2026-08-31, 21:40
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ettnaaamn
Man blir ju mörkrädd hur vissa kan uttala sig alltså , känner att då är ju inte ni mycket bättre själva .

Jag har kontakt med familjen och vet att han gjorde det som han ska göra som en förälder . Marker att det inte är okej att bete sig så mot en tjej / kvinna hans dotter
Vad han gjorde på stan är väl ganska orelevant ? han va på stan för att äta med sin dotter och ha kvalitetstid ! Inga konstigheter alls, att sitta och spekulera och att vissa försöker skuldbelägga han är ju sjukt i mina ögon .
Det vi ska som vuxna göra det är väl att inte glömma vad hon fick bevittna. Det kommer va hennes sista minne av sin pappa , och hur ska man komma vidare efter en sån sak .
Där har vi vuxna en uppgift också , inte sitta och lägga energi på skit eller etnicitet, eller hur många smällar eller stampar han fick i huvudet . Han va illa ute efter första smällen ja ! Är man inte på läst eller vet vad man pratar om kanske man ska va tyst

Kan du bekräfta att gärningsmännen var av utländsk härkomst? För etniciteten är oerhört viktigt i det här fallet.
Citera
2026-08-31, 21:40
Medlem
Krasigts avatar
Citat:
Man blir ju mörkrädd hur vissa kan uttala sig alltså , känner att då är ju inte ni mycket bättre själva .

Jag har kontakt med familjen och vet att han gjorde det som han ska göra som en förälder . Marker att det inte är okej att bete sig så mot en tjej / kvinna hans dotter
Vad han gjorde på stan är väl ganska orelevant ? han va på stan för att äta med sin dotter och ha kvalitetstid ! Inga konstigheter alls, att sitta och spekulera och att vissa försöker skuldbelägga han är ju sjukt i mina ögon .
Det vi ska som vuxna göra det är väl att inte glömma vad hon fick bevittna. Det kommer va hennes sista minne av sin pappa , och hur ska man komma vidare efter en sån sak .
Där har vi vuxna en uppgift också , inte sitta och lägga energi på skit eller etnicitet, eller hur många smällar eller stampar han fick i huvudet . Han va illa ute efter första smällen ja ! Är man inte på läst eller vet vad man pratar om kanske man ska va tyst
Ännu en hjälte som varit i kontakt med familjen. Kvalitetstid med dottern klockan 1 på natten?

Jag tror ingen skuldbelägger offret, de flesta vill nog bara veta vad som hände.
Citera
2026-08-31, 21:44
Medlem
exquisitelys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Så nu var, enligt en bekant till en vän till en vän till familjen inte bara den (vuxna) dottern med vid händelsen dvs runt kl 01-02 på natten, utan även mamma och mormor?

Mycket intressant då det tidigare påpekats med bestämdhet att frun inte var med. Men enligt snubben på Twitter så var alltså både mamma och mormor med på BK mitt i natten? 🤔

Citat:
Ursprungligen postat av Chipsochcola
Kvinnan som grät var hans dotter och fick bevittna allting!
Frugan var inte ens med! Hon var på annat håll denna kväll.
Citera
2026-08-31, 21:45
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mollymunter
Snälla häng med? Ton aftonbladet har rapporterat om det?

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Rr77qd/aftonbladet-direkt?pinnedEntry=1490155

Står tre i rubriken men sen står det:

"Åklagare Cecilia Aronsson bekräftade i morse att två män i 20-årsåldern anhållits misstänkta för dråp"

Och:

"Två män i 20-årsåldern greps och är numera anhållna misstänkta för dråp, uppger Åklagarmyndigheten för NWT."

Jag antar att Aftonbladet får skärpa sig med korrekturen. I övrigt så var det alltså som jag misstänkte dvs det som kommer från kontot på X i tidigare inlägg som påstod sig ha förstahandsinfo om att det (bland annat) var tre gripna alltså är bullshit. Polis och Åklagare har bekräftat att det är/var två gripna.
Citera
2026-08-31, 21:45
Medlem
Hur kan det här fallet inte ha fått mer uppmärksamhet i media?! Det är ju i exakt samma hemska kaliber som polisen som blev mördad av afrikaner i Danmark under fotbolls-VM. Mångkulturen har ännu en gång skördat ett offer och det verkar aldrig ta slut. Det är inget annat än deprimerande värre...
Citera
2026-08-31, 21:46
Medlem
mollymunters avatar
Dottern är inte 10 år? Hon är 18 och dom hade varit på en gratisfestival i karlstad, gick till bk i väntan på skjutsen hem?

