2026-08-31, 13:43
Medlem
Limma skinkbits avatar
Tre personer är anhållna.
https://www.expressen.se/nyheter/expressen-direkt/?post=e96a806b-b00a-4a90-95fd-f55dc8af9553
En tredje man har anhållits misstänkt för inblandning i dödsmisshandeln på en man i 50-årsåldern i Karlstad i helgen, skriver NWT.

– Vi håller på att utreda, det är väldigt färskt, sa åklagare Cecilia Aronsson till Expressen under förmiddagen.
Citera
2026-08-31, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Limma skinkbit
Vilka vittnen har sagt det? Nu kan jag ha missat nåt enstaka inlägg i tråden men jag har faktiskt inte sett någon som med säkerhet påstår att det är blattar. Man "drar slutsatser" utifrån hur brottet ska ha gått till, och det har nämnts att det var mycket Guccikepsar på stan men det är fortfarande ingen som har kommit med några trovärdiga uppgifter om GM:s etnicitet.

Har fått tredjehandsuppgifter som är trovärdiga från vittne att det var 3st icke svenskar,
Citera
2026-08-31, 14:04
Medlem
EAGLEofGOLDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fleavmoe
Det finns de som säger att de var svenskar också, eller hur? Och oavsett. Till dess vi vet hävdar jag till skillnad från andra ingenting. Jag försöker nyansera perspektiven. Det kan vara så att personerna har utländskt påbrå men att någon skriver att någon sagt eller sett...? Nej ledsen men jag väljer att invänta till vi vet. Och för mig kvittar det vad de har för etnicitet. De anhöriga får inte tillbaka mannen ändå. Och brottet blir varken mindre eller större beroende på vad GM heter.

Det är tydligen inte lätt att tillhöra Maggan"vindunken"Anderssons fårskock, det har i detta tragiska fall varit klart från första sekund att mordet utfördes av importerade MENA-individer, men likväl så försöker du förneka denna fakta!
Citera
2026-08-31, 14:09
Medlem
Fleavmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EAGLEofGOLD
Det är tydligen inte lätt att tillhöra Maggan"vindunken"Anderssons fårskock, det har i detta tragiska fall varit klart från första sekund att mordet utfördes av importerade MENA-individer, men likväl så försöker du förneka denna fakta!

Jag vet inte om du kan svenska riktigt. Läs igen vad jag skriver och lyft ur där jag förnekar.
Citera
2026-08-31, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fleavmoe
Då får du nog fördjupa dig lite till i brotten och det jag skrev.
Det är ditt ansvar, inte mitt, att bevisa dina påståenden med korrekt källhänvisning.
Citat:
Ursprungligen postat av EricRoberts
Glöm inte bort att det här är Flashback och du överarbetar för antingen förstår de inte eller så vill de inte förstå.
Ironiskt med tanke på hur ni vänstervridna sossar blundar och hittar på en massa ursäkter för era gullegossar som härjar fritt i landet.
Citera
2026-08-31, 14:27
Medlem
Winston1978s avatar
Det har ju framkommit vem BO är. Håll gärna denna tråd borta ifrån alla idiotiska inlägg som inte ens gäller detta fall. Det är helt orelevant. M har en en familj och vänner som mår otroligt dåligt i dagsläget. Om man vill finns det en plats mellan BK och Optikerhuset där man kan lägga blommor eller ställa ett ljus eller bara skänka M och hans familj en tanke.

För övrigt är VI många som ser framemot rättvisa ( på ett eller annat sätt )
Citera
2026-08-31, 14:37
Medlem
3 mot 1 alltså? as
Citera
2026-08-31, 14:40
Medlem
När ungefär kommer häktningsframställan?
Citera
2026-08-31, 14:43
Medlem
2560ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brallan17

Citat:
Åklagaren kan begära den anhållna personen häktad. Det måste ske senast kl. 12 tredje dagen efter anhållningsbeslutet. Då lämnar åklagaren in en häktningsframställan till domstolen, som håller en häktningsförhandling. Den måste ske senast 96 timmar efter att personen greps. Om åklagaren anser att personen inte behöver häktas ska den misstänkta släppas på fri fot.

http://aklagare.se/fran-brott-till-rattegang/brottsutredningen/anhallande-och-haktning/
Citera
2026-08-31, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brallan17
imorgon eller onsdag
Citera
2026-08-31, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slutavasadum
Var själv i stan när det hände, har svårt att tro allt som står i denna tråd. Kom till BK strax efter och prata med några vittnen när jag undra vad som hänt. Dom sa att han bara fått runt två slag i huvudet och sen hamnat på marken, det skedde ingen grov misshandel på marken, detta med tanke på att det inte var någon blod där alls heller.

Om GM hade stampat på hans huvud på marken och forsatt misshandla hade det funnits märken kvar på marken. Det ända folk pratade om runt om var också att de var shockade över hur man kan dö så snabbt av något enstaka slag.

Samtidigt var ryktet på stan att många raggare från landet var där och provocerade mot andra gäng i stan, så tror mest på att det ledde till bråk mellan mellan arga män. Ingen nämnde någon dotter eller så den kvällen, förutom en kvinna som grät som några trodde var hans fru.
Ännu ett vänster missfoster
Självklart var det inte en grov misshandel när ett liv släcks
Vilken idiot du är
Ta dina dåliga teorier och dra åt helvete
Citera
2026-08-31, 15:40
Medlem
Galejans avatar
Det här var mannens eget fel. Den generationen måste lära sig att hålla snattran och inte blrja mucka med folk på stan, även om de ser eller tycker att något är fel eller olagligt. Att ”ta ungdomarna i örat” fungerar inte längre. Då slutar det allt som oftast med att Bror Duktig själv hamnar på akuten eller på bårhuset. Detta är inte första gången. Det börjar bli rätt många nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in