2026-09-18, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solkisen
152 medlemmar just nu
Oj, visst var det väldigt många fler nyss?
Citera
2026-09-18, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Under10
Precis. När jag får en infektion - aktivt skov - skapar fatigue sålänge kroppen bekämpar infektionen.
Jag skulle aldrig, aldrig utnyttja min sjukdom på detta sätt. Jag skulle skämmas ihjäl.
Jag mär dessutom väldigt dåligt av detta rent psykiskt. Jag är ensamstående till 3 barn, de hjälper mig och ställer upp. Men de ska inte behöva göra det.
Jag tvingar mig till att se pigg ut SÅ ofta för att barnen ska känna att nånstans har de en normal mamma...
Nu har jag inte haft en inflammation på snart 1 år, jag mår inte tip top men jag slipper iallafall fatigue.

Därför gör det rent ont i mig blandat med illsa när jag set alice bara "skratta åt eländet" och använda sina sjukdomar för att tjäna pengar och få uppmärksamhet.

Läser du det här Alice - du är ingen kvinna att vara stolt över. Jag är verkligen för att lyfta och stötta kvinnor men du rent av äcklar mig.
Jag är med i en stödgrupp för fler med samma sjukdom som jag, fy fasen vad.vissa.i den gruppen lider har fått kämpa!! 🥺🥺 ändå står vi här, och gör det bästa. Vi gnäller inte. Vi kräver inte.
Det är såna som du och dina bran som ska få precis all hjälp du/ni behöver! Men pga såna som A och liknande personer så drabbas ni.
Tack för att du svarade och beskrev. Hoppas att skov håller sig på avstånd och att du får vara en alldeles grym mamma <3
Citera
2026-09-18, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Plantis789
Upptagen dag idag tydligen. Inte svarat på en enda fråga. Borde väl fått många frågor av alla sina fina älskade vänner. Men hon är skör så var kanske jobbigt att svara på saker och läsa frågor. Tur att energin till att baka ännu fler tårtor finns. Var gör dom av allt? Slängs det bara? Dom kan ju inte äta upp flera tårtor bara i september.

Har det hänt något o community idag?
Nej bara på Miss Wox med High heels..vad hon behöver för män och att alla män sen typ 8 e klass vill ha henne..var något geggigt bakverk som vanligt med
Citera
2026-09-18, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av byttan
Det är såna som du och dina bran som ska få precis all hjälp du/ni behöver! Men pga såna som A och liknande personer så drabbas ni.
Tack för att du svarade och beskrev. Hoppas att skov håller sig på avstånd och att du får vara en alldeles grym mamma <3
♥️♥️♥️
Citera
2026-09-19, 07:57
Medlem
Nu undrar hon om nån ortoped följer henne 😂 tror ingen seriös person inom vården följer henne på ett seriöst sätt (dvs utan att ifrågasätta, som vi gör)
Citera
2026-09-19, 08:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knazzz
Nu undrar hon om nån ortoped följer henne 😂 tror ingen seriös person inom vården följer henne på ett seriöst sätt (dvs utan att ifrågasätta, som vi gör)

Hahaha😂😂

Och varför skulle någon vilja hjälpa henne när hon inte ens berättar och visar upp? För dom som inte betalar eller läser tråden vet bara att hon brutit tårna men ingen förklaring, inte vad hon fått för behandling. Hon berättar att hon ska röntga och till ortoped men noll återkoppling. Vad har hänt? Fick hon gips som hon var så lycklig över?

Kör frågestund men svarar inte på något.
Hon kan inte ta sig tid att göra något för sina följare, verkar ju knappt ge något i community heller.
Citera
2026-09-19, 10:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av byttan

Tack fina fina du för denna kommentar. ❤️
Jag blev på riktigt rörd! Ibland känner jag mig så ensam I detta. 🥺
Jag är verkligen inte ute efter sympatier och tyck synd om mig, verkligen inte.
Däremot vill jag stå upp både för mig och för alla de andra där ute som är sjuka, som inte klarar att arbeta, som lider, som kämpar varje dag...tro mig: vi har så många drömmar. Kanske uppfylls dem i framtiden, kanske inte..
Det tog tid innan jag fick vård och framförallt rätt vård.
Det är personer som alice som gör att vi får vänta...alice kommer aldrig bli nöjd. Hon tror ju redan att hon har nötknäpparsjukdomen och ska opereras. Vad händer om (läs när) läkaren säger att de inte kommer behandla något särskilt, framförallt inte med en operation? Hon kommer ta upp varenda resurs tills hon får som hon vill.
Resurs som kunde läggas på de som verkligen behöver den tiden.
Citera
2026-09-19, 10:20
Medlem
Hon har lagt ut två bilder i story på sin färs‑ och potatisgratäng och skryter om hur många som lagar den. Sen lägger hon ut en “reaktion” från någon som svarat på hennes händelse om gratängen, men bilden är tagen ur en helt annan vinkel och då uppenbart från en annan dag.
Och svaret är så överdrivet .Typ: “OMG, bästa! Har gjort matlådor och längtar redan till lunch imorgon. Har skärmdumpat och skickat receptet till alla mina kompisar!”
Hon har dessutom dolt både tidpunkt och avsändare. Det är så anonymt och hemligt.
Ledsen alltså, men jag tror faktiskt att det är Alice själv som skrivit den där kommentaren. Det är något med hela upplägget som skriker fejk.

