myndighetsutövning.

Bojad och in i en polisbil som man kör bort 100 meter från hemmet till saker lugnat ner sej.
Citera
2026-09-01, 11:43
Medlem
Citat:

Vart kan man se den förlängda klippet?
Citera
2026-09-01, 11:49
Medlem
PaleontologistKids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Felicia0000
Vart kan man se den förlängda klippet?
Det kom upp på Instagram i samband med att det andra släpptes, men nu hittar jag inte det. Någon hade lagt det i sin händelse och sedan så delade något konto jag följer filmen. Den var filmad på gräsmattan framför huset, så det kanske inte är samma film utan en annan filmad sekvens i samband med insatsen. Man ser i alla fall mamman tillslut nedbrottad på marken och dottern som sagt skriker minst 10 gånger att mamman ska lugna ner sig.
Citera
2026-09-01, 11:50
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
Finns detaljerat hur mamman i den första domen snöat in på att pappan har OCD och att det på något sätt skulle få honom att vara farlig. Fanns exakt NADA stöd.

Mamman frågade sin dotter om pappan tagit henne mellan benen, dottern nekade - biologiska pappan fick reda på denna fråga och la orosanmälan pga FRÅGAN.
INTE för att pappan ens gjort något!

Mamman verkar verkligen helt vrickad.

Det finns inga gränser eller spärrar på vad hon skulle kunna anklaga honom för.
Hon gör allt för att vinna.
Citera
2026-09-01, 11:57
Medlem
Citat:
Det kom upp på Instagram i samband med att det andra släpptes, men nu hittar jag inte det. Någon hade lagt det i sin händelse och sedan så delade något konto jag följer filmen. Den var filmad på gräsmattan framför huset, så det kanske inte är samma film utan en annan filmad sekvens i samband med insatsen. Man ser i alla fall mamman tillslut nedbrottad på marken och dottern som sagt skriker minst 10 gånger att mamman ska lugna ner sig.

Det står även i rättens utredning att mamman inte kunnat kontrollera sina känslor.
Och de har då sett filmer, lyssnat på inspelningar.

Man får anta att det framkommer något där.

Sedan är det ju rätt bisarrt, MAMMAN spelade in umgängespersoner (de som skulle stötta) så pass att de ville avsluta arrangemanget. Jag kan tro de varit med om det mesta med tanke på inspelningar, men att mamman valde att fokusera för mycket på dem och inte barnet....
Citera
2026-09-01, 13:02
Medlem
https://delafil.se/5025911ba9c8235c/maskerad_dom_svart_block.pdf

Dom verkställighet 22
Citera
2026-09-01, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Felicia0000
https://delafil.se/5025911ba9c8235c/maskerad_dom_svart_block.pdf

Dom verkställighet 22

Så exakt samma sak en gång till, bara sex månader senare?

Mellan dessa beslut så…. Hände det inte så mycket alls får man anta.
Citera
2026-09-01, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
Så exakt samma sak en gång till, bara sex månader senare?

Mellan dessa beslut så…. Hände det inte så mycket alls får man anta.

https://delafil.se/ef14b54655b41b65/Skaraborgs_TR_A367-24_Aktbil_46_redigerad.pdf

2024

https://delafil.se/b356ee7afd925d44/Skaraborgs_TR_T_3934-23_Dom_anonymiserad_kompletterande_.pdf

Rättelse 2024

Samt denna fel ordning 20225-05

https://delafil.se/388755fe218fc9a9/maskad_dom.pdf
Senast redigerad av Felicia0000 2026-09-01 kl. 13:44.
Citera
2026-09-01, 13:46
Medlem
”Inte vill”

En treåring vill inte gå till förskolan, äta grönsaker eller lägga sig i tid.

En förälder får väl fan dran manken till och hantera det. Men det gör inte hon.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in