2026-08-23, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S0urce
Om specifika personer eller organisationer faktiskt har försvarat Hamas tortyr eller gisslantagande, får du gärna visa konkreta exempel.
Att de kritiserar Israel eller lyfter fram palestinska civila offer är inte samma sak som att försvara Hamas.

Jag har redan länkat till allt detta tidigare i tråden, det är flera olika personer som öppet instämt med Valleys och har ledande positioner på Junis, Göteborgs stad, har arbetat för Amnesty och Rädda Barnen (högt upp) nyligen och nu arbetar som ledarskribent på Hela Gotland osv.
Citera
2026-08-23, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Duvlort
Nu vet ju jag inte om det du skriver stämmer men är det riktigt, förstår jag inte hur hon kan jobba kvar för kommunen.
Kanske är de rädda för henne? 🫣

Vadå om det stämmer, jag har länkat hennes texter massa ggr redan, bara googla hennes namn "Valley Ghanem debatt".
Citera
2026-08-23, 19:08
Medlem
Duvlorts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LoveInAColdClimate
Vadå om det stämmer, jag har länkat hennes texter massa ggr redan, bara googla hennes namn "Valley Ghanem debatt".

Ser det nu, sätter man det i sammanhang hur hon uttrycker sig mot Simona så förstår man att det går inte att misstolka. Hon är bindgalet religiös.
Alla som stryker Valley medhårs tror väl att de kommer att undantas när det väl är dags för pogromen.
Det gick ju bra Iran, väl?
Senast redigerad av Duvlort 2026-08-23 kl. 19:14.
Citera
2026-08-23, 19:28
Medlem
Citat:
Helt rätt, den här jävla kvinnan borde veta sin plats och hålla käft när vi män pratar. Bränn häxan!

Så mycket dimensioner i den här historian, muslimska kvinnor med åsikter, motverka islamofobi med uttalat hot om att bränna meningsmotståndare.

Återigen hamnar islam i fokus.d0
C
Det var ej så jag menade hörrö! Jag menade grundlagen rätt att tala och mötesfrihet osv.
Citera
2026-08-23, 19:31
Medlem
Citat:
Helt rätt, den här jävla kvinnan borde veta sin plats och hålla käft när vi män pratar. Bränn häxan!

Så mycket dimensioner i den här historian, muslimska kvinnor med åsikter, motverka islamofobi med uttalat hot om att bränna meningsmotståndare.

Återigen hamnar islam i fokus.

Det där gillar jag inte. Vi ska inte sänka oss till Valley Ghanems nivå.

Vi ska inte uttala dödshot mot våra meningsmotståndare! Inte ens om det är på skämt.
Senast redigerad av Egna-tankar 2026-08-23 kl. 19:33.
Citera
2026-08-23, 19:35
Medlem
Duvlorts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Egna-tankar
Det där gillar jag inte. Vi ska inte sänka oss till Valley Ghanems nivå.

Vi ska inte uttala dödshot mot våra meningsmotståndare!

Nu menade jag inte bokstavligt utan mer som en metafor, inget man säger ska tas bokstavligen.

Ingen tjänar på polarisering och rädsla i det svenska samhället. (Tror jag)
Citera
2026-08-23, 19:41
Medlem
Citat:
Nu menade jag inte bokstavligt utan mer som en metafor, inget man säger ska tas bokstavligen.

Ingen tjänar på polarisering och rädsla i det svenska samhället. (Tror jag)

Jag redigerade mitt inlägg innan du citerade det. Jag förstår att du inte menade det som lät som ett dödshot, men ärligt talat - det är ju ungefär det som Valley Ghanem gjorde, när hon kastade ur sig ett fruktansvärt uttalande mot Simona Mohamsson.

Som jag skrev i mitt inlägg ovan, så ska vi inte skämta genom att uttala dödshot. Inte ens om vi inte alls menar allvar.

Problemet i en sån här allvarlig diskussion är att det inte går att veta säkert om dödshotet är allvarligt.
Citera
2026-08-23, 19:48
Medlem
Duvlorts avatar
Citat:
Jag redigerade mitt inlägg innan du citerade det. Jag förstår att du inte menade det som lät som ett dödshot, men ärligt talat - det är ju ungefär det som Valley Ghanem gjorde, när hon kastade ur sig ett fruktansvärt uttalande mot Simona Mohamsson.

Som jag skrev i mitt inlägg ovan, så ska vi inte skämta genom att uttala dödshot. Inte ens om vi inte alls menar allvar.