Det är så äckligt med människor som älskar sig själva så mycket att de konstant måste hylla sig själva, kröna sig själva till “bäst”, och leva i någon sorts fantasivärld där allt de gör är ett mästerverk. Inte en enda gång har jag sett något inlägg där hon visat att hennes idéer blev pannkaka. Allt hon gör blir perfekt direkt! Det funkar INTE så.
Alice fattar ju inte ens att hon gör bort sig. Hon tror på fullaste allvar att hon är i samma liga som Camilla Hamid och Brinken Bakar, som om hon bara råkat hamna bland proffsen tack vare hennes medfödda naturbegåvning.
Hon verkar inte förstå att det hon tror är imponerande bara är… pinsamt. Underbakat. Och geggamoja.
Citera
2026-09-19, 13:16
Medlem
Har ju med hennes psykiska diagnos att göra tyvärr . Hon fattar ju inte ens vad hon gör .
Detta konto är så oklart och så spretigt
Hon bryr sig inte ens om ljuset på det hon lägger upp .
Hon skriver inget i ”kåmunjiti ” heller
Och hennes ” kanal ” i princip död
Antar att tanken ändå är att det är hon som ska vara drivande
Hon ska göra en kantarellpasta steg för steg idag
Idag lagt ut så mkt på mat bak
Men inget nytt
Citera
2026-09-19, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solkisen
Har ju med hennes psykiska diagnos att göra tyvärr . Hon fattar ju inte ens vad hon gör .
Detta konto är så oklart och så spretigt
Hon bryr sig inte ens om ljuset på det hon lägger upp .
Hon skriver inget i ”kåmunjiti ” heller
Och hennes ” kanal ” i princip död
Antar att tanken ändå är att det är hon som ska vara drivande
Hon ska göra en kantarellpasta steg för steg idag
Idag lagt ut så mkt på mat bak
Men inget nytt
Det blev ingen kantarellpasta 😂Nu ska hon göra fisk med ris och nån sås med svamp på sidan..
Citera
2026-09-19, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Under10
Hon har lagt ut två bilder i story på sin färs‑ och potatisgratäng och skryter om hur många som lagar den. Sen lägger hon ut en “reaktion” från någon som svarat på hennes händelse om gratängen, men bilden är tagen ur en helt annan vinkel och då uppenbart från en annan dag.
Och svaret är så överdrivet .Typ: “OMG, bästa! Har gjort matlådor och längtar redan till lunch imorgon. Har skärmdumpat och skickat receptet till alla mina kompisar!”
Hon har dessutom dolt både tidpunkt och avsändare. Det är så anonymt och hemligt.
Ledsen alltså, men jag tror faktiskt att det är Alice själv som skrivit den där kommentaren. Det är något med hela upplägget som skriker fejk.

Det är så äckligt med människor som älskar sig själva så mycket att de konstant måste hylla sig själva, kröna sig själva till “bäst”, och leva i någon sorts fantasivärld där allt de gör är ett mästerverk. Inte en enda gång har jag sett något inlägg där hon visat att hennes idéer blev pannkaka. Allt hon gör blir perfekt direkt! Det funkar INTE så.
Alice fattar ju inte ens att hon gör bort sig. Hon tror på fullaste allvar att hon är i samma liga som Camilla Hamid och Brinken Bakar, som om hon bara råkat hamna bland proffsen tack vare hennes medfödda naturbegåvning.
Hon verkar inte förstå att det hon tror är imponerande bara är… pinsamt. Underbakat. Och geggamoja.
Exakt vad jag tänkte på😂Att hon är i deras liga 😂och att den där kommentaren är från henne själv 😂Syns att den är fake.😂Hon gör verkligen bort sig 😂
Citera
2026-09-19, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ashleyrose
Det blev ingen kantarellpasta 😂Nu ska hon göra fisk med ris och nån sås med svamp på sidan..
Fiskpinnar och ris😂😂😂
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in