2026-08-28, 22:26
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Humbug69
Så du är så besatt av att haspla ur dig dina scenarion att du fullständigt struntar i vad du replikerar på?

Kan du köpa en stulen cyckel i god tro och komma undan med det?

Nej du kan inte bli dömd enligt gällande lag om någon känt något inombords som du gillar att påstå. Den icke samtyckande parten måste uttrycka att den inte vill/samtycker.

Och detta uttryck kan ju bestå av att inte göra någonting, inte säga någonting.

Skulle du gå med på att för att kunna fälla någon för våldtäkt så krävs det att anmälaren måste muntligt ha sagt ifrån eller gjort något fysiskt för att tydligt visa att denne inte vill?
Om inte varför inte?

Rent filosofiskt eller vad vi ska kalla det. Om en person sanningsenligt har uppfattat att den handling personen utfört varit samtyckt av den andra parten (fast senare visar det sig att den andra anmält att denne inte deltog frivilligt i den handlingen) är den personen då enligt dig en våldtäktsman som förtjänar 3 år i fängelse, högt skadestånd och ett livslångt stigma som våldtäktsman?
(Kom nu inte dragandes med något idiotiskt svara om att ja om han inte fattat fastän hon varit stel av skräck, var helt utslagen av alkohol, sov eller ngt liknande).
Citera
2026-08-28, 22:30
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Du försökte att göra gällande att det inte var ett dugg udda eller ovanligt att plötsligt ta styrptag på någon under sexakten. Sen blir du butter när du kommer på att ditt argument kanske inte föll ut så som du tänkt dig. Och försöker kleta det på andra.

Nej det gjorde du inte, du efterhandskonstruerar.

Och nej, din sista fantasi saknar helt förankring i verkligheten.

Återigen skriver du stryptag fastän kvinnan uppgav struptag. Det skulle ju vara intressant att göra en undersökning om det är vanligt eller inte att lägga handen över strupen. Jag vet i alla fall vilket svar jag tror skulle vinna.

Jag efterhandskontruerar ingenting. Återigen bidrar du själv inte med någonting i dina inlägg.
Citera
2026-08-28, 22:38
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Jadu, det kan du ju tro om du vill.

Låt säga att det finns vittnen som säger att ni befunnit er ensamma på ett kontor med stängda dörrar. Det finns även vittnen (som du kallar dem) i form av vänner som Bullefittan berättat detta för och som återberättar Bullefittans historia i förhör och intygar att Bullefittan lät ledsen och nedstämd när hon berättade detta för dem. Det finns naturligtvis även polisförhör (vittnen som du kallar dem) med Bullefittan.

Hur skulle du lägga upp ditt försvar? Hur skulle rätten göra för att komma fram till ett domslut?
Citera
2026-08-28, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Menar du på allvar att du tycker att en kille ska kunna lida nackdelar juridiskt av att en tjej blir rädd utan anledning?

Du är fortfarande ute och far efter att hon avböjt sexuella inviter flera gånger. Det enda som framgår är att hon har sagt nej till att följa med hem till killen. Eftersom hon inte svarade att hon inte var intresserad av honom utan svarade att hon inte kunde/ville eftersom hon inte skulle hinna tillbaka i tid så kom han med olika förslag på lösning till samma fråga. Det är det enda som framkommer i FUP.

Kommer jag ihåg fel så får du mer än gärna visa det i FUP.

Hon följer med helt frivilligt till korridoren. Var du där? Vet du vad som sades mellan dem där i korridoren? Var det ens något som utreddes i FUP? Vad vet du om vad de sagt o pratat om och vad hon o han har sagt? Vad stod det i FUP? Visa gärna.

För in henne, så vitt jag kommer ihåg står det ingenting om att han hårdhänt fört henne någonstans.
Däremot står det i FUP att det fanns folk bakom dem i kön om jag kommer ihåg rätt.
Återigen får du gärna visa på annat i FUP om jag kommer ihåg fel.

Jag kan ju lika gärna fråga dig vart i FUP det framkommer att hon muntligt eller fysiskt tydligt visat honom att hon inte ville följa med in på toaletten och göra det som var tanken med att gå in där?

Läser du aldrig vad du svarar på?

Vad menar du blir rädd utan anledning? Brukar du bli rädd utan anledning?

Ja, och hur får du flertalet nej till de sexuella inviterna till ett solklart ja? Det är ju helt uppenbart för alla och en var att det förelåg precis noll sexuellt intresse från BOs sida.

Båda parter har samstämmigt sagt att han ställde sig bakom henne la händerna på hennes axlar och ledde in henne i korridoren under förevändning att han ville prata ostört med henne. Han nämnde inte sex över huvud taget i det skendet enligt FUP.

Att anta att någon som avvisat sexuella inviter är enormt sugen på att bli torrknullad på en toalett extremt långsökt, det måste väl till och med du begripa.

