2026-09-11, 16:02
Medlem
Agentjosis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plantis789
Så enligt Alice sa H att hon måste sitta i soffan när hon har möte så Alice inte slår sig.
Men nu har hon varit och handlat? Ensam förmodligen eftersom hon bär påsarna. Är L eller H med filmar hon ju dom bärandes på påsar.

Förstör inte varför man går i mataffärer nästan varje dag. Varför planerar man inte? Men hon älskar tydligen att gå i mataffären och då ska hon såklart göra det. Men fan vad tråkigt. Blir dessutom dyrare för man plockar på sig mer än om man handlar en gång i veckan. Men hennes proteinbars var väl slut nu också.

Ja och hon kan ”gå runt i affären i flera timmar och bara låta kreativiteten flöda” men hon kan inte ha ett jobb?
Citera
2026-09-11, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Agentjosi
Ja och hon kan ”gå runt i affären i flera timmar och bara låta kreativiteten flöda” men hon kan inte ha ett jobb?
Om hon får ett anfall där då? Vart är mamsen då???
Citera
2026-09-11, 17:05
Medlem
Citat:
Hon lägger upp mycket gammalt och låtsas att det är nytt.
Låter sinnesjukt
Citera
2026-09-11, 17:10
Medlem
Det är så mkt som inte står rätt till hos varken Alice eller hennes mamma, man vet liksom inte om man skall skratta eller gråta för att de båda är så " svag begåvade ".

När Alice "bakat" eller " lagat" ngn mat säger hon ofta ord tre ggr, på raken har nå tänkt på det ? Jag är hundra på att hon gör det då hon hört Christina Wahlgren säga Lyx, lyx och lyx då hon njuter eller tycker ngt är gott.

Fasiken vad Heidi börjar se glåmig ut, hon ser ju på riktigt utsjasad ut, Det började för ngn vecka sedan ungefär som om luften gått ur henne, som att hon inte orkar med Alice alla konstigheter men kämpar på för att inte irritera Alice. Ibland får man intrycket av att hon är lite " rädd " för Alice som man kan läsa mellan raderna är en väldigt dominant person. Tex då Heidi var tvungen att hämta hunden tidigare för troligtvis hade Alice ringt och sagt att hon måste komma hem pga att Alice antagligen hade en bruten tå som Alice förövrigt gått med 8-9 veckor. Ja ni hör ju själva detta är inte sunt, what so ever.
Citera
2026-09-11, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av India73
Det är så mkt som inte står rätt till hos varken Alice eller hennes mamma, man vet liksom inte om man skall skratta eller gråta för att de båda är så " svag begåvade ".

När Alice "bakat" eller " lagat" ngn mat säger hon ofta ord tre ggr, på raken har nå tänkt på det ? Jag är hundra på att hon gör det då hon hört Christina Wahlgren säga Lyx, lyx och lyx då hon njuter eller tycker ngt är gott.

Fasiken vad Heidi börjar se glåmig ut, hon ser ju på riktigt utsjasad ut, Det började för ngn vecka sedan ungefär som om luften gått ur henne, som att hon inte orkar med Alice alla konstigheter men kämpar på för att inte irritera Alice. Ibland får man intrycket av att hon är lite " rädd " för Alice som man kan läsa mellan raderna är en väldigt dominant person. Tex då Heidi var tvungen att hämta hunden tidigare för troligtvis hade Alice ringt och sagt att hon måste komma hem pga att Alice antagligen hade en bruten tå som Alice förövrigt gått med 8-9 veckor. Ja ni hör ju själva detta är inte sunt, what so ever.
Mamsens mående är sannolikt en mix eller shake av många ingredienser. Hon malde nåt för ett tag sen - under en av alla hundpromenader i AquaLimone-utstyrsel - om sina hormoner och hur värdelösa läkarna är. Hon skulle väl på nån kontroll? Undrar om hon är sjuk igen men det pratas inte om det bara. Full fokus på A o kanske inte stressa upp L?
Citera
2026-09-11, 18:01
Medlem
Alice ena dagen: jag kommer knappt utanför dörren och mamma vågar inte låta mig stå upp ens 😭😭😭😭😭 buhuuuuy
Alice nästa dag: jag kan gå runt i timmar i matbutiken 🥰🥰🥰
Citera
2026-09-11, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knazzz
Alice ena dagen: jag kommer knappt utanför dörren och mamma vågar inte låta mig stå upp ens 😭😭😭😭😭 buhuuuuy
Alice nästa dag: jag kan gå runt i timmar i matbutiken 🥰🥰🥰

Ja eller när hon är hemma själv all tid när H är på jobbet? Kan väl ramla ihop då likväl. Nej plötsligt jätteviktigt att hon ska ligga i soffan. Hon kanske stör när hon härjar runt i köket i högklackat? 😆
Citera
2026-09-11, 18:22
Medlem
Agentjosis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vinterkraksjuka
Ja eller när hon är hemma själv all tid när H är på jobbet? Kan väl ramla ihop då likväl. Nej plötsligt jätteviktigt att hon ska ligga i soffan. Hon kanske stör när hon härjar runt i köket i högklackat? 😆

Hahaha härjar runt i köket i högklackat 🤣

Också sjukt att hylla sig själv till skyarna så mycket hela tiden eller? Som pastan hon lagt upp story på idag ”Jösses!!!!!! Vill aldrig mer äta en annan pasta (åtminstone inte tills jag lagar en ny 12 poängare).” Det är väl inte normalt? Hon kanske är narcissist också?
Citera
2026-09-11, 18:39
Medlem
Kramkrams avatar
Vad tur att hon censurerar lite läskiga ord i texten om att mamsen vill att hon sitter med i soffan. ”Bl*odpöl”. Rätt vidare på ett hårstrå i ”smuldegstoscakakan”. Ser hon inte, förstår hon inte eller bryr hon sig inte?

