2026-08-26, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Humbug69
Extremt mycket ord, dock så missar du att att svara i sak.

Behöver du ens ägna dig åt att bedöma om någon vill ha sex med dig eller inte så avstå att ens inleda något sexuellt.

Ytterligare ett tankefel från dig. Det är nödvändigt att ifrågasätta huruvida någon vill ha sex med en.
En bör leta efter signaler att samtycke inte finns!!

För hjärnan kommer att leta efter signaler på att samtycke finns. Och kommer ignorera eventuella signaler på att det inte finns. Det behöver vara väldigt tydligt att samtycke inte finns för att hjärnan medvetet ska plocka upp det.
Citera
2026-08-26, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Kommentera gärna fallet jag länkade. Hur kan det vara så enkelt att fälla någon för våldtäkt och förstöra hans liv?

Jag har inte kommenterat fallet du länkade.

Och nej, det är inte lätt att fälla någon för våldtäkt.
Vilket artikeln nedan visar.

https://www.eposten.se/nyheter/enkoping/artikel/man-frikanns-for-valdtakt-mot-barn-i-enkoping/r23ev63l

Dock är människor inblandade och då blir det fel ibland.
Citera
2026-08-26, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gbggenius
Ytterligare ett tankefel från dig. Det är nödvändigt att ifrågasätta huruvida någon vill ha sex med en.
En bör leta efter signaler att samtycke inte finns!!

För hjärnan kommer att leta efter signaler på att samtycke finns. Och kommer ignorera eventuella signaler på att det inte finns. Det behöver vara väldigt tydligt att samtycke inte finns för att hjärnan medvetet ska plocka upp det.

Nej Göteborgsgeniet. Om du behöver ägna dig åt att bedömma hurvida någon vill ha sex med dig, låt bli.

Normalt fungerande personer försöker inte ens att ha sex med någon om de inte säkert vet att den andra vill.
Citera
2026-08-26, 21:01
Medlem
Citat:
Nej Göteborgsgeniet. Om du behöver ägna dig åt att bedömma hurvida någon vill ha sex med dig, låt bli.

Normalt fungerande personer försöker inte ens att ha sex med någon om de inte säkert vet att den andra vill.

Du har helt fel. Oftast när en är i en situation där det lutar åt sex så är en kåt. Vilket innebär försämrad förmåga. Du kommer överskatta den andra personens intresse av dig. Och du har svårare att se de negativa signalerna.

Vad är din strategi om du är förbannad eller trött? Eller är arg för att du inte ätit? Är det att anta att dina instinkter och tankar är rätt? Att du inte ska ifrågasätta dem? Att anta att du funkar lika bra som vanligt? Att du är lika bra på att ta beslut?
Citera
2026-08-26, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gbggenius
Du har helt fel. Oftast när en är i en situation där det lutar åt sex så är en kåt. Vilket innebär försämrad förmåga. Du kommer överskatta den andra personens intresse av dig. Och du har svårare att se de negativa signalerna.

Vad är din strategi om du är förbannad eller trött? Eller är arg för att du inte ätit? Är det att anta att dina instinkter och tankar är rätt? Att du inte ska ifrågasätta dem? Att anta att du funkar lika bra som vanligt? Att du är lika bra på att ta beslut?

Du har hakat upp dig i dina felaktiga tankebanor. Även om en normalt funtad människa är extremt kåt så chansar man inte på huruvida den andra personen vill ha sex eller inte.

En människa som tar den chansen är felkopplad på något sätt.

Som sagt, en förkrossande majoritet klarar av att ha såväl sin sexdebut som sitt fortsatta sexliv med en samtyckande människa.

Få se nu, strategi 1 om jag är trött är att träna för ett maratonlopp, straegi 2 är att diska och slutligen att äta. (OBS, ironi)
Citera
2026-08-26, 22:38
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Du har hakat upp dig i dina felaktiga tankebanor. Även om en normalt funtad människa är extremt kåt så chansar man inte på huruvida den andra personen vill ha sex eller inte.

Som sagt, en förkrossande majoritet klarar av att ha såväl sin sexdebut som sitt fortsatta sexliv med en samtyckande människa.

Få se nu, strategi 1 om jag är trött är att träna för ett maratonlopp, straegi 2 är att diska och slutligen att äta. (OBS, ironi)

Och hur ska vi hantera de som inte är normalt funtade? Efterblivna människor på stödboende har relationer och knullar de med.
Citera
2026-08-26, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UyCVswHfsnM2z3nH
Och hur ska vi hantera de som inte är normalt funtade? Efterblivna människor på stödboende har relationer och knullar de med.

Tack för att du ger oss en liten inblick i ditt liv. Men att ni efterblivna knullar som kaniner på era boende, vad har det med samtycke att göra?
Citera
2026-08-26, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88
Jo i praktiken gör det det. Och nej, det är inte sociala konventioner utan biologiskt/naturligt, och går således inte att bryta.

Men ok, om vi nu låtsas att det går att bryta så återkom då när du lyckats med det. Men fram tills dess är lagen ojämställd till mäns nackdel.

