2026-08-29, 12:58
Medlem
Är det inte lite off att han är 7 år äldre. Just i detta sammanhang.

Undrar om han är så för uppmärksamhet. Hellre ökänd än okänd
Men skådespel eller inte så är det inte okej i vilket fall. Och SVT måste bättra sig om sånt här. Bryt när det går för långt. Det finns en gräns. Obehagligt

Citera
2026-08-29, 12:59
Medlem
Loikkaris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jon10
Kollar man upp Olivia så står hon som ogift.

Har de skiljt sig?
De kanske inte får avslöja nåt innan finalen?
Citera
2026-08-29, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Norrgauten
Urban känns som en sjukt obehaglig man. En sån man inte vill möta påvägen hem. Usch

Vilket svin. Vilken vidrig människa.

Skäms, SVT, för att ni släppte in detta avskräde till man i ett program som ni sänder ut till hela svenska folket.
Citera
2026-08-29, 14:06
Avstängd
Jon10s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MsNobody
Är det inte lite off att han är 7 år äldre. Just i detta sammanhang.

Undrar om han är så för uppmärksamhet. Hellre ökänd än okänd
Men skådespel eller inte så är det inte okej i vilket fall. Och SVT måste bättra sig om sånt här. Bryt när det går för långt. Det finns en gräns. Obehagligt

Tycker inte det är off, tycker det är mer off hur kontrollerande han är utav sin partner.

Samt sättet han uttrycker sig på.

Som man säger jag bara, stackars Olivia.

En emotionellt stabil man är inte orolig över att en kvinna har män som vänner.
Citera
2026-08-29, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Egna-tankar
Vilket svin. Vilken vidrig människa.

Skäms, SVT, för att ni släppte in detta avskräde till man i ett program som ni sänder ut till hela svenska folket.

Det är dumt att säga noll kill-kompisar. Blir lite som ett islamistiskt ställningstagande inkl. burkatvång
Men personligen förstår jag att detta kan bli problem i relationer, många separerar pga snedsprång
Tillgång och många frestelser i ens omgivning kan bli ett utmaning

Man måste bygga upp en tillit för att kunna lita på varandra. Sen blir allt mycket enklare.
Men då räcker det ofta bara men ett svek, snedsteg.
Så fungerar inte relationen på samma sätt mer, eller inte alls
Senast redigerad av Max1494 2026-08-29 kl. 15:02.
Citera
2026-08-29, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Max1494
Det är dumt att säga noll kill-kompisar. Blir lite som ett islamistiskt ställningstagande inkl. burkatvång
Men personligen förstår jag att detta kan bli problem i relationer, många separerar pga snedsprång
Tillgång och många frestelser i ens omgivning kan bli ett utmaning

Man måste bygga upp en tillit för att kunna lita på varandra. Sen blir allt mycket enklare.
Men då räcker det ofta bara men ett svek, snedsteg.
Så fungerar inte relationen på samma sätt mer, eller inte alls

Hur stor är risken att man ligger med en barndomskompis som man inte legat med tidigare? Större chans till snedsprång under konferens med jobbet skulle jag tro.

