2026-08-31, 19:24
Medlem
Spider-Girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bensprattel
För Sara spelar ju inte könet/könsidentitet på partnern någon roll så jag förstår att hon var lugn i det faktum att Gabriel är transman. Och hon har ju varit i ett långt förhållande med en tjej innan, så hon bryr sig nog inte om om Gabriel gjort någon underlivskirurgi eller inte.

Jag tror på dem!

De verkar faktiskt förälskade, till skillnad från flera av de andra paren! Och bara för att jag, som är heterosexuell, inte kan tänka mig någon som är en man men har en kvinnas könsorgan, betyder det inte att jag blir arg eller provocerad av att dessa två personer fattat tycke för varandra! Låt dem hållas och glädjas liksom.
Not my cup of tea, but obviously theirs!

Citat:
Ursprungligen postat av Bensprattel
Helena visade ju klart och tydligt att Sasan inte var hennes cup of tea. Jag hoppas att hon kan sköta det snyggt när hon avslutar det hela.

Nu kommer tekoppen jag just nämnde 🤣
Nä men det var uppenbart på mils avstånd att hela Helenas inre skrek NEJ och vi får hoppas att Sasan inte blir alltför sårad.
Citera
2026-08-31, 19:29
Medlem
Snabbkollat igenom de två första avsnitten nu.

Urban och Olivia verkar väldigt kåta på varandra och det är ändå en viktig grund. Hon ville ju också ha en traditionell/”manlig man” om jag inte minns fel. Jag tycker inte det är fel att som Urban vara tydlig med vilka gränser man har i en relation. Gällande frågan om vänner av motsatt kön är det väldigt många, framför allt män, som tycker som honom.

Felix hade verkligen vunnit på att ha håret i en manbun och inte i den där kvinnliga frisyren.

Gabriel och den knubbiga tjejen: jag tror på dem. Gabriel är söt.

Edin verkar vara en snäll och fin kille men är nog lite för mjuk och försiktig, tror hon kommer ledsna. Har de den sexuella kemin? Har de ens legat?
Citera
2026-08-31, 20:11
Medlem
Jag måste dock tillägga efter att ha tittat lite mer, att Urban har ett lite märkligt sätt att prata om Olivia på. Han liksom bedömer och värderar, säger saker i stil med ”hon har visat mycket nyfikenhet och det är inspirerande, det finns eventuellt potential här”. Han pratar inte om vad han gillar med henne, hur han känner, och såna lite mer normala saker. Det låter nästan som att det är en affärsuppgörelse för honom.
Citera
2026-08-31, 20:25
Medlem
Oh Herregud, får riktiga Tyrion Lannister-vibbar av Urban. Utseendet är inte mycket att hänga i granen och det ska han försöka kompensera med en vass tunga och väl genomtänka ord. Den där grandiosa självbilden är bara genomskinlig och pinsam. Morsan läste säkert 48 Laws of Power som godnattsaga åt snubben som barn.
Citera
2026-08-31, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av babyhime
Jag måste dock tillägga efter att ha tittat lite mer, att Urban har ett lite märkligt sätt att prata om Olivia på. Han liksom bedömer och värderar, säger saker i stil med ”hon har visat mycket nyfikenhet och det är inspirerande, det finns eventuellt potential här”. Han pratar inte om vad han gillar med henne, hur han känner, och såna lite mer normala saker. Det låter nästan som att det är en affärsuppgörelse för honom.
Vi vet ju inte vilka frågor han får från produktionen heller
Citera
2026-08-31, 20:38
Medlem
Comitiums avatar
Knulla vid första ögonkastet, det är väl vad det betyder. Eller ska de hålla på sig under någon slags inkubationstid fram till att äktenskapet konsumeras. En månad? Hur länge? Nej, det här är inte trevligt. Det är ju ingen skillnad mot att gå till glädjeflickor.
Citera
2026-08-31, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av babyhime
Snabbkollat igenom de två första avsnitten nu.

Urban och Olivia verkar väldigt kåta på varandra och det är ändå en viktig grund. Hon ville ju också ha en traditionell/”manlig man” om jag inte minns fel. Jag tycker inte det är fel att som Urban vara tydlig med vilka gränser man har i en relation. Gällande frågan om vänner av motsatt kön är det väldigt många, framför allt män, som tycker som honom.

Felix hade verkligen vunnit på att ha håret i en manbun och inte i den där kvinnliga frisyren.

Gabriel och den knubbiga tjejen: jag tror på dem. Gabriel är söt.

Edin verkar vara en snäll och fin kille men är nog lite för mjuk och försiktig, tror hon kommer ledsna. Har de den sexuella kemin? Har de ens legat?

Nu är det ju så att Olivias manlige vän är en barndomsvän. Få, både män och kvinnor, som skulle känna att det hotar en relation.

Vänner av motsatt kön kan dock vara att se upp med. Många är väldigt naiva här. Aldrig i livet skulle jag själv tolerera att den andre har vänner av motsatt kön som hon inte förklarar hur mycket och länge hon känt personen/personerna i fråga och inte introducerar.

