2026-08-31, 21:19
Medlem
Fleavmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Usamabinmbappe
Fy fan vad vidrigt. Och att media inte gör sitt jobb utan mörkar. Hoppas alternativa medier massmatar denna nyhet fram till valdagen.

Men ge er med konspirationsteorier. Vadå mörkar?! De går väl inte ut med något innan de vet mer. Oerhört professionellt av media. Lägg av er offerkoftorna.
Citera
2026-08-31, 21:20
Medlem
Fleavmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mollymunter
Hur kunde han veta att det var 3 personer innan den 3e blev gripen?

Nu var det ju inte tre. Det var felaktigt.
Citera
2026-08-31, 21:22
Medlem
Limma skinkbits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gunn-den-4de
Så här gick det till:
(FB) Karlstad: Man avliden efter grov misshandel (2026-08-30)

Vem hade kunnat ana?? Vem kunde tro det?

Jävla foliehattar.

Det är väl jävligt många som både tror och anar att det kunde vara så. Jag också, faktiskt!! Blattar ÄR det mest sannolika spåret. Men att tro eller gissa är inte samma sak som att veta. Det är den lilla detaljen som har stört mig. Alla i tråden "vet" att det är ett blattegäng som är de skyldiga. Någon "vet" att det är tre negrer medan någon annan "vet" att det är kamelryttare. Ingen presenterar några trovärdiga bevis, för det behövs inte. Man "vet" ju ändå... Suck.

Ska man tro på X-användaren Plainview då? Tja.. Kanske. Eller inte. Jag har ingen aning.
Senast redigerad av Limma skinkbit 2026-08-31 kl. 21:25.
Citera
2026-08-31, 21:24
Medlem
mollymunters avatar
3 personer är gripna???

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Rr77qd/aftonbladet-direkt?pinnedEntry=1490155
Citat:
Ursprungligen postat av Fleavmoe
Nu var det ju inte tre. Det var felaktigt.
Citera
2026-08-31, 21:26
Medlem
mollymunters avatar
Snälla häng med? Ton aftonbladet har rapporterat om det?

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Rr77qd/aftonbladet-direkt?pinnedEntry=1490155
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz

Vad äe konstigt att man går ut som familj? Man med fru, barn och avärmor?
Så nu var, enligt en bekant till en vän till en vän till familjen inte bara den (vuxna) dottern med vid händelsen dvs runt kl 01-02 på natten, utan även mamma och mormor?

Och de här två som greps stod alltså där och inväntade polisen efter att ha hoppat på huvud och bröstkorg på BO till den grad att han avled på plats?

Utöver det så var/är enligt Polisen två gripna/anhållna, inte tre.

Tack för all del för din länk till det där kontot på X, som verkar minst sagt tveksamt om man tittar på lite tidigare inlägg, men jag inväntar nog mer trovärdiga uppgiftslämnare av vilka det bör finnas ett antal givet situationen precis som jag skrev initialt.
Citera
2026-08-31, 21:26
Medlem
Fleavmoes avatar
Citat:
3 personer är gripna???

"Expressen och flera andra medier rapporterade tidigare under dagen att tre personer var anhållna – det tillbakavisas nu av åklagaren."
Citera
2026-08-31, 21:28
Medlem
Limma skinkbits avatar
Citat:

https://www.nwt.se/karlstad/har-intraffade-dodsmisshandeln-i-karlstad/
Fotnot: Tidigare uppgifter om tre misstänkta var felaktiga.
Citera
2026-08-31, 21:28
Medlem
Krasigts avatar
Citat:
Men om nu flera personer bekräftar samma sak? Han skrev tex. 3 personer redan från start, innan dom ens hade gripit den 3e personen. Detta vidare på att han pratat med någon som faktiskt har insikt. Om du läst trådarna under hams inlägg finms det föer personer som bekräftar händelsen? Vad exakt får dig att avfärda det? Tänker du att han drog ihop en historia "redan igår" som sedan visade sig va sann?
Att flera har "bekräftat" det innebar i Christians fall att en eller ett fåtal började sprida uppgiften att GM hade hoppat på hans huvud, flera av dem, och plötsligt var det sanning som alla "visste".

Jag tror inte 3 är anhållna, väl?
Citera
2026-08-31, 21:30
Medlem
Fleavmoes avatar
Citat:

Jag tror du behöver hänga med. Åklagaren gick ut i eftermiddag med detta, enligt Expressen:

"Expressen och flera andra medier rapporterade tidigare under dagen att tre personer var anhållna – det tillbakavisas nu av åklagaren.

Det är två män i 20-årsåldern som är anhållna. Det verkar inte som att de har varit bekanta med mannen i 50-årsåldern sen tidigare, säger åklagare Cecilia Aronsson. "
Citera
2026-08-31, 21:35
Medlem
Man blir ju mörkrädd hur vissa kan uttala sig alltså , känner att då är ju inte ni mycket bättre själva .

Jag har kontakt med familjen och vet att han gjorde det som han ska göra som en förälder . Marker att det inte är okej att bete sig så mot en tjej / kvinna hans dotter
Vad han gjorde på stan är väl ganska orelevant ? han va på stan för att äta med sin dotter och ha kvalitetstid ! Inga konstigheter alls, att sitta och spekulera och att vissa försöker skuldbelägga han är ju sjukt i mina ögon .
Det vi ska som vuxna göra det är väl att inte glömma vad hon fick bevittna. Det kommer va hennes sista minne av sin pappa , och hur ska man komma vidare efter en sån sak .
Där har vi vuxna en uppgift också , inte sitta och lägga energi på skit eller etnicitet, eller hur många smällar eller stampar han fick i huvudet . Han va illa ute efter första smällen ja ! Är man inte på läst eller vet vad man pratar om kanske man ska va tyst
Citera
2026-08-31, 21:36
Medlem
AnomalyxDs avatar
Tyvärr stinker det här av blattar lång väg. Babbe 1 tafsar på bruden, farsan ingriper och då kommer babbe två och även tre? och ger sig på honom. Naturligtvis ingriper ingen annan alternativt bara står och filmar när BO blir ihjälstampad då de troligen också är babbar.

Välkommen till mångkulturens Sverige 2026, Otroligt tragiskt hur som helst.
Citera
2026-08-31, 21:39
Medlem
kukflashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Galejan
Det här var mannens eget fel. Den generationen måste lära sig att hålla snattran och inte blrja mucka med folk på stan, även om de ser eller tycker att något är fel eller olagligt. Att ”ta ungdomarna i örat” fungerar inte längre. Då slutar det allt som oftast med att Bror Duktig själv hamnar på akuten eller på bårhuset. Detta är inte första gången. Det börjar bli rätt många nu.
Knip igen käften. Mannen som blivit mördad har inte gjort några fel överhuvudtaget, felet är att det finns mesar likt dig som låter sig bli överkörda och därav har vi sandapor i vårt land som inte har fått lära sig konsekvenser ännu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in