2026-08-28, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Plantis789
Hon sa igår att hon fätt bältros enligt dom som är med i communityt, så antar att det är ANNAN SJUKDOM OCKSÅ som hon fått nu.

Lunginflammation var ny för mig. Hon har bockat av många sjukdomar detta året.

Jaaa såklart, tack! Av nån anledning så tänkte jag inte på det som en sjukdom. Där har hon mina sympatier, hört att det kan vara riktigt besvärligt. Värre med åldern så jag hoppas att hon inte får så svåra besvär mtp att hon är ganska ung.

Lunginflammation har jag också missat.

Jag blir så irriterad på folk som verkar överdriva sin sjuklighet för att fiska sympatier och pengar.. När det finns så många som mår dåligt på riktigt. Påminner mig om Jewels.
Citera
2026-08-28, 23:24
Medlem
Oj kollade in i chatten nu... där har hon skrivit att hennes mamma fångade henne vid köksbordet innan hon föll. Det är inte samma uppgift som jag ser att någon citerat här, där hon angivit att hon slagit sig.
H hade även gett henne nåt som heter buccolam.
Sedan uppstår en förvirring där flera tror att hon är inlagd idag och undrar om hon fått komma hem, om de ska storma sjukhuset för NU RÄCKER DET (ungefär).
Citera
2026-08-29, 07:29
Medlem
Skampis avatar
Haha! Vilken röra.
Nu skriver hon att neurologen ringde dit henne för att han ville plocka bort epilepsidiagnosen. Han insåg väl efter att psyk tvångsvårdat henne att allt berodde på anorexi. Hon skriver även förvirrande att han ville sätta ut hennes medicin men vadå, den satte hon ju som det geni hon är ut själv i vintras?
Citera
2026-08-29, 09:38
Medlem
Rörigt var dagens ord . Alla dessa spretiga inlägg . Motsägelsefulla många ggr . Eftersom hon säger olika . Stories i affekt som tas bort efter en stund . På morgontimmarna kan det smattra iväg inlägg . Om du är så sjuk ta några dagar off . Fullt normalt liksom . Men just det ja detta är ju ej normalt . Lite sorglig tråd ändå för ngn som faktiskt behöver massa vård i den psykiatriska världen . Men de insiktlösa är de tuffaste att behandla . Hjärnan är kidnappad för annat .
Sorgligt i sig
Citera
2026-08-29, 10:14
Medlem
Haha alltså ni är inte kloka här. Jag har följt Alice länge. Började med att vi hade liknande neurologiska besvär. Jag har konstaterad neuropati. Har trott på henne och köpt allt med hull och hår. Tills jag hittade denna tråd, och mycket faller på plats. Skäms för att jag varit så godtrogen.
Citera
2026-08-29, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skampi
Haha! Vilken röra.
Nu skriver hon att neurologen ringde dit henne för att han ville plocka bort epilepsidiagnosen. Han insåg väl efter att psyk tvångsvårdat henne att allt berodde på anorexi. Hon skriver även förvirrande att han ville sätta ut hennes medicin men vadå, den satte hon ju som det geni hon är ut själv i vintras?

Hon vill så gärna ha en sjukdom, istället för att vara tacksam över att hon är frisk. Det är så jävla irriterande när det finns riktigt sjuka människor där ute.

Förstår inte mamman att när man väger så lite som alice gör stänger ju kroppen av olika delar för att energin inte finns, mamman är fan trög. Har dock saknat hennes fejs på sista tiden, kanske är hon på väg ut ur Alice grepp?? Annars kan man höra mamman i bakgrunden ”det är inte kloooookt”
Citera
2026-08-29, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LilaHibiskus
Haha alltså ni är inte kloka här. Jag har följt Alice länge. Började med att vi hade liknande neurologiska besvär. Jag har konstaterad neuropati. Har trott på henne och köpt allt med hull och hår. Tills jag hittade denna tråd, och mycket faller på plats. Skäms för att jag varit så godtrogen.

Välkommen 🤩 jag trodde också på henne för typ fyra år sen när jag hittade henne, och hennes besvär verkade vara neuropatin bara. Jag tänkte att hon kanske hade obehandlad borrelia eller nåt.
Citera
2026-08-29, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LilaHibiskus

Haha. Men du är inte ensam. Om det är någon tröst. Jag trodde också på henne i början men sedan blev det bara fööör mycket. Det var då jag kontaktade min vän Google och hamnade här.

Det verkar bökigt med neuropati. Hoppas att du är okej under omständigheterna.
Citera
2026-08-29, 11:08
Medlem
Vad är det för spruta som mamman stoppade i munnen när hon hade krampanfall, så det inte blev så farligt som det brukar?
Citera
2026-08-29, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ninja59
Vad är det för spruta som mamman stoppade i munnen när hon hade krampanfall, så det inte blev så farligt som det brukar?

Det är en förfylld doserings-spruta med starkt lugnande typ, som man sprutar in i munnen. Slemhinnan tar snabbt upp det läkemedlet och hjälper till av avbryta anfallet. Man kan även få såna här vid typ hortons huvudvärk.

Man ska dock ha en väl uttalad epilepsi för att få dessa sprutor. Känns ju inte så troligt när en läkare nyss tog bort diagnosen.
Misstänker det är därför hon var tvungen att nämna denna spruta.

Hon hade ju all chans i världen efter detta "anfall" att åka in till akuten och få det bekräftat att läkaren som tog bort diagnosen hade fel. Man kan ofta se (inte alltid) aktivitet av ett anfall i efterhand med ett eeg.
Har för mig också att blodprover kan påvisa det i efterhand.

Hade jag blivit misstrodd hade jag ju sökt vård direkt när något händer som kan bevisa att sjukdomen finns.
Citera
2026-08-29, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vinterkraksjuka
Oj kollade in i chatten nu... där har hon skrivit att hennes mamma fångade henne vid köksbordet innan hon föll. Det är inte samma uppgift som jag ser att någon citerat här, där hon angivit att hon slagit sig.
H hade även gett henne nåt som heter buccolam.
Sedan uppstår en förvirring där flera tror att hon är inlagd idag och undrar om hon fått komma hem, om de ska storma sjukhuset för NU RÄCKER DET (ungefär).
De satt ju i soffan och åt tillsammans!
Citera
2026-08-29, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knazzz
Hon vill så gärna ha en sjukdom, istället för att vara tacksam över att hon är frisk. Det är så jävla irriterande när det finns riktigt sjuka människor där ute.

Förstår inte mamman att när man väger så lite som alice gör stänger ju kroppen av olika delar för att energin inte finns, mamman är fan trög. Har dock saknat hennes fejs på sista tiden, kanske är hon på väg ut ur Alice grepp?? Annars kan man höra mamman i bakgrunden ”det är inte kloooookt”
Hon skrev nyligen att hon minsann gått upp 20 kg sedan hon kom hem från inläggningen, borde därmed väga 49 kg-ish.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in