Citat:
Ursprungligen postat av Krasigt
Ännu en hjälte som varit i kontakt med familjen. Kvalitetstid med dottern klockan 1 på natten?

Jag tror ingen skuldbelägger offret, de flesta vill nog bara veta vad som hände.
Citera
2026-08-31, 21:50
Avstängd
Citat:

Intressant ändå att du i nästan alla dina 31 inlägg här på FB personligen känner de inblandade personerna på något sätt. Wow. Du måste verkligen vara superinsatt i allt som händer.

Och det utan att ens vilja fatta vad just invaderande etniciteter åsamkar Sverige och svenskarna.
Senast redigerad av KallaKarar 2026-08-31 kl. 21:53.
Citera
2026-08-31, 21:51
Medlem
Ponera nu att det var blattar som gärningsmän. Jag vet att nån i tråden skrev att det var svenskar, vet inte hur trovärdig den uppgiften är och vi får vänta tills namnen på mgm kommer ut.

Men...tänk er om blondinerna Johan och Daniel i 20 års åldern står i en kö till det lokala burgarhaket och tafsar på tonårstjejen Hawa som nyinvandrat från Afghanistan med sin familj, hennes pappa försvarar dottern från de svenska männen som svarar med att fegt misshandla och stampa den afghanska pappan till döds - framför sin familj.

I ett sånt scenario skulle svensk hormedia och svenska horjournalister skriva om händelsen i decennier framåt och fackeltågen mot rasism skulle inte vänta på sig. Nu är det ytterligare en svensk som offras när fega, oanpassade blattar våldfört sig på en hel svensk familj och media är helt tysta!!!! Det är fruktansvärt! Se till att sprid detta till alla utländska medier ni bara kan.

Och familjerna till dessa fega kräk ska utvisas!
Citera
2026-08-31, 21:51
Medlem
kukflashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krasigt

Familjen hade varit på festival din jubelidiot.
Hade tjejen blivit våldtagen så hade du ifrågasatt varför hon var ensam kl 01 på natten.
Citera
2026-08-31, 21:55
Medlem
Krasigts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kukflash
Familjen hade varit på festival din jubelidiot.
Hade tjejen blivit våldtagen så hade du ifrågasatt varför hon var ensam kl 01 på natten.
Jag ska inte ifrågasätta uppgifter som sprids av en människa som skriver som hen är funktionsnedsatt? Du tycker vi ska lita på allt som skrivs i tråden, eller?

Nej, det hade jag inte, men i det här skedet känns det som vi borde veta ifall sexuellt ofredande är föranledningen.

Ska jag lita på den här slumpmässiga X-användaren också?
https://x.com/UschEbba/status/2094513864167588140
Citera
2026-08-31, 21:59
Medlem
DaEzzs avatar
Vi får se, och vi kommer ju att få veta, men jag tippar på att det finns klara likheter med fallet gällande den tjänstlediga polisen som dog i Köpenhamn i somras efter att ha blivit nedslagen.

Dvs några personer med varierande grad av berusning råkar i handgemäng oaktat orsak, BO får en smäll som tar så illa att han åker ned i backen och slår ihjäl sig. MGM grips på plats, vilket tyder på att de inte dragit därifrån.

MGM invandrare eller svenskt WT (givet att det är Karlstad och någon sorts rockfestival)? Spelar nog mindre roll för dottern skulle jag tro. Om det nu stämmer att hon var vittne till händelsen, vilket för övrigt inte heller är styrkt.
Citera
2026-08-31, 22:02
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Vi får se, och vi kommer ju att få veta, men jag tippar på att det finns klara likheter med fallet gällande den tjänstlediga polisen som dog i Köpenhamn i somras efter att ha blivit nedslagen.

Dvs några personer med varierande grad av berusning råkar i handgemäng oaktat orsak, BO får en smäll som tar så illa att han åker ned i backen och slår ihjäl sig. MGM grips på plats, vilket tyder på att de inte dragit därifrån.

MGM invandrare eller svenskt WT (givet att det är Karlstad och någon sorts rockfestival)? Spelar nog mindre roll för dottern skulle jag tro. Om det nu stämmer att hon var vittne till händelsen, vilket för övrigt inte heller är styrkt.

Det finns nog endast likheter med fallet i Lund. Det här är en kopia, förutom att offret dog den här gången.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in