Citat:
Ursprungligen postat av
Humbug69
Har du någonsin blivit rädd utan anledning?
Att du tar upp Visbyfallet visar ju att du inte över huvud taget förstår hotfull eller utsatt situation. BO avvisade GM flertalet gånger (samstämmiga uppgifter). Han bryr sig inte och leder henne till ett trångt utrymme utan flyktvägar under förevändningen att han vill prata med henne på ett lugnare ställe. Väl där tafsar han på henne, för in henne i ett låst utrymme och våldtar henne.
Vart menar du att BO muntligt, fysiskt eller på annat sätt uttryckt samtycke?
Menar du på allvar att du tycker att en kille ska kunna lida nackdelar juridiskt av att en tjej blir rädd utan anledning?
Du är fortfarande ute och far efter att hon avböjt sexuella inviter flera gånger. Det enda som framgår är att hon har sagt nej till att följa med hem till killen. Eftersom hon inte svarade att hon inte var intresserad av honom utan svarade att hon inte kunde/ville eftersom hon inte skulle hinna tillbaka i tid så kom han med olika förslag på lösning till samma fråga. Det är det enda som framkommer i FUP.
Kommer jag ihåg fel så får du mer än gärna visa det i FUP.
Hon följer med helt frivilligt till korridoren. Var du där? Vet du vad som sades mellan dem där i korridoren? Var det ens något som utreddes i FUP? Vad vet du om vad de sagt o pratat om och vad hon o han har sagt? Vad stod det i FUP? Visa gärna.
För in henne, så vitt jag kommer ihåg står det ingenting om att han hårdhänt fört henne någonstans.
Däremot står det i FUP att det fanns folk bakom dem i kön om jag kommer ihåg rätt.
Återigen får du gärna visa på annat i FUP om jag kommer ihåg fel.
Jag kan ju lika gärna fråga dig vart i FUP det framkommer att hon muntligt eller fysiskt tydligt visat honom att hon inte ville följa med in på toaletten och göra det som var tanken med att gå in där?