2026-08-30, 09:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bremerlyckan
Undrar dock om han är så kontrollerande egentligen, eller om det här är mest något han lärt sig på någon av sina manskurser. En medveten och verkligt elakartad kontrollerande man ställer inte upp i GVFÖ och fläker ut sitt beteende inför miljoner tittare.

Citat:
But questions remain about how – and why – Mafs has allowed participants on the show with past allegations of domestic violence and abuse, most recently in its 2026 season, when a couple was pulled before going to air.
https://www.theguardian.com/tv-and-radio/2026/jun/06/mafs-australia-stars-say-the-show-is-not-safe-for-contestants-they-just-sat-back-and-let-the-cameras -roll-ntwnfb

Det har varit många män internationellt i de här programmen som haft en historia av våld i nära relationer.
Forskning har också visat att realitydeltagare ofta är narcissister eller är störda på andra sätt inom den mörka triaden. Reality TV and the Dark Triad | Psychology Today Canada
https://www.psychologytoday.com/ca/blog/positively-media/202104/reality-tv-and-the-dark-triad

Sist jag såg svenska GVFÖ såg jag definivt flera deltagare per år med de här tendenserna.

LOL att Anna Bennich säger att de garanterat inte castat någon psykopat i år för det är experter som valt ut dem.
Samtidigt är experterna förvånade av hans beteende så deras lilla castingprocess kan inte ha haft så hög kvalitet eller så är "experterna" dåliga människokännare och har inte talang för sitt yrke, bara högskolepoängen.

Pröva ditt argument om att dessa män aldrig skulle fläka ut sina åsikter i media på Andrew Tate. Han har misshandlat, våldtagit och kidnappat massor av kvinnor och har varit öppen med sin kvinnosyn hela tiden.
Citera
2026-08-30, 10:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av minken99
Var tvungen att skapa ett konto här och kommentera hela diskussionen om Urban. Jag har gått på en dejt och träffat honom två gånger efter det, och för de som tror att det är skådespel - det är det inte. Nu känner inte man honom på djupet, men han är väldigt speciell minst sagt. Efter tredje gången jag träffade honom orkade jag inte mer och blev rent ut sagt rädd för människan, även om han har vissa fina sidor men det är för mycket skit.

PS: Kan tilläga att han andra gången vi sågs sa att han ska va med på tv och inte kommer kunna va i kontakt med mig under tiden. Jag frågade flera gånger vad programmet handlade om men han "vill inte gå in på det", när jag då såg att han är med häromdan förstod man ju varför... Min gissning var något program om hans mansgrupp eller liknande. Speciellt att inte bara säga det och försöka ha kvar en tjej på tråden utifall att det inte går vägen. Undrar hur dum han tänkte att man var.

Vill du utveckla det fetade?
Citera
2026-08-30, 10:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av minken99
Var tvungen att skapa ett konto här och kommentera hela diskussionen om Urban. Jag har gått på en dejt och träffat honom två gånger efter det, och för de som tror att det är skådespel - det är det inte. Nu känner inte man honom på djupet, men han är väldigt speciell minst sagt. Efter tredje gången jag träffade honom orkade jag inte mer och blev rent ut sagt rädd för människan, även om han har vissa fina sidor men det är för mycket skit.

PS: Kan tilläga att han andra gången vi sågs sa att han ska va med på tv och inte kommer kunna va i kontakt med mig under tiden. Jag frågade flera gånger vad programmet handlade om men han "vill inte gå in på det", när jag då såg att han är med häromdan förstod man ju varför... Min gissning var något program om hans mansgrupp eller liknande. Speciellt att inte bara säga det och försöka ha kvar en tjej på tråden utifall att det inte går vägen. Undrar hur dum han tänkte att man var.

De får väl inte får nämna att de ska delta i GVFÖ. Så även om han ville kunde han inget säga.

På vilket sätt blev du ”rädd för människan”? Berätta gärna mer..
Citera
2026-08-30, 10:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LoveInAColdClimate
https://www.theguardian.com/tv-and-radio/2026/jun/06/mafs-australia-stars-say-the-show-is-not-safe-for-contestants-they-just-sat-back-and-let-the-cameras -roll-ntwnfb

Det har varit många män internationellt i de här programmen som haft en historia av våld i nära relationer.
Forskning har också visat att realitydeltagare ofta är narcissister eller är störda på andra sätt inom den mörka triaden. Reality TV and the Dark Triad | Psychology Today Canada
https://www.psychologytoday.com/ca/blog/positively-media/202104/reality-tv-and-the-dark-triad

Sist jag såg svenska GVFÖ såg jag definivt flera deltagare per år med de här tendenserna.

