Tjafs utanför en restaurang ledde till att en man i 50 års åldern misshandlades svårt.
Efter transport inatt till Örebro så gick hans liv inte att rädda.
Två (2) unga män i 20 års åldern är gripna för misshandeln som nu fått ändrat brottsmisstanke till dråp.
Någon med mer information och vilken restaurang det skedde vid?
Det var vid 01.25, natten till söndag, som polisen kallades till en adress i Karlstad med anledning av att det uppstått tumult utanför en restaurang. Två män i 20-årsåldern greps och blev misstänkta för grov misshandel av en man i 50-årsåldern. Mannen uppgavs vara allvarligt skadad och fördes till Universitetssjukhuset i Örebro, där han senare avled.
Tjafs utanför en restaurang ledde till att en man i 50 års åldern misshandlades svårt.
Två (2) unga män i 20 års åldern är gripna för misshandeln som nu fått ändrat brottsmisstanke till dråp.
Tack för att du hann före mig att lägga ut, så slapp jag 🙂Jag undrar detsamma, vad finns för information här? Plats, personer på de inblandade, vittnen?
Det var vid 01.25, natten till söndag, som polisen kallades till en adress i Karlstad med anledning av att det uppstått tumult utanför en restaurang. Två män i 20-årsåldern greps och blev misstänkta för grov misshandel av en man i 50-årsåldern. Mannen uppgavs vara allvarligt skadad och fördes till Universitetssjukhuset i Örebro, där han senare avled.
Exakt! Det hände när det är fullt av folk ute, inte på småtimmarna när allt har stängt. Och väldigt centralt dessutom. Att bli ihjälslagen på stan, för vad undrar jag?
Förvisso. Men vi vet ju inte vad som hänt eller vad 50-åringen gjorde. Han kanske började mucka eller misshandla en av de två 20-åringarna, varpå kompisen försökte försvara vännen och så slutade det så jäkla illa att 50-åringen dog. Vem vet?