2026-08-25, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Plantis789
Sant 😂

Konstigt att vara så vacker men bara visa gamla bilder med flera år på nacken. Någon gubbe på hennes promenad sa ju att hon strålade och påminde om hans fru.

Det missade jag tyvärr. Tror du hon blev lite arg inombords att H inte sa något?
Men märkligt att prata om sin födelsedag så ofta som hon gör men samtidigt ogilla att fylla år. Hon kanske hoppas att hon ska få massa presenter, att det ska bli en överraskningsfest och allt så hon nämner att hon fyller år ofta så ingen glömmer bort 🤷🏼‍♀️😂

Hon hoppas att alla ska uppmärksamma hennes stora dag. Nu la hon upp och visade en mapp med alla underbara grattis kort hon fått från följarna på sin födelsedag förra året. "Ni vet ju hur jobbigt jag tycker det är med min födelsedag "
Hon gör detta för att få folket att skicka och uppmärksamma även i år.
Hon lät väldigt glad när hon påpekade för Heidi att det snart var hennes födelsedag så jag tror inte hon hatar den dagen. Tvärtom.
Citera
2026-08-25, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Under10
Hon hoppas att alla ska uppmärksamma hennes stora dag. Nu la hon upp och visade en mapp med alla underbara grattis kort hon fått från följarna på sin födelsedag förra året. "Ni vet ju hur jobbigt jag tycker det är med min födelsedag "
Hon gör detta för att få folket att skicka och uppmärksamma även i år.
Hon lät väldigt glad när hon påpekade för Heidi att det snart var hennes födelsedag så jag tror inte hon hatar den dagen. Tvärtom.

Men visst måste det vara så? Man nämner det inte så ofta om man hatar det. Om man ogillar att fylla år så ha det som en vanlig dag bara, nämn det inte och säg till familjen att du inte vill bli påmind eller grattad bara. Hon är ju inte 8 år och ska ha ett barnkalas, hon är vuxen och kan låta bli att fira.

"Kommer ihåg förra födelsedagen ni var så fina och de, *suckar eller vad hon gör* ni som följt länge vet hur jag känner inför att fylla år och jag har verkligen sån ångest inför detta och mår så dåligt inför min födelsedagen. Men jag läste alla era fina kort här som ni skickade till mig förra året på min födelsedag med alla fina blommor och allt och jag bara åh jag började typ gråta ni är så fina".

Kommer säkert bli massa storys med bilder på presenter, kort hon fått, blommor, ska baka födelsedagstårta och säkert provbaka några dagar innan. Absolut inte sista gången hon nämnde det.
Det är över en vecka tills hon fyller år och hon har redan nämnt det flera gånger olika dagar.

Synd att jag missade när hon nämnde för H om hennes födelsedag. Önskar jag kunde höra hur det lät😂
Citera
2026-08-25, 18:09
Medlem
Nu har det bakats ”inbakad hallongrottsprinsesstårta”, en gigantisk hallongrotta inbakad i en prinsesstårta.

Någon som blir sugen?

Själv avstår jag nog faktiskt.

🤢
Citera
2026-08-25, 18:26
Medlem
Skampis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsbadarn
Nu har det bakats ”inbakad hallongrottsprinsesstårta”, en gigantisk hallongrotta inbakad i en prinsesstårta.

Någon som blir sugen?

Själv avstår jag nog faktiskt.

🤢
Hahaha vad i hela?! Ska vi ge henne fler idéer? Vad sägs om en mazarin inbakad i ett wienerbröd? En kanelbulle inbakad i en dammsugare? 😂 Bara fantasin sätter gränser för galna och äckliga bakverk!
Citera
2026-08-25, 18:28
Medlem
Skampis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsbadarn
Typisk SSIH - sak som inte hänt.

För ingen uttrycker sig sådär. Ingen!

Och om A faktiskt hade fått höra något sånt, varför då inte publicera ett foto på sig själv?
Hon har nog lekt Madame Petite och vandrat runt med näsan i vädret och skyhöga klackar på stan. Så har väl någon bekant sagt "Kul att du verkar må bättre än i vintras" vilket Alice tolkat på sitt eget knäppa sätt...
Citera
2026-08-25, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skampi
Hon har nog lekt Madame Petite och vandrat runt med näsan i vädret och skyhöga klackar på stan. Så har väl någon bekant sagt "Kul att du verkar må bättre än i vintras" vilket Alice tolkat på sitt eget knäppa sätt...

Dock är väl allt ett snäpp upp från i vintras 😂 tror det är svårt att bli sämre än så, iallfall vid en ”okulär besiktning”
Citera
2026-08-25, 19:23
Medlem
När jag ser Alice naglar/klor får jag direkt association till en rovfågels klor som sätter klorna i sitt byte , de ser väldigt osmakliga ut. Jag har mig veterligen inte sett ngn kock eller bagare med långa naglar, utan de vet att naglar ska vara kort klippta av hygieniska skäl. Alice skulle aldrig få godkänt av hälsovårdsnämnden i deras kök där hon " bakar", med katt mats skålen på bänken där både hunden och katten går.

Det var ngn här eller flera som skrev att Alice påminner om ett barn som måste ha uppmärksamhet och bekräftelse hela tiden, jag tänker speciellt på ett klipp från när de var i Turkiet och A och H gick in en affär där de bla hade massor med kryddor i konformade staplar. H var en bit bort då A ser kryddorna och ställer sig och gastar " Mamma mamma mamma kom fort " på precis samma sätt som en treåring skulle gjort.