LOL att Anna Bennich säger att de garanterat inte castat någon psykopat i år för det är experter som valt ut dem.
Samtidigt är experterna förvånade av hans beteende så deras lilla castingprocess kan inte ha haft så hög kvalitet eller så är "experterna" dåliga människokännare och har inte talang för sitt yrke, bara högskolepoängen.

Pröva ditt argument om att dessa män aldrig skulle fläka ut sina åsikter i media på Andrew Tate. Han har misshandlat, våldtagit och kidnappat massor av kvinnor och har varit öppen med sin kvinnosyn hela tiden.

Det är ju i och för sig skillnad på en snubbe som söker en partner och Tate som drev en världsomspännande affärsrörelse. Urban hade ju bättre kunnat uppnå sin vilja på den reguljära dejtingmarknaden. Å andra sidan är det väl mer än en partner att styra han vill åt utan också uppmärksamhet och säkert göra reklam som guru i manosfären. Kommer dock inte funka för honom. I Sverige går inte det där hem mer än hos en liten klick. Måste åt en global publik för att hitta tillräckligt med följare som sväljer hans ”röda piller” för att det ska bli något bevänt.
Citera
2026-08-30, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bremerlyckan
Det är ju i och för sig skillnad på en snubbe som söker en partner och Tate som drev en affärsrörelse. Urban hade ju bättre kunnat uppnå sin vilja på den reguljära dejtingmarknaden. Å andra sidan är det väl mer än en partner att styra han vill åt utan också uppmärksamhet och säkert göra reklam som guru i manosfären. Kommer dock inte funka för honom. I Sverige går inte det där hem. Måste åt en global publik för att hitta tillräckligt med följare som sväljer hans ”röda piller”.

Nu är jag lesbisk men jag kan ju ändå se om en man är attraktiv eller ej... Jag har sett honom på bild och... drar inte samma slutsats.
Jag tror han behöver bli bortgift med någon som inte sett eller pratat med honom innan vigseln.
Citera
2026-08-30, 10:11
Medlem
Abelssuns avatar
Max verkar ju minst lika störd som Urban. "Jag är inte ödmjuk, men jag har andra perfekta egenskaper som kommer bli en tillgång". Något i den stilen sade han. Skryter om sig själv på ett obehagligt sätt och vill framhäva sin kropp. Verkar bara se till ytan, precis som Urban och båda vill ha traditionella könsroller med en kvinna vid spisen. Både Olivia och Belinda vill ha en man som försörjer dem.

Varför har Max ingen kontakt med sina biologiska föräldrar?
Citera
2026-08-30, 10:19
Medlem
Haramadans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abelssun
Max verkar ju minst lika störd som Urban. "Jag är inte ödmjuk, men jag har andra perfekta egenskaper som kommer bli en tillgång". Något i den stilen sade han. Skryter om sig själv på ett obehagligt sätt och vill framhäva sin kropp. Verkar bara se till ytan, precis som Urban och båda vill ha traditionella könsroller med en kvinna vid spisen. Både Olivia och Belinda vill ha en man som försörjer dem.

Varför har Max ingen kontakt med sina biologiska föräldrar?

Ja, när de presenterar sig är det som en orgie i obekvämligheter för oss någorlunda vanligt funtade människor. Grottmän som lajvar medeltid och kvinnor som vill ha försörjare. Man blir ju inte direkt förvånad över att de inte lyckas hitta någon på egen hand.

Den pansexuella mullisen blev helt till sig när hon fick reda på att venezuelaren är en omopererad kvinna, vilket man nästan misstänkte på förhand eftersom inte ens sydamerikanska män brukar vara så där himla taniga och små.
Citera
2026-08-30, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LoveInAColdClimate
Nu är jag lesbisk men jag kan ju ändå se om en man är attraktiv eller ej... Jag har sett honom på bild och... drar inte samma slutsats.
Jag tror han behöver bli bortgift med någon som inte sett eller pratat med honom innan vigseln.

Ja, han ser förhistorisk ut på något viss plus har extremt höga tankar om sig. Varje sak han gör är överkompenserande för hur han faktiskt tänker om sig själv. Olivia tycks dock stå ut mer än att hon bara är artig.

SVT visste så klart vad han gick för och valde ändå att kasta people pleasern Olivia till honom. Allt för dramat skull. Den vilsne Uschban i all ära, men programmakarnas medvetna vidrighet är minst lika äckliga när de mitt upp i alltihop vill låtsats vara humanister.
Citera
2026-08-30, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PollyLolly
De får väl inte får nämna att de ska delta i GVFÖ. Så även om han ville kunde han inget säga.

På vilket sätt blev du ”rädd för människan”? Berätta gärna mer..

Lite sjukt ändå, man kunde ju hittat på något annat istället. Finns tillräckligt många dejting reality program nuförtiden att man inte behöver säga vilket.

