Citat:
Ursprungligen postat av
Humbug69
Nu svamlar du igen. Inget är fetat i din replik.
På vilket sätt menar du att jag farit med osanning?
Det är fortfarande frågan om gammal statistik. Har du mer aktuell statistik som är relevant i nutid?
Du har dock inte svarat alls på inlägget där jag citerade delar ur den gamla statistiken som du så påpassligt utelämnade.
Om 30 våldtäkter har begåtts, varför är du så enormt påstridig att det skall räknas en gång?
Det är du som svamlar. Här kommer det som skulle varit fetat och det är dina ord. Du antar att jag tycker något som jag inte skrivit. Det är ditt antagande och inte mitt påstående.
Om du anser (som du skriver) att 30 våldtäkter skall anges som som endast 1 är det antagligt att du även anser att dessa 30 våldtäkter skall staffas som 1.
Har du någon statistik över huvud taget som visar att det inte skiljer sig något mellan Sveriges statistikföring kring anmälningar och de flesta andra ländernas registrering av anmälningar?
Så länge du inte kan göra det så gäller det att det fortfarande ser ut så som det gjorde tidigare.
Det är upp till dig att visa att Sverige har ändrat sätt att registrera våldtäktsanmälningar.
Jag har ju genom att ge exempel till dig försökt att påvisa varför det kan bli stor skillnad på sättet att registrera anmälningar.
Och du har återigen låtit bli att svara på mina frågor. Att du inte skäms att skriva att jag inte svarar på dina frågor när du själv konsekvent inte gör det. Du svarar i stort sett aldrig på frågor.
Här ska du få en ny chans.
1.Varför tycker du att det blir en rättvisande statistik om saker som inte är våldtäkt tas med i statistiken för anmälda våldtäkter?
2.Tycker du att det var en stor andel (25%) som skulle tas bort från den svenska statistiken om man tog bort sådana fall där det som påstås ska ha hänt inte har hänt eller där det som hänt inte ingår i våldtäktsbegreppet?
Jag frågade ju dig om du inte ser någon skillnad ifall man uttrycker sig som att i Alebäcken (2900 invånare) så begicks det 30 våldtäkter under förra året eller att i Alebäcken blev 1 person våldtagen förra året? Men fick inget svar på den frågan.
Jag ställer den så här då¨.
Låt säga att det bara finns två vägar att välja på att gå hem en kväll.
1. På väg 1 begicks det enligt statistiken 30 våldtäkter förra halvåret.
2. På väg 2 våldtogs 1 person förra halvåret.
Tror du att det skulle bli någon stor övervikt av val för någon av vägarna om ett stort slumpmässigt urval av kvinnor var tvungna att välja någon väg att gå? Varför i sådana fall?