Det är ngn form av störning i hjärna hos både Alice och Heidi, de skulle båda behöva en paragraf 7 undersökning och efter det skulle båda klassas som psykiskt störda utan tvekan.

Det här senaste en gigantisk "hallongrotta prinsess kaka ", vad får Alice att ens tro att ngn normal människa skulle vilja ha en bit ? Nej A tvingar L och H att äta och säga att den är magisk mm.

På tal om Leo för ngn dag sedan la A ut att hon skulle gå till Leo på hans arbete med proteinbars och dryck för att han skulle arbeta sent. Hallå Leo arbetar på sin systers restaurang, det finns säkert ngt där som Leo kan äta och dricka. Jg tror det handlar mkt om kontroll både vad hon själv äter men även vad Leo och Heidi äter detta med tanke på hur mkt mat och snack Alice gör till dem och säger att det måste hon göra. Jag är övertygad om att både Leo och H (tveksamt iofs om H kan )kan fixa till sig själva.
Citera
2026-08-25, 20:02
Medlem
cosmic_dancers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av byttan
Missade nyheten om lungorna, samma rantande som förut om att hon inte får luft? Tar de emot henne??

Ja det är många frågor. Jag är "tyvärr" inte prenumerant så jag får inte ta del av alla historier och hur det gått på alla läkarbesök
Citera
2026-08-25, 20:10
Medlem
cosmic_dancers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av India73
När jag ser Alice naglar/klor får jag direkt association till en rovfågels klor som sätter klorna i sitt byte , de ser väldigt osmakliga ut. Jag har mig veterligen inte sett ngn kock eller bagare med långa naglar, utan de vet att naglar ska vara kort klippta av hygieniska skäl. Alice skulle aldrig få godkänt av hälsovårdsnämnden i deras kök där hon " bakar", med katt mats skålen på bänken där både hunden och katten går.

Det var ngn här eller flera som skrev att Alice påminner om ett barn som måste ha uppmärksamhet och bekräftelse hela tiden, jag tänker speciellt på ett klipp från när de var i Turkiet och A och H gick in en affär där de bla hade massor med kryddor i konformade staplar. H var en bit bort då A ser kryddorna och ställer sig och gastar " Mamma mamma mamma kom fort " på precis samma sätt som en treåring skulle gjort.

Det är ngn form av störning i hjärna hos både Alice och Heidi, de skulle båda behöva en paragraf 7 undersökning och efter det skulle båda klassas som psykiskt störda utan tvekan.

Det här senaste en gigantisk "hallongrotta prinsess kaka ", vad får Alice att ens tro att ngn normal människa skulle vilja ha en bit ? Nej A tvingar L och H att äta och säga att den är magisk mm.

På tal om Leo för ngn dag sedan la A ut att hon skulle gå till Leo på hans arbete med proteinbars och dryck för att han skulle arbeta sent. Hallå Leo arbetar på sin systers restaurang, det finns säkert ngt där som Leo kan äta och dricka. Jg tror det handlar mkt om kontroll både vad hon själv äter men även vad Leo och Heidi äter detta med tanke på hur mkt mat och snack Alice gör till dem och säger att det måste hon göra. Jag är övertygad om att både Leo och H (tveksamt iofs om H kan )kan fixa till sig själva.

Kan bara hålla med. I en story idag förberedde hon "mat" till mamman att ta med till jobbet. Var proteinbars, havrekex och något mer. Var även för någon dag sen då Leo skulle jobba eftermiddag, hon filmade honom och pratade med honom som till ett litet barn och poängterade att de måste fixa lunch till honom innan. Det kan säkert ses som omtanke, men i hennes fall tror jag att det handlar om kontroll och att se andra äta medan hon avstår. Jag var lite samma när jag hade en ätstörning, ville gärna laga mat till min mamma och köpte gärna fikabröd och liknande. För det kändes "bra och starkt" av mig att själv stå emot den där bullen.
Citera
2026-08-26, 00:33
Medlem
Borgarbadbolls avatar
"Många av er kollar story utan att följa. Glöm inte att gå in på sidan och trycka följ. Tipsa gärna, vänner, familj och kollegor om vårt konto"

Ehhh, exakt därför? Att smygfölja knäppisar utan att outa sina guilty pleasures för sina kontakter är väl standard?
Citera
2026-08-26, 03:22
Medlem
MuppEms avatar
Längesen man läste att hon skulle ha polyneuropati eller annan neuro-sjukdom, vad hände med det?

Tror H alltid svarar att allt är sååå gott för att det är så man säger till sina småbarn på 4-5 år som rört ihop en sandkaka och låtsas-te.
Och A behandlar L som ett barn för att känna sig som en beskyddande storasyster när det egentligen är A som mentalt är lillasyster till L.

Hoppas verkligen H och L kan komma ifrån A's förgiftande värld. Speciellt mamman är ju så totalt hjärntvättad och medberoende så det är synd om henne på riktigt. Jag menar, föräldrar, och speciellt mammor, gör väl allt för sina barn? 😅
Citera
2026-08-26, 06:58
Medlem
Jaha. Igår var det tydligen ont i magen och idag misstänker hon gallan "vi får se vad provsvaren säger".

Samtidigt på MissWox

Film, ganska mörk, antydan till nåt linne i lack-aktigt material, drar upp och ned med ringret längs med sidan på kroppen.
"Älskar ändå män. Försvinner 4 år, dyker upp som gubben i lådan 'hej hur är det? Förlåt att jag varit borta i 4 år men jag har tänkt på dig och är tillbaka'
- alla män någonsin"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in