Citat:
Ursprungligen postat av
BiereGoogles
Kan ärligt talat inte riktigt förstå hysterin efter Urbans uttalande, att han inte vill att sin kvinna ska ha manliga vänner. Som att det är det värsta en man kan säga till sin kvinna. I Nyhetsmorgon sa dom detta ihop med psykologisk misshandel.
Det är ju inte helt ovanligt med svartsjuka flickvänner som säger åt sina pojkvänner att säga upp vänskapsband. Men det har jag, mig veterligen, aldrig hört någon uppståndelse över.
Du måste se till kontexten. Jag kan förstå om ens fru kommer hem och nämner att hon ska ut en lördagkväll med en kille hon precis lärt känna men nu pratar vi om en nära vän till Olivia som funnits i hennes liv sedan de var små. Det är inte rimligt att begära att ens partner säger upp bekantskapen med vänner som funnits där långt innan en själv och förmodligen kommer finnas där långt efter med.
Han försöker bestämma över och begränsa hennes sociala liv redan under deras första dagar ihop. Du kan väl bara tänka dig hur detta med stor sannolikhet kommer att eskalera till att hon inte ska jobba, va hemme och ta hand om barnen etc. Slutar ofta i ekonomisk och psykisk misshandel.
Ser ofta inlägg på Facebook i relationsgrupper där kvinnor som gått precis i den fällan inte kan lämna sina svin till män för att de inte har ekonomi till det och kan varken köpa eller hyra en bostad.
Sedan dammvippan, att han scammar kunder till sitt byggbolag, utpressar anställda och hela hans personlighet. Alla varningssignaler går igång när jag ser den snubben.