Angående tillit visar han ju noll av den varan genom att förbjuda henne att umgås med sin vän om hon vill att relationen ska hålla.
Citera
2026-08-29, 17:15
Medlem
Jag säger bara kolla snubben U:s reels på insta. Herregud! Man häpnar och undrar om det är sant eller om han driver! Så obehagligt att man ryyyyyser!
Citera
2026-08-29, 17:50
Medlem
Kan ärligt talat inte riktigt förstå hysterin efter Urbans uttalande, att han inte vill att sin kvinna ska ha manliga vänner. Som att det är det värsta en man kan säga till sin kvinna. I Nyhetsmorgon sa dom detta ihop med psykologisk misshandel.
Det är ju inte helt ovanligt med svartsjuka flickvänner som säger åt sina pojkvänner att säga upp vänskapsband. Men det har jag, mig veterligen, aldrig hört någon uppståndelse över.
Citera
2026-08-29, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BiereGoogles
Kan ärligt talat inte riktigt förstå hysterin efter Urbans uttalande, att han inte vill att sin kvinna ska ha manliga vänner. Som att det är det värsta en man kan säga till sin kvinna. I Nyhetsmorgon sa dom detta ihop med psykologisk misshandel.
Det är ju inte helt ovanligt med svartsjuka flickvänner som säger åt sina pojkvänner att säga upp vänskapsband. Men det har jag, mig veterligen, aldrig hört någon uppståndelse över.
Att vilja begränsa sin partners umgängeskrets ingår i normaliseringsprocessen för relationsvåld (behöver inte vara fysiskt), så antagligen därför.
Citera
2026-08-29, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Att vilja begränsa sin partners umgängeskrets ingår i normaliseringsprocessen för relationsvåld (behöver inte vara fysiskt), så antagligen därför.
Då har jag åtminstone två nära manliga vänner som utsatts för relationsvåld. Spännande.

Tycker definitivt det är problematiskt ifall detta kommer upp när en relation blivit seriös och är långtgående, men det tycker jag inte det verkar vara här.
Ja, jag vet att dom är "gifta" men det är fortfarande bara ett reality-jippo som man kan dra sig ur närsom.
Citera
2026-08-29, 21:27
Medlem
JayJayAdamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BiereGoogles

Du måste se till kontexten. Jag kan förstå om ens fru kommer hem och nämner att hon ska ut en lördagkväll med en kille hon precis lärt känna men nu pratar vi om en nära vän till Olivia som funnits i hennes liv sedan de var små. Det är inte rimligt att begära att ens partner säger upp bekantskapen med vänner som funnits där långt innan en själv och förmodligen kommer finnas där långt efter med.
Han försöker bestämma över och begränsa hennes sociala liv redan under deras första dagar ihop. Du kan väl bara tänka dig hur detta med stor sannolikhet kommer att eskalera till att hon inte ska jobba, va hemme och ta hand om barnen etc. Slutar ofta i ekonomisk och psykisk misshandel.
Ser ofta inlägg på Facebook i relationsgrupper där kvinnor som gått precis i den fällan inte kan lämna sina svin till män för att de inte har ekonomi till det och kan varken köpa eller hyra en bostad.
Sedan dammvippan, att han scammar kunder till sitt byggbolag, utpressar anställda och hela hans personlighet. Alla varningssignaler går igång när jag ser den snubben.
Citera
2026-08-30, 00:09
Medlem
BiskopHansBrasks avatar
Angående den föga vördnadsvärde herre vars besynnerliga kärleksreglemente nu nått offentlighetens öron

Detta finner Biskopen synnerligen beklämmande. Att kalla det ”gränser” när man i praktiken vill bestämma vilka vänner ens partner får ha är en tämligen förskönad omskrivning av kontroll. Att därtill klä kontrollen i omsorgens och kärlekens högtidliga skrud gör knappast saken mindre beklaglig. Kärlek må bära omtanke och hänsyn, men den kommer på avvägar när den börjar utfärda passersedlar till den andres vänskapsliv.

Det är ett slags känslomässigt kejsardöme där undersåten förväntas tacka monarken för att denne så omsorgsfullt reglerar hennes frihet. Man får förlåta Biskopen, men det är svårt att icke erinra sig de gamla romarnas besynnerliga vana att kalla erövring för civilisation.

Måhända är detta den moderna kärlekens lilla triumfbåge: först inskränkes friheten, därefter förses inskränkningen med en vacker inskrift och slutligen förväntas den förtryckte vara tacksam för arkitekturen.

Möjligen kan jag drista mig till att tycka att en gammal hederlig skampåle på torget, åtföljd av offentlig avbön och ett års förvisning från socknen icke vore alldeles utan pedagogiskt värde.
Senast redigerad av BiskopHansBrask 2026-08-30 kl. 00:30.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in