2026-08-30, 00:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klurafilura
Ja, problemet är att killarna är singlar och behöver hjälp att träffa någon just för att de är lite udda och därför inte haft något förhållande, eller är elaka svin. Tjejerna är singlar för att de inte velat ha weirdos och elaka svin utan hållit ut i väntan på den rätta medan de jobbat på sitt utseende, sina karriärer och blivit ett kap...
en man kan "jobba på sig själv" och bli bättre för att höja sitt värde i en parrelation. en kvinna förlorar ofta värde med tiden.

ingen man har någonsin sett en kvinna och tänkt "oj vilken karriärskvinna henne måste jag ha".

de flesta kvinnor håller inte ut tills de träffar den rätta utan "provar på" så många olika män de kan. resultatet blir att de blir bittra och arga när de blir gamla.

killarna är inte mer udda än andra normala killar i samhället nuförtiden. det är nog en ganska bra snitt av vilka killar som finns. den normala killen har knappt någon erfarenhet av relationer i dagsläget. och betydligt mindre än om man jämför med den normala tjejen i samma ålder.

man märker väldigt tydligt på dig att du är kvinna eller har ett feminiserat synsätt på hur parrelationer går till. alla de drag som du tror att män uppskattar är sådana drag kvinnor vill ha hos män.

Citat:
Ursprungligen postat av JayJayAdams
Du måste se till kontexten. Jag kan förstå om ens fru kommer hem och nämner att hon ska ut en lördagkväll med en kille hon precis lärt känna men nu pratar vi om en nära vän till Olivia som funnits i hennes liv sedan de var små. Det är inte rimligt att begära att ens partner säger upp bekantskapen med vänner som funnits där långt innan en själv och förmodligen kommer finnas där långt efter med.
Han försöker bestämma över och begränsa hennes sociala liv redan under deras första dagar ihop. Du kan väl bara tänka dig hur detta med stor sannolikhet kommer att eskalera till att hon inte ska jobba, va hemme och ta hand om barnen etc. Slutar ofta i ekonomisk och psykisk misshandel.
Ser ofta inlägg på Facebook i relationsgrupper där kvinnor som gått precis i den fällan inte kan lämna sina svin till män för att de inte har ekonomi till det och kan varken köpa eller hyra en bostad.
Sedan dammvippan, att han scammar kunder till sitt byggbolag, utpressar anställda och hela hans personlighet. Alla varningssignaler går igång när jag ser den snubben.
de kvinnorna är fullt kapabla att välja partner själva. om de väljer en fin bostad framför att behålla sina manliga barndomskamrater så är det deras val. sluta göra kvinnor till offer.

Citat:
Ursprungligen postat av BiereGoogles
Kan ärligt talat inte riktigt förstå hysterin efter Urbans uttalande, att han inte vill att sin kvinna ska ha manliga vänner. Som att det är det värsta en man kan säga till sin kvinna. I Nyhetsmorgon sa dom detta ihop med psykologisk misshandel.
Det är ju inte helt ovanligt med svartsjuka flickvänner som säger åt sina pojkvänner att säga upp vänskapsband. Men det har jag, mig veterligen, aldrig hört någon uppståndelse över.
ja så blir det när män har en preferens eller gräns för hur sina relationer skall se ut. då är han genast en narcissist eller kvinnormisshandlarer. enbart kvinnor får ställa krav eller ha preferenser i dagens samhälle.
det sorgliga är att samma personer som anklagar urban för kontroll beteende också frånsäger Olivia hennes självbestämmande. hon är en vuxen människa som kan bestämma själv. om hon fattar fel beslut får hon väl lära sig av dem precis som alla andra myndiga personer.

jag tycker för övrigt Urban verkar vara extremt osympatisk och förstår inte hur någon kan välja att vara vän med honom men samtidigt måste man respektera att Olivia väljer att vara med honom och Urban har all rätt att välja hur hans förhållande skall se ut. Han är dessutom öppen och ärlig med det i ett tidigt skede.
Senast redigerad av zansibal 2026-08-30 kl. 00:49.
Citera
2026-08-30, 02:02
Medlem
Trozellas avatar
Gabriel går som en kvinna, och jag tycker att det lyser igenom när han skrattar, plus att det ser lite off ut när han är filmad bakifrån. Så i nästa avsnitt kommer han nog ut som transsexuell, vilket Sara förmodligen inte kommer se som något negativt.