Kul att hon mår bra igen nu när hon äntligen är (misstänkt) sjuk på papper! Ett uppenbart myz och en kvittrig ton. Det är som att hon kan vara sigsjälv igen liksom. Eller kanske snarare att hon äntligen kan bottna i den av hennes multipla personligheter hon försöker framhäva i inalicekitchen. Det kloka och trygga men ärrade ljuset i centrum. MissWox det knulliga och läderdoftande. Vi använder SoMe för människor runt omkring oss, och Alice använder det för att framhäva sina olika personan i hennes ensamma, sargade tillvaro. Djupt tragiskt och extremt provocerande.
Citera
2026-09-11, 18:44
Medlem
Jag har såååå svårt att se A och de andra två sitta och äta en vanlig pasta en fre kväll . Gör hon verkligen det ? Sen in i sitt eget rum
Och egna toalett ? H är ju ej haj på sociala medier så jag tror ej hon ser allt som A lägger ut . Man kan ju ta bort folk så och då form sin story om man vill .
Jag önskar så att H faktiskt läser härinne .
Hur förklarade A domen för H då det hände exempelvis? H är ändå klok nog att veta det mesta om anorexia .
Systern som driver resturangen ( god mat ) måste ju ha läst här
H ser helt slut ut . Medberoendeslut och jag hoppas verkligen inte att det hänt ngt med henne . Men tror hon är utmattad . Viken kvinna på 60 lever med två vuxna barn . Ytterst få. . R nog inte så lätt som de försöker framstå det . Jag har undebar relation med mina föräldrar men inte skulle jag vilja bo så. .
Däremot skulle jag självklart bo med dem på ålderns höst om de skulle behöva

En kul grej jag kom nu . Både jag och min man började följa henne samtidigt för ngt år sedan . Hon skickade vänförfrågan till honom ganska omgående . …… men inte till mig .
Oj vilken ( icke ) överraskning 😮 😅
Citera
2026-09-11, 18:46
Medlem
Kramkrams avatar
Kanske narcissist 😭 joooodeeee…

” Vanliga tecken är:

* Starkt behov av beundran och bekräftelse, samtidigt som självkänslan ofta är skör och beroende av hur andra reagerar.
* Överdriven känsla av egen betydelse eller föreställningar om att vara särskilt begåvad, viktig eller berättigad till särbehandling.
* Svårt att genuint ta in andras perspektiv och behov, särskilt när de kolliderar med de egna.
* Kraftig känslighet för kritik, avvisande eller statusförlust. Reaktionen kan vara ilska, förakt, motattack, nedvärdering eller att personen drar sig undan.
* Relationer präglade av idealisering och nedvärdering – någon kan först betraktas som fantastisk och senare som värdelös när personen inte längre ger önskad bekräftelse.
* Berättigandekänsla: förväntar sig särskilda hänsyn och kan reagera oproportionerligt när andra sätter gränser.
* Utnyttjande av andra för status, bekräftelse eller egna mål.
* Avund och starka sociala jämförelser, ibland kombinerat med behov av att förringa andras framgångar.
* Svårt att erkänna egna misstag och ta ansvar, med återkommande skuldförskjutning eller rationalisering.
* Ett återkommande mönster där den egna självbilden behöver skyddas, även på bekostnad av relationer eller en realistisk bild av situationen.”

No hate mot dig såklart, men ptja, det är en del som stämmer iallafall!

🤭🤭
Citat:
Hahaha härjar runt i köket i högklackat 🤣

Också sjukt att hylla sig själv till skyarna så mycket hela tiden eller? Som pastan hon lagt upp story på idag ”Jösses!!!!!! Vill aldrig mer äta en annan pasta (åtminstone inte tills jag lagar en ny 12 poängare).” Det är väl inte normalt? Hon kanske är narcissist också?
Citera
2026-09-11, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kramkram
Vad tur att hon censurerar lite läskiga ord i texten om att mamsen vill att hon sitter med i soffan. ”Bl*odpöl”. Rätt vidare på ett hårstrå i ”smuldegstoscakakan”. Ser hon inte, förstår hon inte eller bryr hon sig inte?

Kul att hon mår bra igen nu när hon äntligen är (misstänkt) sjuk på papper! Ett uppenbart myz och en kvittrig ton. Det är som att hon kan vara sigsjälv igen liksom. Eller kanske snarare att hon äntligen kan bottna i den av hennes multipla personligheter hon försöker framhäva i inalicekitchen. Det kloka och trygga men ärrade ljuset i centrum. MissWox det knulliga och läderdoftande. Vi använder SoMe för människor runt omkring oss, och Alice använder det för att framhäva sina olika personan i hennes ensamma, sargade tillvaro. Djupt tragiskt och extremt provocerande.

Klart hon är lycklig nu, äntligen en eventuell diagnos på papper! Hennes personlighet är att vara sjuk och nu kanske det kommer finnas bevis.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in