Det är väl mycket det som de flesta redan påpekat i tråden, hans sätt att prata, kroppsspråket och hur han uttrycker sig som var märkligt, det kändes nästan som att man var på ett prov. Andra gången vi sågs sa han exakt det han säger om manligt och kvinnligt umgänge, gjorde typ narr av mig att jag överhuvudtaget kunde tro att män kan tänkas vara vänner med kvinnor på riktigt, hans uppfattning var att alla män vill bara ligga i slutändan då han, som han uttrycker i programmet, vet hur män tänker.

Sen var det typ saker som att han odlar svamp till sina mansgrupper för skumma ritualer som han var hemlighetsfull kring, att han redan tyckte man ska diska och laga mat andra träffen, typ lite smått irriterat gav order. Han gick in på någon rant om att han inte anställer kvinnor då kvinnor inte ska jobba egentligen och aldrig skulle kunna sköta sitt jobb som en man. Han skulle hämta upp mig med bil och ställde ultimatum när jag inte va där på exakt den minut han sagt, och förklarade att jag var respektlös som lät honom vänta (2 minuter alltså). Han tyckte jag var orimlig som antog att jag skulle bli upphämtad när han pratat om att va omhändertagande och manlig. Det roliga är att jag betalade vår första dejt, om än bara en kaffe men jävligt märkligt, kändes redan då som något maktspel.

Skulle man vara i relation med honom är han nog den typen av kille som man inte riktigt bråkar med för de blir aldrig upprörda, utan istället när man inte håller med om något eller vill diskutera något viktigt (som ens känslor), så väntar de typ tills man pratat klart, flinar snett och säger att man är söt, för att bara repetera deras egna åsikt och sätta punkt på samtalet. Så upplevde jag det få träffar jag hade där jag försökte lära känna honom.

Som någon nämnde, BDSM väldigt viktigt och kunna använda våld i sex. Red pill klassikers som semenretention och det där med att "hans kvinna" ska bara föda, snack om "fertila fitta" och som han sa i programmet "fylla" sin kvinna. Det som va droppen va väl när han sa att han blev kåt av scenen i Kill Bill när Uma Thurman ligger i kistan och får panik, hur kan man säga att man tycker det är "lite upphetsande"?

I mitt tycke, manipulativ person med märkliga värderingar som definitivt inte ska lära upp andra män. Hittar han lyckan hos Olivia eller någon annan är det väl toppen. Vi andra ska kanske skatta oss lyckliga om han lyckas bli avgudad av någon så pass att han nöjer sig. Det måste finnas några kvinnor därute som drömmer om att få ha en sån man, även fast det kanske kan verka sorgligt.
Citera
2026-08-30, 10:58
Medlem
Abelssuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haramadan
Ja, när de presenterar sig är det som en orgie i obekvämligheter för oss någorlunda vanligt funtade människor. Grottmän som lajvar medeltid och kvinnor som vill ha försörjare. Man blir ju inte direkt förvånad över att de inte lyckas hitta någon på egen hand.

Den pansexuella mullisen blev helt till sig när hon fick reda på att venezuelaren är en omopererad kvinna, vilket man nästan misstänkte på förhand eftersom inte ens sydamerikanska män brukar vara så där himla taniga och små.

Läste att det var bara ett spel för galleriet när transan berättade om sin identitet för mullisen. Det hade hon berättat för Sara redan innan badbaljan, men producenten ville att tittarna också skulle få insikt i hennes könsresa.
Citera
2026-08-30, 11:03
Medlem
Belinda söker en gammalmodig man som pröjsar allt.

Så här tänker en äkta gammalmodig människa på riktigt: Historiskt är det så att de flesta kvinnor faktiskt arbetat och slitit arslet av sig. Försörjda fruar har historiskt förekommit i högborgerlig och aristokratisk miljö. Förvisso var hemmafruar vanliga även bland den växande medelklassen under första halvan av 1900-talet men antar att det inte är en så medioker tillvaro hon vill ha.

Ska det vara gammalmodigt på det högborgerliga eller aristokratiska viset så är det visa saker och egenskaper man ska besitta, exempelvis klassisk bildning. En kvinna som bara går och dräller och leker herrskapsdam funkar inte i längden.

Var ska man då placera Belinda enligt ett gammalmodigt recept? Det är klart, hon kanske har mer egenskaper än att bara gå och drälla och leka herrskapsdam och har många fina traditionella dygder trots att hon fläkt ut sig i en sunkig realitysåpa. Om inte är hon själv inte gammalmodig, inte det minsta. Ja, skulle möjligtvis vara på det där relativt nya sättet inköpt från från USA som visa leker gammelmodig på men egentligen bara är barn av sin egen fördärvliga tid.
Senast redigerad av Bremerlyckan 2026-08-30 kl. 11:10.
Citera
2026-08-30, 11:13
Medlem
Jag tycker det är intressant att dom tagit med två ovaccinerade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in