Av de par vi sett hittills tror jag inte att någon av dem kommer att fortsätta vara gift efter det allra sista avsnittet. Möjligtvis Sara och Gabriel
Citera
2026-08-30, 05:48
Medlem
Urban säger att Olivia får bestämma själv om hans värderingar om att inte vara vän med någon av motsatt kön passar eller inte passar. Det är just så manipulation funkar genom att få det till att den andra bestämmer själv, vilket så klart inte är vad han vill. Omvänd psykologi i stället för att vara öppen med att han vill kontrollera. Spelar ingen roll om man lägger upp det tidigt i en relation, särskilt inte om den ena är som Olivia verkar vara en people pleaser. En myt att psykiskt våld först börjar sent i relationen. Tecknen finns där redan från början, bara det att de eskalerar.

Visst finns det kvinnor som utanför relationen ständigt söker bekräftelse hos andra män men knappast hos en gammal barndomskompis. Sedan är man ju lovligt korkad att söka till ett dejtingprogram av det här slaget om man har hans värderingar. Chansen att han skulle bli matchad med en kvinna som har vänskapsband med män är ju rätt hög. Hur tänkte han där i stället för att hitta en kvinna på den reguljära dejtingmarknaden som han vet delar hans syn?

Undrar dock om han är så kontrollerande egentligen, eller om det här är mest något han lärt sig på någon av sina manskurser. En medveten och verkligt elakartad kontrollerande man ställer inte upp i GVFÖ och fläker ut sitt beteende inför miljoner tittare.

Har själv varit kontrollerande i relationer och man biter bara sig själv i svansen till slut. Man är livrädd för att vara naiv men det blir en självuppfyllande profetia till slut och så sitter man där övergiven utan att ens fatta att man får skylla sig själv och blir svartare och svartare och jävligare och jävligare för varje ny relation. Rent intellektuellt kan man fatta hur väck man är men det sitter som ett gift i kroppen. Nerver tar lång tid att programmera om men det går. Urban är på väg ned för en mörk rutt om han inte skärper sig.
Citera
2026-08-30, 08:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trozella
Gabriel går som en kvinna, och jag tycker att det lyser igenom när han skrattar, plus att det ser lite off ut när han är filmad bakifrån. Så i nästa avsnitt kommer han nog ut som transsexuell, vilket Sara förmodligen inte kommer se som något negativt.

Av de par vi sett hittills tror jag inte att någon av dem kommer att fortsätta vara gift efter det allra sista avsnittet. Möjligtvis Sara och Gabriel
Kolla i Instagram, finns information där om att han bytt kön från kvinna till man. Senaste avsnittet finns dessutom på SVT.
Citera
2026-08-30, 08:13
Medlem
Var tvungen att skapa ett konto här och kommentera hela diskussionen om Urban. Jag har gått på en dejt och träffat honom två gånger efter det, och för de som tror att det är skådespel - det är det inte. Nu känner inte man honom på djupet, men han är väldigt speciell minst sagt. Efter tredje gången jag träffade honom orkade jag inte mer och blev rent ut sagt rädd för människan, även om han har vissa fina sidor men det är för mycket skit.

PS: Kan tilläga att han andra gången vi sågs sa att han ska va med på tv och inte kommer kunna va i kontakt med mig under tiden. Jag frågade flera gånger vad programmet handlade om men han "vill inte gå in på det", när jag då såg att han är med häromdan förstod man ju varför... Min gissning var något program om hans mansgrupp eller liknande. Speciellt att inte bara säga det och försöka ha kvar en tjej på tråden utifall att det inte går vägen. Undrar hur dum han tänkte att man var.
Senast redigerad av minken99 2026-08-30 kl. 08:24.
Citera
2026-08-30, 08:16
Medlem
Nicoe-Memphiss avatar
Tycker Max påminner om Hitler. Inte bara utseendemässigt utan även i sättet han för sig osv
Citera
2026-08-30, 08:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Hur stor är risken att man ligger med en barndomskompis som man inte legat med tidigare? Större chans till snedsprång under konferens med jobbet skulle jag tro.

Angående tillit visar han ju noll av den varan genom att förbjuda henne att umgås med sin vän om hon vill att relationen ska hålla.

