Klistrar in lite från
podden (podd av bland annat Jessica som har hus ute på Sollenkroka ö + Malin, MG). Dels så kan det dyka in nya användare i tråden som inte hört poddavsnittet och dels tycker jag det är bra för egen del att fräscha upp minnet.
Angående måndagskvällen:
Jessica berättar att en person på ön hade sett (på måndagskvällen) när BO och MGM ska ha gått på en väg, där BO (enligt vittnet) noterade att kvinnan gick
framför mannen.
Kvinnan (BO) gick framför mannen (MGM) på en väg:
Jessica: "Hon levde ju på måndagskvällen, då det var folk på ön som har sett hur dom två har gått på en väg, hon har gått framför mannen (mördaren)."
Jessica: "Där det var det tydligt att stämningen var spänd."
Vittnet ska ha sagt (om situationen där BO går framför mannen på en väg):
"det där är inte ett par som är sams".
Lite svårt som lyssnare att veta vad som eventuellt är övertolkningar (Jessica) för att facit finns nu. Men uppfattade det ändå som Jessica försöker berätta rakt upp och ner i stora delar.
Bröt sig in i annat hus för att duscha:
Och så uppgiften om att MGM bröt sig in i ett hus för att duscha:
"Sen hade han brutit sig in i ett hus och gått och duschat hos en familj"
"På vår ö. Hos typ våra grannar"
Hundskall vid 01-tiden:
I podden nämnde Jessica också en uppgift som kom från hennes son + sonens kompis som hade följt med ut till Jessicas hus på ön. Sonen och kompisen sov själva i en mindre stuga på deras tomt.
Pojkarna berättade att dom vid
01-tiden natten mot tisdag hade hört hundskall.
Detta berättade Jessica för polisen.
Hundskall alltså. Kan ju ha berott på alla möjliga saker - men ändå intressant.
Dom spekulerade även om att eftersom en närstående kände sig orolig över att inte få tag i BO på måndagen och sen åkte ut: så menade podd-duon att den närstående "
visste".
MG: Då måste ju han ha vetat!?
Jessica: Exakt.
Jessica: Han måste ha vetat att det var något som inte var okej. Om jag inte hade fått tag på min mamma på ett dygn så vet jag inte om jag hade åkt dit, förstår du?
Han måste ju ha vetat att det var nånting som INTE var okej.
MG: Att hon var orolig eller att hon var rädd?
Jessica: Ja.
Nu kan det kanske beror på adra saker att den närstående åkte ut. Dels så var det väl inplanerat att den närstående
skulle komma dit.
Och dessutom finns uppgift (?) om att man ska ha sökt TN men inte fick tag i honom heller. Vilket kan har varit tillräckligt onormalt för att sen åka ut (att inte få tag i NÅGON av dom, om dessutom man får ett meddelande om att "den här mobilen går inte att nå just nu" -- dvs TNs).
Men jag vill inte säga emot Jessica och Malin, som spekulerar i om den närstående redan visste att det kanske var något problem med relationen eller med TN.