Citat:
Ursprungligen postat av
JoaquinGuzman
Jag skrev ju att du skriver att hon låter honom göra det. Vad betyder det? Om en kille inte vill bli avsugen egentligen men låter tjejen göra det ändå är det en våldtäkt?
I FUPar som jag läst så uttrycker sig faktiskt en del tjejer precis som så att de lät det ske. Vissa med förklaringen att de inombords tänkte att han skulle kunna bli arg om hon sade nej (trots att inget våld, hot eller utsatt situation förelegat) eller att de lät det ske för att få det överstökat.
Är det alltså som så att de hellre låter sig "våldtas" än säger ifrån? Hellre än att visa tydligt fysiskt att de inte vill?
Jag skrev som jag skrev ja.
Killen kan ha reagerat aggressivt/våldsamt andra gånger när hon avvisat honom eller sagt "nej" och därför brukar killen få som han vill efter lite tjat.
Och ja, efter mycket tjat och påtryckningar som i mitt exempel så går unga tjejer troligen med på en hel del för att killen ska bli nöjd.
Unga tjejer i tonåren är inte vuxna i hjärnan och har mycket kvar att lära sig precis som unga killar.
I övrigt verkar du väldigt fixerad vid just våldtäkt. Jag hoppas att du vet att det finns andra benämningar inom detta såsom sexuellt övergrepp osv.
Om en kvinna eller man utför oralsex på någon som avvisat personen flera gånger innan och som inte deltar frivilligt kommer det kanske klassas som ett oaktsamt sexuellt övergrepp. Om det nu skulle anmälas och utredas överhuvudtaget, vilket det troligen inte skulle.
Det är väldigt lätt att komma undan med våldtäkt och liknande i Sverige.