Olivia förklarade vänskapsbandet och Urban svarade det med någon jävla töntig princip att han kategoriskt inte tolererar att den andre har manliga vänner. Är det manligt? Nej, han är en fitta som mer följer någon jävla princip mer än ser nyanserat på frågan.

Och hur traditionell är han när han är 36 år och ogift och barnlös och ställer upp i sunkigt dejtingprogram?
Senast redigerad av Bremerlyckan 2026-08-31 kl. 21:10.
Citera
2026-08-31, 21:29
Medlem
Logique88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Han visar prov på genomruttna värderingar där han avser att kväsa en kvinna genom att ha kontroll på vilka hon umgås med.
Det är inga värderingar som någonsin är okej med det han ger uttryck för.
Det han ger uttryck för är att han avser att styra och kontrollera en kvinna, och detta är misshandel, svar ja.
De ruttna värderingar han tror sig ha rätt att ha, har HAN INTE.
Ingen kvinna ska finna sig i att kväsa sig efter hans villkor.
Om hon direkt hade jakat och hållit med, att hon är lika mycket behov av kontroll, hade det varit en annan femma.
Men så var inte fallet..Hon fogade sig tveksamt, och det hade han inga problem med. Typiskt hustrumisshandlarbeteende.

Hört talas om människor som utövar psykisk kontroll?
Det var det EXAKT han höll på med.
Han var kommunikativ och mogen genom att snabbt klargöra var han drar sina gränser. Kvinnan har valet att acceptera honom, hans preferenser och gränsdragningar, eller att inte göra det. Det handlar inte om kontroll. Att du drar det så långt som hustrumisshandlarbeteende är vilt och obefogat.

Eller anser du att snubben tvingar kvinnan till något? Har hon inte längre en fri vilja?
Citera
2026-08-31, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mentalstyrka
Jan Emanuel i Updejt - det är så en man som är trygg i sin manlighet resonerar. Han borde vara med och styra upp i Urbans mansgrupp.
På tal om up date, avsnitt 2, enbart ADHD???????? Den fula strippan sitter o viftar med sina extrema naglar, killen sidan om håller på att få dom i ögonen, Alice Wånner beter sig som om hon är helt på tänd, men fula människor måste höras hela tiden för att kompencera
Citera
2026-08-31, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xolium
Oh Herregud, får riktiga Tyrion Lannister-vibbar av Urban. Utseendet är inte mycket att hänga i granen och det ska han försöka kompensera med en vass tunga och väl genomtänka ord. Den där grandiosa självbilden är bara genomskinlig och pinsam. Morsan läste säkert 48 Laws of Power som godnattsaga åt snubben som barn.
Haha, så exakt samma sak i denna tråd. Tyckte han va bekant, men kunde inte sätta fingret på det. Påminner så himla mycket om dvärg i GoT. Det är kanske därför han försöker kompensera så mycket med sin påhittade manligheten som ger så extremt osäkert intryck.

Lite trist, att de ska ha med någon som bara verkar oskön och lite mentalt handikappad. Hade varit kul med någon med hans åsikter som också kunde föra sig, för programmets skull.
Citera
2026-08-31, 22:26
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Logique88
Han var kommunikativ och mogen genom att snabbt klargöra var han drar sina gränser. Kvinnan har valet att acceptera honom, hans preferenser och gränsdragningar, eller att inte göra det. Det handlar inte om kontroll. Att du drar det så långt som hustrumisshandlarbeteende är vilt och obefogat.

Eller anser du att snubben tvingar kvinnan till något? Har hon inte längre en fri vilja?

Varför sitter han tyst bara, då hon säger att hon kan ändra sig för hans del?
Varför överhuvudtaget dra det längre då hon visar att hon inte tycker det är konstigt att hon har en manlig vän.
Han sitter där och väntar på att hon ska ändra sig.

Ja, han sitter i givakt och utövar psykisk press på henne att hon ska anpassa sig.
Hon pratar i synk sen att hon är svagsint med att anpassa sig efter andra på bekostnad av sina egna behov.
Han utövar psykisk press och är kontrollerande mot henne redan där och då.
Jag lovar dig att många av Sveriges kvinnor ser vad den här obehagliga, kontrollerande mannen går för. Tror inte han kommer hitta någon kvinna vare sig i programmet eller efter.
Hur många tror du vill ha en efterbliven mansbebis med unkna värderingar, med såpass stort kontrollbehov han har.
Citera
2026-08-31, 23:32
Medlem
En fråga varför är det så få kvinnor samt män som är 40 år och uppåt som har motsatta kön som vänner ? Tror det finns mycket i det Urban säger men på ett klumpigt sätt !! Många här säger det är okej hit o dit men skulle det vara i sin egna relation så tycker nog många som Urban väldigt få känner jag som har motsatta kön som vänner , om dem inte är homosexuella ! Varför det är så vet jag inte men tror människan är svartsjuk i botten och ser det som konkurrens!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in