2026-08-22, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Egna-tankar
Okej! Ge mig en källa som visar att L, eller FP, har stöttat Israels rätt till det land som som de ockuperade efter sexdagarskriget år 1967.

Ge mig också en källa som visar att L eller FP har tyckt att Israel har haft rätt att utsätta palestinierna i de ockuperade områdena (eller i Gaza) för all slags förtryck och våld.

du kan ju tolka bla folkparteits senar L motstånd mot mp och s kupp att erkänna palestina. och även deras motioner att upllösa erkännadet?
Citera
2026-08-22, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AbortRetryIgnore
Något i ditt resonemang går inte ihop.

Om jag bortser från att du inte kan belägga din utfästelse om att islam spreds med våld så låter det märkligt att folk som först motsatte sig att bli muslimer sedan hotades med våld och då uttalade den islamiska trosbekännelsen inför två eller fler muslimer och då slapp våldet.
Har du aldrig pratat eller stött på någon muslim från Balkan? Om du inte har det så tycker jag att du ska fråga dem ifall deras släkt alltid varit muslimer. Om de inte alltid varit muslimer utan kristna tidigare, så passa på att fråga om de konverterade av fri vilja. De jag pratat med sa att byn eller staden där släkten kom ifrån fick ett ultimatum konvertera eller staden jämnas med marken och människorna med. Påstår inte att alla konverterades med hot om död eller förstörelse för det vet jag inte. Men man kan ju inte ignorera berättelser/minnen som gått i arv inom släkten.
Citera
2026-08-22, 12:54
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Det går inte att tänka bort att davidsstjärnan är en symbol för staten Israel. Det är fullständigt rimligt att uppfatta Mohamssons bärande av symbolen under konflikten som ett stöd till Israel, likväl som det är till judar i allmänhet.

Varför anses det vara rimligt när det alltid är "inte alla muslimer" varje gång muslimerna beter sig illa? När det kommer till muslimer så är det alltid jätteviktigt att skilja på terrorism och islam. Men judar skall alltid buntas ihop i en homogen grupp.
Citera
2026-08-22, 13:00
Medlem
Alla som heter David ska nu under valrörelsen byta namn för att inte göra vänster terroristerna/islamisterna mer galna än vanligt. Undrar ifall vänstermänniskor tycker att det skulle vara befogat att döda alla som heter David. Jag tror faktiskt att de ställer sig bakom det.
Citera
2026-08-22, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Varför anses det vara rimligt när det alltid är "inte alla muslimer" varje gång muslimerna beter sig illa? När det kommer till muslimer så är det alltid jätteviktigt att skilja på terrorism och islam. Men judar skall alltid buntas ihop i en homogen grupp.

Exakt. Vänstern har ingen trovärdighet överhuvudtaget.
Trots mängder av helt obeskrivligt sadistiska monstersekter som IS och stora problem globalt med jihadism klarar de att inte koppla sånt till tex slöjan eller Koranen osv. De trakasserar inte heller muslimska studenter eller dödshotar politiker som bär slöja.
Men de gör tvärtom med judar.
Ser till att trakassera sönder universitet så alla judiska forskare blir av med sina jobb, judiska studenter kommer inte ens in på universiteten för att vita, rika, priviligerade amerikanska studenter blockerar ingången och skriker åt dem.
De kritiserar inte ens islamska stater som mördar människor (tex Iran).
Citera
2026-08-22, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Korpen2000
Alla som heter David ska nu under valrörelsen byta namn för att inte göra vänster terroristerna/islamisterna mer galna än vanligt. Undrar ifall vänstermänniskor tycker att det skulle vara befogat att döda alla som heter David. Jag tror faktiskt att de ställer sig bakom det.

Ja man får faktiskt ha förståelse för sånt.
Det sker inte i ett vacuum.
Citera
2026-08-22, 13:07
Medlem
Duvlorts avatar
Inavel och religion är ingen bra kombination.
Citera
2026-08-22, 13:25
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738

Vad staten Israel gör är inte alla judars ansvar. Den distinktionen utgör inget problem.

Problemet handlar om att davidsstjärnan inte enbart är en symbol för det judiska folket utan också för staten Israel. Om någon kritiserar en icke-judes deklamatoriska bärande av davidsstjärna duger det alltså inte att påstå att den kritiken automatiskt utgör antisemitism och är ett påhopp på det judiska folket.

Om man påstår något sådant gör man sig själv skyldig till det man kritiserar, en ihopblandning av landet och folkgruppen.
Citera
2026-08-22, 13:29
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LoveInAColdClimate
Exakt. Vänstern har ingen trovärdighet överhuvudtaget.
Trots mängder av helt obeskrivligt sadistiska monstersekter som IS och stora problem globalt med jihadism klarar de att inte koppla sånt till tex slöjan eller Koranen osv. De trakasserar inte heller muslimska studenter eller dödshotar politiker som bär slöja.
Men de gör tvärtom med judar.
Ser till att trakassera sönder universitet så alla judiska forskare blir av med sina jobb, judiska studenter kommer inte ens in på universiteten för att vita, rika, priviligerade amerikanska studenter blockerar ingången och skriker åt dem.
De kritiserar inte ens islamska stater som mördar människor (tex Iran).

Kvalificerat struntprat. Kritiken mot Israel och mot israelvänner tar sig inte huvudsakligen sådana uttryck, och huvudparten av dem som är kritiska ursäktar inte Irans regim. Det är grov och imbecill propaganda spridd av sådana som dig som är väl medvetna om hur grov och dum den är.
Citera
2026-08-22, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LoveInAColdClimate
"Det är nån statsvetare tydligen", yeah right. Du har varit vaken 2 dygn i sträck och försvarat människan 24/7 i raseri.
Om du fick reda på vem Ghanem var igår så är det något annat som gör detta jävligt personligt för dig, du har ju också skrivit att du ofta ser "Må X brännas" i text, samt tycker det är ett vanligt sätt att uttrycka sig på, och då rör man sig på islsmistiska forum/kretsar.

Man skriver inte vad som helst i affekt. Dödshotar man och önskar att andra torteras till döds för att de bär en Davidsstjärna så är man en farlig och sjuk människa.

Sedan har vi faktorn att Sverige haft en statsminister som mördats efter hatkampanjer, samt en minister som knivskurits till döds.
Att hetsa som Ghanem gjorde mot en riksdagspolitiker (och hur hon försvaras i det) är mycket allvarligt.

Trams. Jag skrev ett inlägg och sen har jag besvarat alla hysterikor som tappade fattningen över att jag inte tolkar allt som folk skriver i affekt som seriösa dödshot. Jag har till och med blivit mordhotad på samma sätt här i tråden vilket liksom bevisar min poäng eftersom det är uppenbart att dödsmordshotaren bara var frustrerad och hade fått sand i fiffi och inte på riktigt var ute efter att mörda mig. Trots det flödade dödsmordshoten ur tangentbordet. Så det kan bli!
Citera
2026-08-22, 14:05
Avstängd
Är det så man ska säga
Om man säger till en muslim "du ska brinna" om man blir arg på denna
Bra att veta
Citera
2026-08-22, 14:07
Medlem
jymdjakets avatar
må hon brännas = jag önskar att hon bränns (av djävulen?)
hon borde brännas = att bränna henne vore en bra idé

Det betyder inte samma sak. Sånt här fulciterande och dylikt är anledningen till att folk inte tar alternativmedia på allvar också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in