2026-08-19, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skampi
Bra sammanfattat! Mamman läxade upp överläkaren om att man faktiskt kan ha en nerv i kläm vid njuren och det visste inte läkaren om... Haha herregud. Stackars människa som behövde hantera dessa två hysteriska dårar själv!

Man riktigt hörde hur nöjd Alice var igår över att en stressad läkare "akut" ringt upp henne. Hon trodde väl läkaren tagit en extra titt på hennes journal och upptäckt en hemsk och ovanlig diagnos som han nu skulle meddela henne om! Men icke... Han verkade vilja bekräfta att hon faktiskt inte har några neurologiska diagnoser och nog bör utredas av någon annan (gissningsvis psyk men det sa han nog inte högt när dessa två satt och blev bjäbbiga över bristen på allvarlig neurologisk diagnos).
Verkar inte ha tagits prover eller gjorts något mer än samtal + koll av neurologisk status.

Sista stycket är SPOT ON. Man hörde hur Alice mös när hon äntligen fick det där stressade samtalet som skulle indikera ”vi har hittat nån allvarligt och ovanligt, du är prio ett! Kom så fort du kan”

Klipp till: platt fall.

Vilket antiklimax 😂
Citera
2026-08-19, 15:27
Medlem
Stort tack till er som prenumererar och uppdaterar till oss andra.

Så, hon fick rätt i en sak? En medicin - Lamotrigin- som sattes in med bristande uppföljning. Eller missuppfattar jag?

Visst var det så att hon höjde kostnaden för att prenumerera med 10kr strax innan det här dramat med hotbrev, förtal mm. Slump?
Citera
2026-08-19, 16:12
Medlem
Jag tror inte att Alice kan göra såna saker impulsivt. Hon gick väl omkring osminkad och med sidennattlinne och hade inte hunnit sminka sig och allt annat för att komma dit tills dess 🙈

Citat:
Ursprungligen postat av Skampi
Nu säger A att hennes neurolog ringde upp henne superstressad och ville att hon kommer på besök asap. A som konstant tjatar om att hon vill att vården tar hennes seriöst TACKAR NEJ till att komma in idag för kl 16-17 har hon "så mycket smärtor"...

Bara jag som känner att det ryker ur öronen av ilska? Om en läkare ville ha mig på besök på momangen hade jag släppt allt och tagit mig iväg, oavsett smärtor eller trötthet. Men nej, Madame Petite kan faktiskt bara ha möten på förmiddagar så alla andra får faktiskt anpassa sig. Så klart.

(Besöket ska tydligen bli av imorgon).
Citera
2026-08-19, 16:17
Medlem
Samma här. Skitäckliga och inte ens min dotter som är ett riktigt godismonster tyckte om dem.

Citat:
Ursprungligen postat av Nanosim
Köpte mina för 10kr styck på en lågprismarknad, var så äckliga så fick lov att kasta, och då är jag verkligen inte kräsen, speciellt inte med godis, allt åker i 😅
Citera
2026-08-19, 16:40
Medlem
Ena stunden rostar hon mandel, "terapibakar", gråter och har sååååå ont i huvudet efter dagens läkarbesök - strax efter kvittrar hon över nån jävla chokladbit som ska testas och sedan har hon varit med i affären och ska packa upp! Fasen vad hon jobbar på sin trovärdighet ändå.

För inte jättelänge sedan handlade de allt via on-line-ICA för det gick inte att gå i affärer.
Citera
2026-08-19, 17:36
Medlem
Vad är det för fruktansvärd tårta hon bakar? 😱Hon måste ju driva med sina följare, för hon kan inte på riktigt tycka den är fin och ser aptitlig ut. 🤢
Citera
2026-08-19, 17:45
Medlem
Så läkaren ringde henne och ville helst att hon skulle komma med en gång men sen hade han ingenting att komma med? Eller va? Låter märkligt.

Förstår inte heller hur motsägelsefull hon är hela tiden.
Hon är helt slut efter denna dagen, står och gråter i en story, men orkar laga middag och dekorera en tårta?
På eftermiddagen har hon så ont att hon inte kan åka till läkaren men åter igen, hon kan stå och laga mat och dekorera tårta?
OCH "är alltid för trött och orkeslös för att göra saker" som hon sagt - frågar åter igen, vad är saker för Alice? Baka, promenad, träffa läkare, handla, packa upp, laga mat, dekorera tårta, lägga upp massa på instagram - är inte det saker? Allt på samma dag.

Och igår, varför gå ner med två drickor till L när han har mindre än 2 timmar kvar att jobba? Vill han bli störd? Kan hon inte skicka med det till honom när han går hemifrån som hon packar åt H? Och även där, på eftermiddagen har hon ju så ont att hon inte kan ta sig ut?
Citera
2026-08-19, 17:49
Medlem
"Ser ni den saftiga tårtbotten?" Den ser ju blöt ut? 🤢
Citera
2026-08-19, 18:26
Medlem
Mycket osmakliga ”verk” den senaste tiden, men den senaste tårtan ser ju helt oätlig ut. Varenda gång nånting beskrivs som ”saftigt/krämigt” så ser det bara enorm kladdigt och kletigt ut. Är den typen av blindhet kring hur det faktiskt ser ut nånting som är förklarligt av att det finns ätstörningsproblematik i botten?

Det enda som jag tycker har sett ätligt och trevligt ut är den där salladen med ägg som hon gjort några gånger. I övrigt är det ju bara halvfabrikat som tillreds.

Är det nån som nånsin sett henne äta nånting av det hon bakar? Allt provsmakas ju av H eller L och får alltid högsta betyg. Som om de nånsin skulle ge nån typ ärlig feedback när varje provsmakning börjar med att A själv prisar det hon slevat ihop till skyarna. Hon vill ju inte ha kritik, helt uppenbart.
Citera
2026-08-19, 18:39
Medlem
Bedömmer ändå dagens tårta som någon slags lågvattenmärke, fy fan vad den ser ut. Huuuur kan man posta något så vedervärdigt?
Citera
2026-08-19, 18:47
Medlem
Alice har ett mönster när hon bjuder på något: hon säger alltid saker som “Visst var det gott?” eller “Det här var väl det bästa jag gjort hittills?” innan någon ens hunnit svara. Det blir som en form av omvänd psykologi, där hon redan har formulerat svaret åt personen. Då är det svårt att säga något annat än ja, för vem vill svara “nej, det här var inte gott” när hon redan lagt orden i munnen på en? Om det däremot är tyst först, alltså om ingen styr responsen i förväg, då kan man säga något mer nyanserat, som “helt okej, men inte riktigt min smak”. Men när hon leder svaret så här blir det nästan omöjligt att vara ärlig. All kritik är faktiskt inte dålig kritik. Men hon har nog aldrig fått kritik av sin mamma, nånsin.
Hedi svarar alltid att det är “magiskt”, och Alice säger alltid att hennes mamma tyckte att det var det godaste hon ätit. Det gör att responsen från mamman aldrig blir spontan eller genuin, utan mer som något Alice redan bestämt att man ska tycka.
Citera
2026-08-19, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mia64
Vad är det för fruktansvärd tårta hon bakar? 😱Hon måste ju driva med sina följare, för hon kan inte på riktigt tycka den är fin och ser aptitlig ut. 🤢

Nej men allvarligt GEGGET!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in