Min upplevelse är väl att ett större umgänge blir betydligt färre när man får barn och så
Mest beroende på brist på tid, inte pga tvång

Otrohet är nog mest en personlig grej. Vissa är jämt otrogna och andra aldrig
Spelar ingen roll hur mycket kontroll man har
Citera
2026-08-30, 08:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zansibal
en man kan "jobba på sig själv" och bli bättre för att höja sitt värde i en parrelation. en kvinna förlorar ofta värde med tiden.

ingen man har någonsin sett en kvinna och tänkt "oj vilken karriärskvinna henne måste jag ha".

de flesta kvinnor håller inte ut tills de träffar den rätta utan "provar på" så många olika män de kan. resultatet blir att de blir bittra och arga när de blir gamla.

killarna är inte mer udda än andra normala killar i samhället nuförtiden. det är nog en ganska bra snitt av vilka killar som finns. den normala killen har knappt någon erfarenhet av relationer i dagsläget. och betydligt mindre än om man jämför med den normala tjejen i samma ålder.

man märker väldigt tydligt på dig att du är kvinna eller har ett feminiserat synsätt på hur parrelationer går till. alla de drag som du tror att män uppskattar är sådana drag kvinnor vill ha hos män.

de kvinnorna är fullt kapabla att välja partner själva. om de väljer en fin bostad framför att behålla sina manliga barndomskamrater så är det deras val. sluta göra kvinnor till offer.

ja så blir det när män har en preferens eller gräns för hur sina relationer skall se ut. då är han genast en narcissist eller kvinnormisshandlarer. enbart kvinnor får ställa krav eller ha preferenser i dagens samhälle.
det sorgliga är att samma personer som anklagar urban för kontroll beteende också frånsäger Olivia hennes självbestämmande. hon är en vuxen människa som kan bestämma själv. om hon fattar fel beslut får hon väl lära sig av dem precis som alla andra myndiga personer.

jag tycker för övrigt Urban verkar vara extremt osympatisk och förstår inte hur någon kan välja att vara vän med honom men samtidigt måste man respektera att Olivia väljer att vara med honom och Urban har all rätt att välja hur hans förhållande skall se ut. Han är dessutom öppen och ärlig med det i ett tidigt skede.
Snark, det är två individer vi pratar om, det är ganska uppenbart att hon är mer socialt kompetent och kan välja, han inte. "Värde", ja jösses.. killar gillar charm, kvinnor som beundrar dem, bubbliga personligheter, allt är inte utseende (det kan "fula" tjejkompisar med god framgång hos män intyga). Även deprimerade kvinnor som inte alls var lika populära som ett kolli, snygga eller ej. att kvinnor förlorar "värde" (sjukt sätt att se på människor), ja ser man bara kvinnan som ett skal så, har du ens haft en djupare relation? Man kan bli kär på äldre dagar med vettu. Och det finns alltid någon vackrare/yngre/mer välsvarvad där ute, gäller män som kvinnor. Två människor möts, de flesta är varken särskilt vackra eller välsvarvade, det uppstår känslor rätt ofta ändå.. finns att välja på bland jordens miljarder människor, ingen har chans på alla..

Finns kontrollbeteenden av vissa kvinnor gentemot män i relationer också, hade du säkert insett om du inte var sådan sexist och kände att du går i kamp för världens alla män för att du är man själv..

Och nej, kvinnor provar inte "på så många som möjligt", men de är inte oskulder till de gifter sig som du kanske vill det ska vara. De flesta kanske är i 2-5 relationer innan de träffar rätt, ett par korta romanser/flingar och tonårshångel på fester.. Om de inte träffar rätt, ja det är inte lätt i dagens samhälle, mycket andra distraktioner (inte män), inte minst mobilen och sociala medier.
Citera
2026-08-30, 08:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nicoe-Memphis
Tycker Max påminner om Hitler. Inte bara utseendemässigt utan även i sättet han för sig osv
Olivia tycker jag påminner om Hannah Graaf.
Citera
2026-08-30, 09:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nicoe-Memphis

Han är för mycket ego och fokuserad på sig själv. Tom i sina löften.
Citera
2026-08-30, 09:16
Medlem
Urban gör helt rätt som sätter krav från början.
Citera
2026-08-30, 09:18
Medlem
HongKungs avatar
Men gud vilken tacky klocka Max har...Den skriker "wannabe" utan att ha täckning för det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in