Problemet i en sån här allvarlig diskussion är att det inte går att veta säkert om dödshotet är allvarligt.

Förstår men den sista häxan som brändes i Sverige var för ungefär 350 år sedan medans kvinnor brändes ganska nyligen av IS.

När vet man att någon har blivit radikaliserad och vad är tecknen?
Citera
2026-08-23, 19:50
Medlem
Vissa av dessa muslimska brudarna med påsar på huvudet är typ värst av alla.

Narcissistiska och skrikiga psykopater som konstant spelar offerkoftor, ljuger och gnäller om precis allting. Extremt hatiska och dryga.

De har väl typ blivit slagna som barn och aldrig blivit älskade av sin far och blivit påtvingad att bära påse.

Som om de vill hämnas på allt och alla.

Dessa måste nästan först i kön när den stora massinvandringen tar vid.
Citera
2026-08-23, 20:04
Medlem
Citat:
Förstår men den sista häxan som brändes i Sverige var för ungefär 350 år sedan medans kvinnor brändes ganska nyligen av IS.

När vet man att någon har blivit radikaliserad och vad är tecknen?

Kanske när personen har tunnelseende och inte alls kan lyssna på andras argument. Och när personen tydligt visar att han hatar och verkligen vill straffa andra.

Jag röstar ju på SD, och jag tycker verkligen att personer som har begått mycket allvarliga brott måste straffas. Jag hör till dem som tycker att mycket grovt brottsliga 14-åringar måste straffas, även om jag inte är säker på att det alltid hjälper.

Men det kan inte vara okej att straffa folk för att de ger uttryck för vissa åsikter, eller för att de bär vissa kläder, eller för att vi retar oss på dem i största allmänhet för att de är annorlunda än vi själva.

Dock menar jag att det var rätt av Simona Mohamsson att polisanmäla Valley Ghanems hemska uttalande. Bör Ghanem dömas för vad hon skrev?

Det är inte min sak att avgöra, och jag kan se att det inte är något klockrent fall. Jag tycker i och för sig att uttalandet borde vara straffbart. Men om rättsväsendet väljer att frikänna Ghanem med motiveringen att hennes uttalande bör förstås som en önskan och inte som en uppmaning, så måste jag acceptera det.
Senast redigerad av Egna-tankar 2026-08-23 kl. 20:08.
Citera
2026-08-23, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LoveInAColdClimate
Jag har redan länkat till allt detta tidigare i tråden, det är flera olika personer som öppet instämt med Valleys och har ledande positioner på Junis, Göteborgs stad, har arbetat för Amnesty och Rädda Barnen (högt upp) nyligen och nu arbetar som ledarskribent på Hela Gotland osv.

1) Så med personer och organisationer så menar du specifikt Valley Ghanem och vart hon har jobbat eller haft ett uppdrag.
2) Vilka personer har öppet instämt med henne?
3) Hennes medverkan i Malmö stads handlingsplan mot islamofobi säger fortfarande ingenting om Hamas, tortyr eller gisslantagande.

Ge mig ett citat av henne som försvarar tortyr eller gisslantagande, och namnet på någon som instämt i just det. Ett exempel räcker.
Citera
2026-08-23, 20:40
Medlem
Citat:
Kanske när personen har tunnelseende och inte alls kan lyssna på andras argument. Och när personen tydligt visar att han hatar och verkligen vill straffa andra.

Jag röstar ju på SD, och jag tycker verkligen att personer som har begått mycket allvarliga brott måste straffas. Jag hör till dem som tycker att mycket grovt brottsliga 14-åringar måste straffas, även om jag inte är säker på att det alltid hjälper.

Men det kan inte vara okej att straffa folk för att de ger uttryck för vissa åsikter, eller för att de bär vissa kläder, eller för att vi retar oss på dem i största allmänhet för att de är annorlunda än vi själva.

Dock menar jag att det var rätt av Simona Mohamsson att polisanmäla Valley Ghanems hemska uttalande. Bör Ghanem dömas för vad hon skrev?

Det är inte min sak att avgöra, och jag kan se att det inte är något klockrent fall. Jag tycker i och för sig att uttalandet borde vara straffbart. Men om rättsväsendet väljer att frikänna Ghanem med motiveringen att hennes uttalande bör förstås som en önskan och inte som en uppmaning, så måste jag acceptera det.

Det behöver inte bli just olaga hot eller ofredande. Det är ett brott mot denokratin att uttrycka sig mycket hotfullt och sprida hat mot en riksdagspolitiker i syfte att påverka denna tystna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in