Citat:
Ursprungligen postat av
Duvlort
Förstår men den sista häxan som brändes i Sverige var för ungefär 350 år sedan medans kvinnor brändes ganska nyligen av IS.
När vet man att någon har blivit radikaliserad och vad är tecknen?
Kanske när personen har tunnelseende och inte alls kan lyssna på andras argument. Och när personen tydligt visar att han hatar och verkligen vill straffa andra.
Jag röstar ju på SD, och jag tycker verkligen att personer som har begått mycket allvarliga brott måste straffas. Jag hör till dem som tycker att mycket grovt brottsliga 14-åringar måste straffas, även om jag inte är säker på att det alltid hjälper.
Men det kan inte vara okej att straffa folk för att de ger uttryck för vissa åsikter, eller för att de bär vissa kläder, eller för att vi retar oss på dem i största allmänhet för att de är annorlunda än vi själva.
Dock menar jag att det var rätt av Simona Mohamsson att polisanmäla Valley Ghanems hemska uttalande. Bör Ghanem dömas för vad hon skrev?
Det är inte min sak att avgöra, och jag kan se att det inte är något klockrent fall. Jag tycker i och för sig att uttalandet borde vara straffbart. Men om rättsväsendet väljer att frikänna Ghanem med motiveringen att hennes uttalande bör förstås som en önskan och inte som en uppmaning, så måste jag acceptera det.