Vänd på steken, har han någonsin ens frågat eller på annat sätt sökt samtycke efter hon avspisat honom?
Citera
2026-08-28, 22:58
Medlem
Citat:
Jag har med all tydlighet bevisat att det räcker med en så kallad trovärdig berättelse från en anmälare.

Vad mer finns som bevisning i fall där det påstådda har hänt bakom stängda dörrar och inga vittnen finns. Ingen inspelning. Inga skador på det påstådda offret?

Vart då? Reposta gärna den domen.

Som du vet finns det alltid stödbevisning. Vittnen som upplevt BO djupt chockad, traumatiserad personlighetsförändrad och så vidare. Sakkunnigutlåtanden och så vidare.
Citera
2026-08-28, 23:00
Medlem
Citat:
Nej Humbug det är du som är dum. Eller så håller du på med vad ditt nick betyder

Jag har med all tydlighet bevisat att det räcker med en så kallad trovärdig berättelse från en anmälare.

Vad mer finns som bevisning i fall där det påstådda har hänt bakom stängda dörrar och inga vittnen finns. Ingen inspelning. Inga skador på det påstådda offret?

Nej Jocke det har du verkligen inte. Du har rapat upp den myten om och om igen. Fram med en dom nudå.
Citera
2026-08-28, 23:04
Medlem
Citat:
Jag visar ju bara för dig att allt du kallar bevisning bara utgår från anmälarens berättelse. Alltså finns det bara en berättelse som bevisning och det kan mycket väl räcka i våldtäktsfall.

1. Vad är det som framkommer i polisförhör med målsäganden? Jo hennes berättelse.
2. Vittnesförhör - alltså de är ju inte vittnen till händelsen utan dessa vittnen har hört målsägandens berättelse. (Ofta vänner som ju lär vara tämligen partiska)
3. Läkarutlåtanden- I dessa fall utan våld brukar inget finnas av värde i dessa. Och har målsäganden berättat något för dem så är det återigen hennes berättelse.

Bra då vet vi. Hela rättsväsendet har fel.

Jocke vet ju att vittnen, sakkunniga och läkarutlåtanden är meningslösa.

Du får nog förklars för alla juridiskt skolade och folk i gemen att de har fel.
Citera
2026-08-28, 23:07
Medlem
Citat:
Varför svarar du inte istället? Jag skriver ju att det inte finns skador.

Precis, hur menar du att skador uppstår vid en hotfull eller utsatt situation?

Om du blir påsatt när du är däckad, hur skall du då uppvisa tecken på våld?
Citera
2026-08-28, 23:08
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Nej Jocke det har du verkligen inte. Du har rapat upp den myten om och om igen. Fram med en dom nudå.

Visa alla domar att så inte är fallet.

Jag frågar dig igen. Du menar alltså att det inte finns ett enda fall där parterna har varit för sig själva under kvällen, det finns inga SMS, inga inspelningar eller skador från läkarundersökning.

Utan det enda som finns att utgå från är de 2 personernas berättelser och målsägarens berättelser som återberättats för andra personer? Finns det alltså inte någon kille man som blivit fälld med sådana förutsättningar enligt dig?
Citera
2026-08-28, 23:09
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Precis, hur menar du att skador uppstår vid en hotfull eller utsatt situation?

Om du blir påsatt när du är däckad, hur skall du då uppvisa tecken på våld?

Har du börjat dricka nu igen? Vet inte vad du svamlar om.

Får jag fråga dig vad huvudanledningen till att göra en läkarundersökning vid dessa "nya" fall vi talar om är?
Citera
2026-08-28, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Trams! De flesta män som anklagas är oskyldiga, och tjejen gick med på det själv. Det finns oerhört många unga svenska flickor med psykiska problem idag. De kan inte skilja en våldtäkt från rent nonsens.

Ja, och du framstår som väldigt mentalt stabil.

Varför detta enorma kvinnohat? Fick du för lite bekröftelse av din mamma som barn?

Eller är du en garderobsbög i självförnekelse som projicerar ditt självhat på kvinnor?
Citera
2026-08-28, 23:13
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Bra då vet vi. Hela rättsväsendet har fel.

Jocke vet ju att vittnen, sakkunniga och läkarutlåtanden är meningslösa.

Du får nog förklars för alla juridiskt skolade och folk i gemen att de har fel.

Jag säger ju bara att i stort sett alla andra typer av brottsmål behövs det även teknisk bevisning.
Återigen så raljerar du bara. Du kommer inte med något matnyttigt över huvud taget.

1. Förklara för mig varifrån "vittnena" som målsägaren pratat med fått sina uppgifter?
2. Vad säger läkarutlåtandena som finns i dessa "nya" fall vi pratar om? Vad bevisar de?

De advokater som jobbar med brottmål är sakkunniga men vad de säger skiter ju du fullständigt i.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in