Citat:
Ursprungligen postat av
JoaquinGuzman
Du ser. Du vägrar konsekvent att svara på vad en åklagares objektivitetsprincip innebär.
Jag backar nog upp de allra flesta sakerna jag säger men ni vägrar ju konsekvent att titta på det jag länkar till.
Om du skulle ha läst och tittat på det jag länkat till så skulle du fått höra experter, utbildat folk inom området med praktisk erfarenhet från rättssalarna säga det jag skriver. Journalister och BRÅ som granskat väldigt många fall. Men det duger ju inte. Vet inte vad mer du kräver.
Ta fram lite material som bevisar att det jag säger är fel istället.
Så det kan då konstateras att du är oärlig och hittar på.
Du kan inte påvisa ett enda fall där åklagaren inte varit objektiv och agerat enligt objektivitetsprincipen.
Objektivitetsprincipen lätt förklarat att åklagaren ska opartiskt bedöma vad som har hänt och om det finns tillräckliga bevis för en fällande dom.
Det innebär att åklagaren är skyldig att vara saklig och opartisk. Enligt Åklagarmyndigheten betyder det att åklagaren inte bara ska samla bevis som talar för att den misstänkte är skyldig, utan även aktivt utreda omständigheter och bevis som talar till den misstänktes förmån.