Korkat argument.

Vem våldtar? Män

Vem åker i fängelse för våldtäkt? Män

Det har funnits lagar mot våldtäkt sen minst vikingatiden.

Dessutom vill män vara de som tar initiativet och inleder "jakten". Kvinnor som tar för sig av sex och män kallar ni för "förstörda (av feminismen)", att de beter sig som män, kallar dem för horor och lösaktiga. Sen har ni en lång utläggning om hur kukar och sex förstör kvinnor mentalt och fysiskt. Gör kvinnor "smutsiga" och till "skadat gods".
Senast redigerad av gum69mo 2026-08-26 kl. 23:41.
Citera
2026-08-27, 02:46
Medlem
Bullfettas avatar
Citat:
Återigen, ingen har blivit dömd enbart baserat på en berättelse.

Det kan vi också snabbt ändra på. Det räcker med att jag säger till din chef att du tafsat mig på brösten -----> Så åker du ut från ditt jobb med huvudet före! (i tingsrätten får du sedan tre månaders fängelse för sexuellt ofredande)
Citera
2026-08-27, 07:07
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:

Du kanske borde fundera en, två kanske tre gånger innan du häver ur dig hur korkade alla andra är och även fast du säkert fått forskning kring detta länkad till dig tidigare i tråden så rinner det väl av dig som vattnet på en gås som vanligt.

Citat:
Ja, hjärnan agerar fundamentalt annorlunda vid sexuell upphetsning jämfört med sitt normala vilotillstånd. När vi blir upphetsade sker en koordinerad "symfoni" av kemiska och elektriska förändringar som stänger ner logiskt tänkande och istället maximerar fokus på belöning, känslor och fysiska förnimmelser. Genom studier med funktionell magnetresonanstomografi (fMRI) har forskare kunnat se exakt vilka områden som tänds och släcks i hjärnan.1. Det logiska tänkandet dämpas (Prefrontala cortex)Logiken pausas: Aktiviteten i det prefrontala cortex – det område som styr logiskt tänkande, självkritik, impulskontroll och beslutsfattande – minskar kraftigt. Hämningar släpper: När detta område dämpas minskar även känslor av social oro, stress och hämningar, vilket gör att man kan släppa kontrollen.2. Belöningssystemet går på högvarv (Limbiska systemet) Dopaminrusch: Hjärnan översvämmas av dopamin, vilket skapar en stark känsla av motivation, intensiv förväntan och ett djupt "begär" efter stimulans. Amygdala och Hypotalamus: Hypotalamus koordinerar kroppens fysiska svar (ökad puls och blodtillförsel till könsorganen) medan amygdala hanterar den intensiva känslomässiga laddningen. Ökat fokus: Parietalloben aktiveras för att styra din fulla uppmärksamhet enbart mot de sexuella intrycken, medan ovidkommande stimuli i rummet sorteras bort
Citera
2026-08-27, 07:21
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Nej det gör de inte. Men om du tror att folk hux flux börjar ha exempelvis BDSM sex utan anledning så visar det verklighetsfrånvänd du är.

Det är ett rätt stort antagande att utgå ifrån att någon vill bli strypt under sexakten om någon inte tydligt påvisat ett intresse för något sådant.

Stycke två, vad är relevansen? Tror inga är speciellt nyfikna på ditt sexliv.

Och vilka är dessa könsspecifika parametrar menar du?

Men vad fan håller du på med nu igen! När har jag skrivit att det är OK att huxflux ge sig på någon och utöva BDSM sex?
Om du nu refererar till något fall, hur hade deras tidigare sexuella samvaro sett ut? Är helt säker på att de brukade ha BDSM sex.
Återigen så skriver du strypt när kvinnan beskrev det som ett struptag och när hon visade att hon inte ville slutade han.

Jag beskrev en sak som gör att män ligger sämre till inför lagen eftersom det är män som till allra största delen förväntas vara de som ska ta initiativ, de som ska föra sexet. Det är den som tar initiativ som kan bli dömd enligt den här lagen.

Fast jag ger mig fan på att en man som ligger passiv skulle bli dömd för våldtäkt om tjejen ansågs varit för full men ändå varit den som tagit initiativ och utfört de sexuella handlingarna.
Citera
2026-08-27, 07:26
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Är du så uppsluten i din fantasivärld att du inte vet vad du svarar på.

Jag skulle inte få för mig att slicka någon som inte vill bli slickad. Och du vet mycket väl att om någon "känt inom sig" utan att tydligt meddelat att de inte vill så läggs anmälan ner omgående.

Felet är ju som jag sagt att vi har 8-9 diskussioner igång samtidigt och det är jävligt tröttsamt att scrolla tillbaka för att se vad dina kommentarer härrör till.

Var har jag skrivit om att slicka någon som man tror inte vill bli slickad? Förstår du överhuvudtaget att man kan utföra en sexuell handling i god tro att den är samtyckt av den andre fastän den andra parten inom sig tänker/känner att den inte är det?

Nej varför påstår du saker om mig som inte är sant!!!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in